Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Hvordan gjør dere det som bruker mme når dere skal ut på tur,handleturer,besøk osv ?Noen som har lettvinte tips?
2barnsmor76 Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har ferdig kokt vann på flaske som jeg blander ferdig hjemme før jeg reiser noe sted. Bruker også å ha med kokt vann på termos slik at jeg får varmet MME. Hvis jeg er et sted der det er micro, låner jeg den for å varme. Det går også an å kjøpe ferdigblandet MME i små kartonger som bare er til å varme opp.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Ok,så det går ann å blande ferdig før du går ut?virker så tungvint ut å ta med pulver og vann hver for seg liksom.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Om du bruker Collet så kan du blande ferdig. NAN har ferdig kartonger du kan ta med :-)
2barnsmor76 Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Ja, det går fint, men det kokte vannet må være avkjølt før du blader opp i pulveret. Man skal ikke varme opp MME mer enn en gang. Jeg synes også det virket tungvint å ha med pulver og vann hver for seg. Så jeg blander alltid ferdig før jeg går noe sted. Hver morgen koker jeg opp vann og heller på flasker for hele dagen. De står på benken og blir avkjølt og så blander jeg når jeg skal noe sted. Kjempe greit.
mor88venternr3 Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har kjøpt meg termobag fra avent, kjempebra. Tror jeg ga 250 kr for den på babykos, det var den verdt.. Kan holde på varme i 4 timer står det, men syntes min holder lenger i grunn. Jeg passer alltid på at snuppa har fått mat rett før vi reiser oxo. Koker opp varmt, setter flaska i termobaggen og tar det pulveret jeg trenger og heller det i en pulverdispenser fra avent som du får kjøpt meny, ultra osv. Syntes dette er kjempelettvint. Kan anbefales for alle med mme-barn.. Men ikke bland ferdig melk og sett i den, for det er meningen at de skal maten sin ferskest mulig )
buggi med 2 jenter Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 MM blandet på flaske skal ikke oppbevares lengre enn max 1 time i rom temp. Da kan barnet bli dårlig og den lunkne melken kan få masse baktierier. Jeg har med kokt vann på termos og ferdig dosert pulver på en slik doserings boks. fåes kjøpt på matbutikker baby butikker. Vannet lar jeg avkjøle seg litt før jeg heller det oppi termosen. når jeg vet at det er på den tiden at hun skal ha mat heller tar jeg vannet å heller i flasken. På denne måten er ikke ikke avhengig av at det skal være muligheter for å varme maten der vi er. Blir babyen blir utålmodig, holder jeg bare vannet under kaldt vann i springen. Jeg synes dette er en fin måte da vist en f.eks går på tur i skogen eller noe lignende får babyen varm mat selv om en er ute.
mor88venternr3 Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 Må legge til at jeg overhodet ikke syntes dette er tungvint, glemte å si at termobaggen holder vannet enten kaldt eller varmt.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. februar 2007 #9 Skrevet 17. februar 2007 Men på Collet pakken står det at man kan blande ferdig?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #10 Skrevet 17. februar 2007 Takk for mange svar.Virker ikke som om det trenger å være så tungvint,nei.Må nok invistere i en ny termos og doseringsboks.)
2barnsmor76 Skrevet 17. februar 2007 #11 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har hatt MME blandet på flaske lenter enn 1 time i rom temp, og det har aldri vært noe problem. Så lenge vannet er avkjølt når man blander går det så fint så. Det selges jo ferdig blandet MME på kartong så det kan ikke være farlig da.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 17. februar 2007 #12 Skrevet 17. februar 2007 det står på collett pakken at man kan blande ferdig ja, men da skal det jo stå i kjøleskapet.. men det går nok fint å ha melka ute i et par timer, uten at den blir dårlig. men jeg synes faktisk det er like lett å ha med vann på flaska, varme i micro,evt vannbad, og putte oppi pulver når melka er varm, vips ferdig.. så slipper jeg å gå rundt å bekymre meg om melka er dårlig eller ikke. noen ganger blir jo turen litt lenger enn man hadde trodd..
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 17. februar 2007 #13 Skrevet 17. februar 2007 Man skal ikke ta med seg lunken melk og holde den varm i termobag!!!!!! Det gir masse bakterier! Er dte ikke maks en time de sier den kan holdes varm??? Synes det er lenge og jeg... Jeg tar med ferdigblandet kald melk i termobag, med fryse element så det holder seg skikkelig kaldt. Og så har jeg med kokende vann og et dlmål. Lager vannbad og varmer der. Det synes jeg fungerer bra.
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #14 Skrevet 17. februar 2007 jeg fyller halvparten av vannet på flaske - kaldt, og har med kokende vann på termos, og pulver.. også blander jeg halvparten kaldt og varmt vann, blir akkurat passe, og så tar i pulveret. synes ikke det er tunfvindt i det hele tatt....
mor88venternr3 Skrevet 17. februar 2007 #15 Skrevet 17. februar 2007 Mamman til Eline tenkte du på meg siden jeg er den eneste som nevnte termobag. Jeg blander aldri melka hennes ferdig å setter den i termobaggen.. For hun skal få maten sin så fersk som mulig. Jeg har glovarmt vann i den og pulver i dispenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå