ChaChi Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 tuppa hyler og skriker etter mer mat på kveldene nå, og der sitter jeg, tomt tomt tomt.. så da tenker jeg vi må begynne med litt tillegg på kvelden. selv om det føles litt som et nedelag, siden amminga har gått så greit frem til nå. vi har nettopp hatt en lang økeperiode også, men snuppa er alikevell ikke fornøyd.. noe som goså har resultert i en litt merkelig oppførsel ved puppen (slipper hvert 3 sekund ca.. veeeeldig irriterende!) er det noen som anbefaler et merke framfor andre, og hvorfor? og når skal jeg gi tillegg? det er det måltidet hun spiser ca kl 24. på kvelden som aldri blir nok, så da burde jeg vel gi pupp først, så mme i tillegg om hun ikke er førnøyd?
♡ A & E ♡ Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Når gutten vår var ca 3 mnd måtte vi begynne å gi tillegg for vekta stagnerte litt og helsesøster rådet oss til det.. og som du sier føltes det litt som et nederlag men når gutten vår etter noen dager ble vant til flaske (øvelse gjør mester!) var den følelsen over for han storkoste seg. Vi begynte først med å amme først også gi mme etterpå men etterhvert droppet jeg ammingen fordi det var litt styr å skulle få flaska akkurat riktig temperatut når han var ferdig m brystet. Det gikk ikke ut over melkeproduksjonen min å ikke amme først. Vi har bare prøvd Nestle sin og den er vi fornøyd med. Nå får han mme ca en time før han skal legge seg for kvelden sånn at han ikke skal sove med helt full mage,ikke alle som synes det er behagelig å sove på full mage. så er det jo bare å fylle på m pupp rett før hun legger seg hvis hun ønsker litt mer. Lykke til Husk at det ikke er alle som venner seg til å drikke fra flaske med en gang og at det må litt øvelse til
ChaChi Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2007 takk for svar:) jeg vet hun tar flaske, for det har vi prøvd. men da med mm og ikke mme, så er litt spent på hvordan hun reagerer på det..
♡ A & E ♡ Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 det går nok greit, her slukes det ihvertfall
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Vi begynte med Nan men jenta vår fikk litt guffen mage av den. Så da gikk vi over til Hipp og den har vi vært veldig fornøyd med. Vi ga mme som tillegg det siste måltidet før hun la seg. Da får puppene en pause og får fylt seg litt til nattmåltidene begynner. Jeg ammet ikke noe først for da ble hun bare irritert ettersom det ikke var noe å hente der og da ble det bare styr når hun skulle ta flaska. Men det må du jo bare prøve deg fram for å se hva som funker for dere. Det hadde ingenting å si for hverken melkeproduksjonen eller ammingen forøvrig at vi begynte med mme.
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Vi begynte med dette ganske tidlig, hadde en stor og sulten gutt som var konstant på puppen, slet meg så og si ut. Han fikk en tilleggsflaske før sengetid (før 19.00), da sovnet han pent av seg selv og vi voksne fikk litt tid for oss selv. Deilig og nødvendig! Vi brukte Collett, synes det funket bra. Den har omega 3, noe jeg synes er positivt. Han fikk NAN noen ganger også, alt gikk ned på høykant. Lykke til!
belli72 Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Vi begynte med mme når baby var 10 uker. Det hjalp litt på nattesøvnen, iallfall med en gang. Det er ikke noe nederlag! Det viktigste er at du og babyen din er fornøyde! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå