Doubichou Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Er det noen som har erfaring med babymassasje mot magevondt/kolikk? Har saa lyst aa lindre verken hans naar det staar paa som verst...
mamman`te2flottegutter Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Å ja det er såååå bra! Vi fikk livet forandret etter vi begynte med babymassasje om kvelden. Det er en spesiell massasje på magen som heter sol og måne, som er kjempebra for å drive tu luft.
mamman`te2flottegutter Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 drive ut luft skal det stå he he.
Nicita73 Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Kan du forklare oss hvordan du gjør det da mamman til Herman?
pupp-pupp-7up Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Hei! Du kan prøve å massere magen. Prøve å følge tarmene. med klokka. jeg måtte massere ganske lenge før han endelig fikk ut luft. Av og til måtte jeg hjelpetil med å presse beina hansopp mot magen. Så kan du massere fotene . jeg vet ikke hva som hjalp, men jeg bare masserte hele foten og da ble han litt roligere. Lykke til! Det er så tungt mens det står på, men det går over og livet blir lettere om noen uker. Hold ut! Vi måtte ty til sukkervann til tider... klem fra
mamman`te2flottegutter Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Sol og måne: Hvis du tenker det at du har babyen din liggende på ryggen med beina mot deg, tenker du deg at h*n har en klokke på magen. Så starter du med venstre hånden din på klokka tolv og går i sirkel med klokka rundt og rundt hele tiden. Det er liksom sola. Høyre hånden din er månen og er bare oppe fra 11.00- 05.00. Så setter du bevegelsene sammen. Sola går rundt og rundt heletiden mens månen går i en halvsirkel fra 11.00-05.00 Er litt vanskelig å forklare men.
mamman`te2flottegutter Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 En ting til. Du må ikke gjøre dette rett etter babyen har spist. Men det er den eneste massasjen du kan gjøre selvom babyen skriker.
Doubichou Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2007 Tuuuuuuuuuuuuuusen takk ... det skal jeg proeve i kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå