Gå til innhold

Når er det normalt at barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

*krapper / drar seg forover ?

*sitter helt alene ?

*snur seg fra rygg til mage ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*krapper / drar seg forover ? Krabbe: 10 -12 mnd

*sitter helt alene ? Først krabbe, så lære seg å sitte selv

*snur seg fra rygg til mage ? 7 - 8 mnd

Det er selvfølgelig VELDIG individuelt, men dette er det vår fysioterapaut antydet.

Skrevet

Martin:

dro seg fremover når han var 6mnd1uke

har kke lært seg å sette seg opp, men han sitter når du setter han opp (fra 5 mnd)

Snudde seg fra rygg til mage 5 mnd

Veldig individuelt

Skrevet

tassen min var 7 mndr da han lærte å snu seg fra rygg-mage

7,5mnd da han satt veldig stødig selv lenge. men kan fremdeles ikke sette seg opp. eller krabbe..

drar seg litt framover 8mndr.

Skrevet

Er som de sier over her veldig individuelt. Snuppa mi snudde seg fra rygg til mage to dager før hun ble tre mnd. Dro seg fremover da hun var 6 mnd, satte seg opp og satt støtt like før 7 mnd og krabbet på ca samme tid.

Skrevet

Jeg synes dette hørtes veldig sent ut?!

Snuppa står på alle fire (krabber ikke men dytter seg baklengs) nå, og hun er ikke fullt 6 mnd. Hun sitter relativt stødig alene og har snudd seg fra rygg til mage siden hun var 3,5 mnd. Slik er det med de fleste andre babyene i vår omgangskrets også. Hun har en liten venninne som er en uke eldre, og de ligger omtrent likt. Venninnen er kanskje litt tidligere ute med tanke på finmotorikk. Jeg har aldri tenkt på at de var spesielt tidlig ute, jeg trodde egentlig det var helt vanlig. Har ikke fått noen kommentarer på helsestasjonen heller.

Skrevet

ja, som flere har skrevet så er det veldig individuelt!

kan jo skrive hvordan tempo barna har lært seg ting i mådregruppa mi, så kan du se forskjellen!

rulle: alle rulla før de var 7mnd, men noen begynte da de var 5mnd, så kom resten etter hvert

åle seg: 3 var 6mnd, 2 var 7mnd, 1var 8mnd og 2 var 9mnd

nå er det 10mnd: 1 går helt støtt, 1 går nesten helt støtt (min hihi), 4 stk åler seg, og har ikke begynt å reise seg, resten krabber, og reiser seg!

som du ser så er forskjellene veeeldig store!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...