7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 han er 4,5 mnd.. trodde ikke dette kom før senere jeg... noen som vet hvor lenge det kan vare?
Bærende mamma Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Dette varierer vel som med alt annet, men snuppa her i huset har faktisk begynt å løsne litt ang fremmede nå. Hun runder snart 1 år.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2007 det gjelder jo mormor og alle.. slitsomt.. er det lurt å være mye med andre i denne perioden slik at han blir vant ?? tenker på barnevakt og sånn.. kan jo ikke gå fra han når han er sånn...
vi blir 4 :o) Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 lillegutt var det fra han var 3,5 til 4,5 mnd.. nå er han 5 mnd og all skepsis er borte .o) hs sa det var et sundt tegn når skepsisen kom så tidlig.. men jeg må si det var deilig når det ga seg..
Bærende mamma Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Det gjaldt ikke mormor her da... Vet ikke helt hva jeg kan gi for noen tips, for her er det kun mormor som er barnevakt, og det har som skrevet, aldri vært noe problem... Det er litt slitsomt ja, men det går over. Gjelder jo kun en liten periode, så man får bare gjøre det beste ut av det..
Mathias`mamma Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Tror det er helt normalt. Er hun bare skeptisk og må se an folk eller blir hun helt hysterisk når hun ser andre? Mathias ble skeptisk til alle andre enn far og mor da han var ca 4 mnd. Da sluttet han å smile til enhver han så, og kom det folk på besøk måtte han sitte os meg og studere dem litt før han kunne føle seg trygg. Som bolla&lillegutt sier så er det bare sundt at de blir litt skeptiske.
Sina73 Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Sånn var gutten min også og det begynte allerede da han var 2 1/2 mnd og varte til rundt 7 mnd. Han var skeptisk til alle, selv besteforeldre som han så ofte. Det er veldig frustrerende for alle parter, ikke minst sårt for familiemedlemmer som blir avvist. Men det er viktig å la han styre og ikke tvinge han. TVANG NYTTER IKKE!! Det har vi erfart. La han styre tempoet og la han ta initiativ. Ha han på fanget mens dere sitter ved siden av bestemor feks. Kanskje han begynner å rive litt i genseren eller ruske henne i håret. Det går over, men det kan ta tid. La familiemedlemmer komme ofte på besøk. (Ja, det kan også være slitsomt, men det hjelper.) Som sagt, det går over. Bare ta tiden til hjelp.
Tita&Tage Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Jenta mi var skeptisk til alle bortsett fra meg og pappan fra hun var 3 til 6 mndr. Verst var det for farmor, hun skrek helt vilt bare hun så henne... Men etter 6 måneder forsvant all skepsis, og nå kan hun i armene på fremmede også : ) Fremmedfrykt er en naturlig del av den sosiale utviklingen, og det varierer når den viser seg. Skepsisen her forsvant i jula da det var masse folk rundt henne hele tiden. Vet jo ikke om det var derfor. Passet på å treffe masse folk i den tiden hun var skeptisk også, da flere sa det ville hjelpe. Tror egentlig det går over når barna er modne og trygge nok til det : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå