Gå til innhold

astma hos 4 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her med astmaunger?Min gutt på 4 og et halvt fikk astma da han var nesten ett år.Han tar fast Flutide,og sper på med ventolin når han blir tett og forkjølet.Dette virker fint,men jeg syntes det er fælt at må være avhengig av medisiner.Vinteren er verst,så da får han morgen og kveld,og sommeren holder det med en gang daglig bare.Har prøvd gradvis å gå ned,men det går ikke da blir han tett igjen.Mandler og polypper er operert bort,men astman blei dessverre ikke borte som legene trudde skulle skje.Noen som har samme problem?Bruker dere også flutide?Den inneholder jo kortison så jeg liker det ikke.Er til kontroller med jevne mellomrom,men der får dem jo ikke gjort noe.Har noen prøvd naturmedisiner,homopat eller lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei:)

Gutten min er litt over 19 mnd nå,vi fikk konstatert at han hadde astma når han var 11 mnd gammel..hadde rs-virus når han var 6 mnd å ble bare tettere og tettere etter det!Han får også flutide hver morgen og kveld og får ventoline i tillegg når han er forkjølet og tett....Har bare vært på sjekk på sykehuset en gang og da dobblet de dosene hans men skal tilbake snart for ny sjekk!Syns også det er så fært å gi dem så masse medisiner men de sier at forde om han er i en god periode så skal man gi dem,og at hvis man fortsetter så vokser de det av seg!Han min har ikke operert bort mandlene enda men de sier at dem er store så skal vel bli gjort etterhvert,jeg tok dem bort selv når jeg var halvannet!Det med flutiden som du nevner,at den inneholder kortison syns jeg også var litt ekkelt...men fikk høre at ventolinen var sterkere jeg....for ventolin tar jeg 4 ganger daglig når han er tett å det syns noen var mye!

Har tenkt på å prøve homopat eller noe lingnende men vet ikke helt enda!Håper kanskje noen andre her inne har prøvd det å kan fortelle oss om det funker eller ikke....:)

Skrevet

Nei ventoline er ikke farlig å gi,derfor kan du gi det opp til 5 ganger daglig iallefall,men flutiden er den sterkeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...