Gå til innhold

37,2 Er det feber??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva bebis ligger på til vanlig. Hold øye med tempen å se om den stiger.

Virker bebis slapp og utilpass?

Skrevet

37,2 er ikke feber uansett hva ungen ligger på til vanlig.........

De aller aller fleste barn har ikke feber før det er over 38.

Noen vil kanskje si at temp over 37,5 er feber, men det gjelder veldig få barn som ligger unormalt ,lavt i kroppstemp til vanlig

Skrevet

Min liten tulle hadde feber igår,og jeg ringte legevakta siden hun hadde 39.8 i feber. Jeg hadde allerede gitt henne stikkpille for å forhindre feber krampe,ville bare ringe for sikkerhets skyld. Hun ba meg følge med på allmenntilstanden til babyen,men mente at jeg kunne gi stikk pille når feberen var over 39.

Dette kan sikkert variere veldig fra baby til baby,men det viktigste er altså å følge med på allmenntilstanden,virker hun slapp osv.

Husk å gi mye væske:) min lille frøken vil nemlig ikke ha særlig mat når hun har feber,så da er væske ekstra viktig. Hun vil stort sett bare ha pupp og kos når hun er dårlig. Hun er 10 mnd forresten.

Så sa hun også at det var vanlig at baby hadde feber i 3 døgn men likevel god allmenntilstand.

Skrevet

feber regnes fra 38 +, men noen unger bla mine og forsåvidt meg selv har normalkropstempratur på 36,4...så jeg merker både på meg selv og på barna at de er småsyke hvis tempen bikker 37.5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...