Gå til innhold

skjev fot...

Anbefalte innlegg

Skrevet

sukk... syns d blir bare verre og verre jeg....

spesielt venstrefoten..: den går innover...,hun har vært så sterk i føttene sine siden hun var ca 2 mnd. hun begynte å gå når hun var 10 mnd... så nå begynner jeg å bli litt skeptisk..

noen andre....

jeg skal ringe helsestasjonen å¨mandag og be om fysio-time

På mandag begynne ho i barnehage, jippi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var faktisk til legen hinn dagen ang dette med min sønn. Hun sa at veldig mange barn gikk slik i starten, fordi det var slik de begynte for å komme seg opp på to bein. Hvis det vedvarer eller blir verre, skulle hun følge det opp. Men foreløpig skulle vi vente. I ditt tilfelle ville jeg tatt kontakt med hesestasjon eller lege, få dem til å se på det, og muligens henvise til fysio :)

Skrevet

Jenta mi gikk med tærne mot hverandre fra hun begynte å gå. I begynnelsen snublet hun i egne bein pga dette. Særlig venstrefoten pekte innover hos henne også.

Vi har tatt opp saken hos helsestasjon og fastlege. Helsestasjonen brydde seg ikke, fastlegen var mer interessert. Vi ble henvist til røntgen for å se om det var en feilstilling i hoftene som gjorde at hun gikk slik. Det var det ikke, hos henne var det kun musklene som hadde bygd seg opp rundt en feil fotstilling. Det eneste vi kunne gjøre fra eller til var alltid, ALLTID bruke sko med god støtte. Eller barbeint. Dårlige sko var verst av alt. Legen sa at det ville gå over med tiden.

Nå er hun snart fire, og har ikke antydning til feil fotstilling. Hun var nok 3 - 3,5 år før det var helt bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...