Lone35 =0) Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 I går ble jeg innlagt her ved St.Olavs. Har lite vann til babyen og det lekker hele tiden. Er forberedt på for tidlig fødsel, men håper det ikke blir på mange uker enda. Regner med å få satt igang lungemodning fra mandag. Da er jeg 24+0. De har visst strenge grenser for det. Det er kjedelig å ligge sånn. Men heldigvis har jeg skjerm over senga med internett og tv og radio. Dere jenter er viktige å kommunisere med i en sånn tid. Har allerede fått masse hilsener og lykkeønskninger på Bim. Koselig. Ville vært fint om det er flere der ute som går i spenning og "holder igjen" ville skrevet litt om sin hverdag. Klem
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Masse lykke til! Jenta mi kom i 32+3 og var 1943 gram, vi kom hjem fullammende og lykkelige, bare to uker etterpå. Da var hun 34 +4. Så det kan bli en flott solskinnshistorie for deg også! :-) Hold deg i ro og knip igjen.. hehe. Lykke til!
Lone35 =0) Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2007 Hei Meg og Live Fint navn på jenta! Så godt å høre at det gikk bra med lillejenta. Hvis jeg bare klarer å holde ut i ti uker til! Ja det er lettere å være i ro her på sykehuset enn hjemme ihvertfall.Der er det jo to barn og alltid noe å gjøre. Hvordan var det med Live da dere kom hjem, var det mange forhåndsregler + andre ting??
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Kjempelykke til! Finn roen din, og la deg ikke stresse av kjedsomhet. Det er viktig. Sender deg masse gode vibber!
ts&hl mamma Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Godt du er blitt innlagt nå, håper de passer godt på deg! og du blir fulgt ordentlig opp nå framover. Jeg lå flatt ut i seks uker med full vannavgang fra uke 24 i forrige svangerskap, så jeg skjønner hvordan du har det. Det blir jo kjedelig etterhvert, men du må bare prøve å holde ut - og fokusere på at hver dag inni magen gir babyen bedre muligheter - derfor er det verdt det. De er blitt utrolig flinke innenfor nyfødtmedisin også, så tenk på at det kan gå veldig bra dette. Vår jente var 1300 g og 36 cm da hun kom i uke 30, og er i dag en veldig sprek og ikke minst skravlete 2åring som skal bli storesøster snart (forhåpentligvis denne uken!!!!!) og gleder seg til det. Hun fikk lungemodningssprøyte da vannet gikk, og har ingen lungeproblemer i dag selv om hun lå i flere uker med veldig lite fostervann. Lykke til Lone og pass godt på deg selv :-)
*Maggi* Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Hei Lone! Så bra at du ble lagt inn på fredag - nå får du ordentlig oppfølging fra dag til dag, slik at de kan følge med og lettere avgjøre når babyen har det bedre utenfor enn i magen. Vet jo av erfaring at det er kjedelig å ligge inne som du gjør nå, men når det bare får gått noen dager, får man mer roen over seg og man blir mer fortrolig med situasjonen. Godt at du har skjerm med internett, tv og radio over senga da, slik at du har litt å bedrive tiden med... Håper at babyen kan være i magen i mange uker enda! Får du lov til å være litt oppe, eller er det strengt sengeleie med kun lov til å gå på do?
Lone35 =0) Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2007 Takk for koselige hilsener jenter. Svarer alle under ett jeg, så slipper jeg å gjenta meg sjøl. I natt sovnet jeg halv to og våknet 0545. HAr hatt mye kynnere de siste 4-5 dagene. Og kveldene er verst. Kjenner det både i magen og ryggen. Ja uten tv og internett vet jeg ikke hvordan det skulle gått. Tida ville føltes mye lengre ihvertfall. Var en pleier/jordmor her idag som sa de pleier å la damer med vannavgang gå til uke 34 hvis de klarte så lenge. Så 10 uker da jenter..Men jeg må bare ta en dag av gangen, jeg vet det. I morgen skjer det mer. Undersøkelser og trolig lungemodning-sprøyte. Ser frem til det. Liten lettelse på en måte. Jeg kommer tilbake og forteller hvordan det går. Klem
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Hei Lone Jeg var akkurat i samme situasjon som deg for 4,5 år siden. Innlagt i uke 23, men pga. livmorhalssvikt. Flatt sengeleie, men kunne dusje en gang hver morgen og gå på do. Jeg tok det vel ikke helt innover meg at jeg virkelig kunne føde prematurt, siden jeg hadde VELDIG problemer med å få ut eldstemann 3 år tidligere (kom til terminen) Jeg var så dum at jeg spurte en overlege kunne ta ultralyd av magen, for å se om alt så bra ut. Jeg tror han glemte hva jeg ble innlagt for, for han klemte og dyttet så på magen min for å se at alt var i orden. Jeg har forbannet både meg selv ( for at jeg ikke sa i fra at han skulle slutte med den voldsomme håndteringen) og legen i ettertid, for det skjedde noe den samme natten. Ble uvel, og kjente nedentil at det skjedde noe. Et par dager senere (i uke 25) startet riene, og det var ingenting som kunne stoppe det. Jeg fødte en gutt på 700 gram. En virkelig sjokkartet utavsegsjæl opplevelse. Jeg skriver ikke dette for å skremme deg. Men det er veldig viktig for deg å ta det rolig framover. Håper virkelig du klarer å holde igjen i flere uker enda. Det positive med denne historien er at gutten vår på 700 gram i dag har blitt en flott og frisk gutt på 4,5 år. Utviklingen har gått på "skinner", og er en gutt som virkelig sprer glede rundt seg. Jeg ønsker deg lykke til videre, knip igjen og prøv å være tålmodig når du ligger der. Fint at du har tilgang til TV og internett.
Lone35 =0) Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2007 Hei. TAkk for historien om den lille kjempen. Så bra at han har utviklet seg godt etter å ha blitt født for tidlig! Jeg håper virkelig jeg klarer å gå til 34+ Da blir det vanlig fødsel og vi slipper kanskje oksygen og andre hjelpemidler for å hjellpe Lillebror. Mye lettere å håndtere ham der han er nå kan du si. Et lyspunkt i kveld er at jeg venter besøk av min kjære i 19-tida. Etterpå er det to jeg har avtalt å ringe. Alt som drøyer ventetida er bra. I dag fikk jeg lungemodningsbehandling nr 1. Sprøyte i rumpa. Får en ny dose i morgen tidlig. Det er gosdt å vite at noe aktivt blir gjort for å bedre sjansene hans ihvertfall. Klem til dere!
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 Hei Lone, Godt du får behandling. Vi var veldig heldige, lille Live lå bare innlagt i to uker. Vi ble helt "friskmeldt" og kunne gjøre akkurat som de andre på barsel når de reiser hjem. Eneste vi fikk beskjed om var å holde oss unna kjøpesenter, trikk/tog/buss etc frem til termindato pga infeksjonsfaren, samt syke folk. Hun var 2046 gram da vi kom hjem og har lagt på seg mellom 300 og 500 gram i uka Nå er hun 10 uker i morgen og veier godt over 4 kg. Hun var 1723 gram på det laveste, så hun har vokst og er blitt kjempestor , hehe.. i forhold til starten hvertfall Hun har ikke vært forkjølet en gang, og nå er vi begynt på babysvømming. Hun holder hodet som sine jevngamle og er begynt å løfte brystet. Smiler og koser seg. Legen sa på 6 ukers kontrollen, at hun ikke henger mer etter enn vanlig fullgåtte babyer kan gjøre, og det var flott siden hun var 8 uker prematur. Så ting kan gå riktig så bra :-) Masse lykke til!
har en liten spire i magen min Skrevet 20. februar 2007 #12 Skrevet 20. februar 2007 Jeg lå også på st. olavs, og lille kom i uke 28! lykke til :-)
Lone35 =0) Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. februar 2007 Hei Trille Hvordan har det gått med den lille etterpå? Uke 28 er jo tidlig.Er nysgjerrig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå