Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 istedenfor bilstol? Lånte oss et slikt nett i dag siden vi skal på lengre tur i morgen, men synest ikke d virket noe sikkert i d hele tatt og skikkleg tungvindt og feste.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Vi brukte det de første 3 mnd de gangene vi skulle kjøre en del. Syntes dette fungerte kjempe fint. Hun trivdes så godt oppi der at. Har du et slikt nett som sikkerhetsbeltet skal over bagen og med puter på sidene og over hodet?
Nicita73 Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Gutten min er 4 mnd. og jeg bruker det om jeg skal kjøre mer enn en time i strekk, fester det sånn at jeg får to seler over baggen i tillegg til feste under og over, da føler jeg det litt tryggere.
katoes Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Det er ikke sikkert i det hele tatt heller. Bruk heller bilsetet. Mye sikrere for barnet og IKKE farlig for ryggen. Så lenge barnet sover er det bare å kjøre på. Ellers sier de fra hvis de er misfornøyde. Men både små og store trenger å stoppe for og strekke på ben og rygg innimellom. Velg sikkerhet du !
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Les inne på www.tryggtrafikk.no, så kommer du nok ikke til å bruke det. Det er ikke trygt i det hele tatt! Ungen blir kastet rundt som en ball hvis det blir kollisjon. Sannsynligvis kræsjer dere jo ikke, men tenk om uhellet skulle være ute! Ikke noe gøy å tenke på at man sikret barnet sitt dårlig da! Mye bedre å stoppe litt oftere i stedet
~mamma~ Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Det er vel bedre at barnet er TRYGT enn at det har det så fint og koselig i bagen? BRUK BILSETE!!!
vi blir 4 :o) Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 jeg må også føye til at jeg nylig hørte at norge er et av de få landene hvor slikt nett fortsatt er lov pga at det er så lite sikkert..ville også gått for bilstol.. fysioterapeuten fortalte oss at det var ingen fare ved at lillegutt satt i bilstolen i opptil 2 timer, bare han fikk strekke seg etterpå..hun sa de var så strenge på det fordi mange brukte bilstolene inne hjemme, og ga barna mat de de og lot de sitte der store deler av dagen..
~Tjorven,overtid~ Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 Her hvor jeg bor,har de sluttet å selge/leie ut sånne nett..Så vi har bare brukt bilsete helt fra fødselen av..Det er jeg glad for,når man ser og leser hva som kunne skje under en kræsj..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå