Gå til innhold

Dere som er skilt- kan dere hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å flytte fra mannen min. Jeg har prøvd og prøvd, men i dag hendte det noe som viste at han ikke har tatt lærdom av noe av det vi har vært igjennom, og at han ikke tar fnugg av hensyn til meg når det gjelder. Føler meg helt ødelagt, jeg trodde vi skulle klare det. Men jeg kan vel ikke bygge et liv sammen med en mann som ikke bryr seg om meg?

Hvordan går man fram når man skal skilles? Man må vel søke om separasjon først? Hvor søker jeg? Når får jeg svar? Hva innebærer det egentlig å bli separert, i forhold til å bli skilt?

Blir så inderlig takknemlig dersom noen vil hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Synd det ikke fungerer mellom dere. Jeg er selv blitt skilt...da mannnen min fant seg en annen...men det er en annen sak.

Først måtte vi gjennom obligatorisk megling hos familievernkontoret. Når vi fikk dokumentet der, så kunne vi søke om seperasjon. Det var min eksmann som hentet disse papirene, tror man kan hente de ut fra internett eller be de sendes fra fylkesmannen ( ring dit å si det gjelder skilsmisse så setter de deg til rett instans) vi fylte ut papirene, måtte legge ved megleratest og fødselsattest og vielseattest. Når seperasjonen var innvilget etter 3 uker tror jeg det var så kunne jeg ta kontakt med Trygdekontoret å få de trygdeytelser jeg har krav på ( man får ikke dette før alle papirene er i orden).

Forsjellen på å være separert eller skilt er jo ikke så stor....men seperasjon er jo ikke et endelig valg på en måte....man kan når man måtte ønske velge å avbryte det og gjennoppta forholdet. Man kan også være separert lenge dersom man ønsker det.....men etter 1 år kan man søke om å få inngå skilsmisse ( kontakter fylkesmannen igjen) , tror det tok omtrent 3 uker på dette også jeg til vi fikk brevet i posten om at vi var registrert som skilt.

Håper dette var noen svar til deg.

Lykke til med det du måtte velge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...