Gå til innhold

November: "baby rulling" =)


mam <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sønnen min gjorde det for første gang i formiddag... og da var han ustoppelig rullet fra rygg til mage igjen og igjen til applaus fra hele familien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mage til rygg har han gjort siden han var ca 6 uker, men fra rygg til mage har han ikke greid enda....-bare nesten. Kommer rundt på siden, men ikke helt over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg NEKTER å tro at en baby på 3 mnd kan snu seg fra mage til rygg - uten at det er innen kategorien "velting". Rygg-til-mage kommer først, deretter mage til rygg - som vanligvis ikke skjer før de er MINST 6 mnd. Det er helt umulig, ikke gjennomførbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny kan rulle fra ryggen til mage, men det har bare skjedd et par ganger,, stopper som regel på side, men synes det er godt gjort uansett jeg.. Også velter hun sånn som anonym sier fra mage til rygg noen ganger.. men kan ikke rulle på den måten nei.. veldig individuelt når de lærer seg dette har jeg skjønt.. alle barn har sitt eget tempo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maja ruller ingen veier, annet enn at hun tipper over når hun ligger på magen og strekker ut armene... Hun blir skikkelig overrasket når det skjer :-)

Jeg trodde også at (planlagt) rulling fra mage til rygg ikke skjedde før de tidligst var et halvt år, husker jeg ble overrasket da jeg hørte at det var fra mage til rygg som var desidert vanskeligst - ikke motsatt. Sunniva rullet mage-rygg når hun var 6 mnd, ca - og hun var tidlig ute på alle motoriske felt. Men bevares, det kan vel hende at noen er eksepsjonelt tidlig ute!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hva er forskjellen på velting å snuing da? Det er da samme f. om hun velter eller snur seg. Eneste jeg ser er at hun klarer å snu seg både fra magen til ryggen og omvendt. Er ikke det å snu seg så vet ikke jeg! Å snu seg fra mage til rygg gjorde hun allerede da hun var 6-7 uker, å det vet jeg flere babyer som har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså om hun er bevisst på bevegelsene sine det vet jo ikke jeg, men det var heller ikke poenget i innlegget mitt. I og med at hun faktisk klarer å skifte liggeside (noe jeg mener er bra siden det krever en viss muskelstyrke uansett) jaja... Nok om det. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...