Gå til innhold

Vi har vært å sett på hus i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et fellesbarn og skal ha et til. Han har tre andre barn. I dag leier vi en leilighet med to soverom. Vi og babyen har det minste, der er ikke plass til mer enn sengene våre der inne. Hans barn har et stort soverom, med køyesenger, skrivepult, TV med ps2 og nintendo, og dvd, samt hyller og en sofa.

I dag har vi vært å sett på et hus. Dette huset har to soverom på lemmen, et stort og et lite. Jeg kunne godt tenkt meg at vi nå kunne få ha det største soverommet, og vårt/våre barn det minste, når de er blitt store nok til å dele rom.

Det er to stuer nede, en på hver side av trappen. Ellers er det en gang vei med plass til spisestue, stort kjøkken, og bad og vaskerom nede i et tilbygg.

Jeg kunne tenke meg å innrede ene stua som en tv stue med sovesofaer der barna kunne sove og bo når de er her. Der kunne de ha tv spillene sine, og et skap til klærene sine. I tilegg er det et sotr skur, garasje som ikke er del av huset som har innlagt strøm, og er isolert hvor de kunne ha til sine "leker" og et ekstra oppholdsrom.

Er det litt å skvise dem ut? Siden de da sover i stua, eller er det greit? De er hos oss annenhver helg, og i alle ferier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor er det å skvise ut? De får jo samme type rom som i dag, men som dere kan få bruke når de ikke er der. Men at dere som er voksne trenger stort rom skjønner jeg ikke. Hvorfor ikke dere det lille og de to små det store. Barn har fler ting og bruker rommet mer enn vi voksne gjør!

Skrevet

Det er å skvise ut fordi de på en måte kommer til å sove i TV stua, på utslåtte sovesofaer, ikke i senger som er sine egne, i et rom som er deres der de forøvrig også har alle tingene sine. Tingene vil i stor grad bli flyttet til lekerommet, som er mer som et uthus/skur/garasje rom.

Men det er ikke så veldig lenge igjen før de ikke har så veldig med ting, da det er mindre elektroniske leketøy, litt makeup, og noen brettspill som er tingen.

Hvorfor vi voksne skal ha det store soverommet er nettopp fordi vi er voksne, vi har større seng, og jeg kunne godt tenke meg å ha god plass til å lage et romantisk rede kun for oss.

De to minste kan ikke dele rom helt enda, nummer en er fremdeles i sprinkel seng hos oss, og nummer to er ikke født engang. Så det å ha et herlig og behagelig stort og luftig soverom som gir grobunn til lyst og velbehag kommer så uansett ikke til å vare så veldig lenge ;o)

Da blir det vel et par år til med sprinkelseng på rommet.

Er bare så vanvittig lei av å bo så innmari trangt!

Når den tid kommer at de skal dele rom er det vel ikke sikkert at hele gjengen kommer på samvær lenger, da er det vel noen som har etablert seg i bofellesskaper og jobber og studerer. Vi snakket om det i kveld. Problemstillingen er jo litt den samme, hvilket rom skal fellesbarnet ha, og hvilket rom skal de andre barna ha.

Jeg husker godt den tiden selv, jeg bodde trangt den gang også :ol

Det er forresten uaktuellt at vår skal dele rom med dem, ettersom det da blir mye mer vanskelig med legging og rutiner. De glemmer seg hele tiden, roper og tramper når de skal opp på nabo rommet vårt.

Skrevet

Syntes huset hørtes litt lite ut for dere jeg.. de to barna deres vil jo også etterhvert syntes det er fint med hvert sitt rom... Dumt å måtte flytte igjen om få år fordi det blir for lite...

Vi har sett på et hus der det er 3 soverom, bad og loftstue oppe, og ett soverom, bad, stue osv. nede. Da vil våre to barn få hvert sitt rom, og hans to barn fra tidligere et rom på deling når de er hos oss (annenhver helg), pluss at barna har sin egen stue og bad. Når barna hans bare er hos oss annenhver helg får de klare seg med å dele rom.

Skrevet

Vi er desverre avhengig av både beliggenhet og pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...