Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Hei! Ser at det tidligere har vært innlegg om kuldekrem på beibier her inne.Jeg var på apoteket og skulle kjøpe til min lille tulle på snart 4 mnd, men fikk da beskjed om at man IKKE skal bruke kuldekrem på små beibier som kun ligger i vogn og sover. Dette pga at de ikke utsettes for vær og vind . Smører man kuldekrem i kinnene vil den bare hindre huden i å puste og det er ikke gunstig. Fikk beskjed om å bruke en god, fet fuktighetskrem istedet, smøre på en stund før man la de ut sånn at den får trukket godt inn! Man lærer noe nytt hver dag !
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 vi bruker kuldekrem i kinnene i stedet for fuktighetskrem, for den inneholder ikke vann eller parafin - for dette er med på å tørke ut huden! og jeg fikk det anbefalt på apotek - og det står også til spedbarn på tuben.... Så hadde jeg vært skeptisk til kuldekrem, ville jeg hvertfall ikke smurt med vanlig fuktighetskrem for den tørker faktisk ut huden, slik at man må begynne å bruke den oftere og oftere.... men det er min mening da, og velger og være;
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har også blitt anbefalt å ikke bruke kuldekrem, da den kan hindre babyen/barnet i å kjenne at h*n blir kald, og dermed ikke sier ifra når det er kaldt/vondt. Jeg bruker ikke noe på min lille knupp når vi er ute.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Jeg bruker litt olje på kinnene til tulla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå