Gå til innhold

Dere som har barn med fedre som bor langt borte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ser fedrene barna?

Hvordan deler dere kostnadene og kommer han til dere eller reiser barna til han?

Hvis han kommer til dere,bor han da hjemme hos dere (hvor er du da?) eller tar han inn på hotell?

Er bare litt nyskjerrig,da vi muligens skal skilles,og faren kommer til å flytte tilbake til Frankrike.

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnefar er australsk og bor der...vi har ingen ordning enda. Bruddet er ikke gammelt, men vi har aldri bodd sammen. Så jeg har fungert som alenemor fra dag 1. Kun vært på besøk der nede 2 ganger. (var der i flere uker). er jo stooor prisforskjell på en billett til australia (14000 med spedbarn) og en billett til frankrike. Tror det er vanlig å spleise, men den som tjener mest betaler en større del. jeg har bodd i samme hus som barnfar når jeg har vært der. mulig han kommer hit en tur til sommeren, og regner med at han kommer til å bo hos meg, men det kommer jo litt an på situasjonen. har jeg fått ny kjæreste så blir det jo litt annerledes....familievernkontoret i din kommune/bydel kan sikkert informere om hva som er greiest å gjøre i en sånn situasjon. lykke til uansett utfall :)

Skrevet

God kveld:-)

Nå bor ikke barnefar her så langt unna som hos deg...Men han bor på østlandet (jeg og ungene i trøndelag) så det blir noen timer hver veg. Det er meningen at far skal komme hit hver 6 uke...men i praksis ser han ungene 2 dager annehver mnd. Noe som etter min mening er alt for lite. Ungene er 18 mnd og 4 år. Vi bodde samen til eldste var 2,5. Til nå har far bodd hos oss, men skal heretter overnatte hos sin søster som bor i nærheten her. Det vil jo ikke være naturlig for barna å bo på hotell hver gang de skal treffe far. Det er far som står for reisekonstnadene. Det var tross alt han som valgte å flytte så langt avgårde. Ungene her er jo enda for små til å reise alene...jeg frykter at det etterhvert vil bli bare mindre og mindre kontakt...

Vi er vel kanskje i en litt spesiell situasjon da barnefar er minimalt int i ungene sine...Er vel uansett rimelig stor fare for at det kan bli lite kontakt med så stor avstand...Du sier ingenting om ungenes alder...men avstand er vanskelig.

Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å svare:)

hører gjerne fra flere!!

Skrevet

Hei!

Barnefar bor i Latin Amerika og har vært på besøk to ganger siden babyen ble født for 9 mnd siden. Vi har spleisa på flyreisa. Dvs at han har lagt ut pengene og så har han bodd gratis hos oss mens han har vært her. I tillegg har jeg sendt med noen gaver til familen.

Skrevet

Hei!

Her er også barnefar fra Latin Amerika. Han har vært her 2 ganger på to år, i hovedsak pga økonomi og situasjonen mellom oss.

Avstand gjør det uansett vanskelig å ha jevnlig kontakt... Men siden det ikke vil bli så langt mellom dere er det kanskje mulig? Lykke til! :)

Vil gjerne ha kontakt med deg over meg, med far i Latin Amerika!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...