Gå til innhold

når dere snakker om hvor rask fødselen var..???

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener dere da fra første ri eller første press ri????

hmmm...????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 10 timers aktiv fødsel. Det er det som står på papirene jeg fikk med meg hjem. Jeg hadde rier, levelige rier altså, i nesten et døgn før vi dro på sykehuset og kun 10 minutter med pressrier. Når folk spør så sier jeg at jeg hadde en 10 timers lang fødsel.

Skrevet

phu..stakkars deg...

vel jeg hadde vel 4 timer med små rier og 10 min med pressrier før ungen var ute...nå må jeg også si at ungen måtte ut fort så jeg ble klipt herrifra og til evigheten oxo da...tja ..så min var vel ca en 5 timers fødsel da :)

Skrevet

Jeg begynte med rier klokken 7 om morgenen og jenny var ute 02.13 den natten. men de regner ikke at man er i fødsel før man har 3 cm. Så fødselen min varte i underkant av 4 timer. det er raskt til å være førstegangs sa de på sykehuset.

Skrevet

Vakna 01.20 av at vatnet gjekk, og 02.21 var gullet født. Merka ingenting før vatnet gjekk.

Skrevet

Fra første rie. Første gang 30 timer og andre gang 7 timer.

Skrevet

softisergodt: Jeg syns ikke fødselen min var så ille jeg. Kan godt gjøre det igjen:) Kjenner da også folk som har hatt både lengre og tøffere fødseler enn meg:)

Skrevet

Fra 2-3 cm til full åpning tok det 2 timer og 15 min. Fra pressriene til han var ute 45 min.

Så 3 timer blir det vel?

Førstegangsfødende!

Hadde sånne tullrier løpet av dagen da!

Skrevet

He, he... Hvis fødselen starter ved første pressri, varte min siste i ca en halvtime. :D

Jeg har hørt flere definisjoner: Fra 3 cm, fra 4 cm eller fra 5 cm åpning. Og så har jeg hørt en definsjon som går på at fødselen starter når man har smertefulle rier med mindre enn 10 minutters mellomrom.

Skrevet

Ja, jeg vil vel si det virker logisk å si at fødselen starter når man begynner å få VONDE rier... Sånn at man ikke tar seg en "kafètur" eller lignende, men forbereder seg på å reise til sykehuset =P

Min fødsel starta 2 døgn før hun endelig kom ut. Fra 3 cm til hun var ute var det 2 timer =/ Men når jeg ligger i et smertehelvete på fødestua i 2 dager, så sier jeg ikke at fødselen tok 2 timer nei....

Tror i grunn det blir litt individuelt når man kan si at førdselen starter.. For noen er det på 3 cm, for andre når vannet går, og for noen sikkert på 5 cm... Noen vil kanskje si at den starter når man kommer på føden?

Skrevet

Jeg sier fra da jeg var i aktiv fødsel...dvs litt over 6 timer. Hadde rier i ca 32 timer :)

Skrevet

ja sant nok:) tenkte bare på at du hadde gått med rier hele natten... :)

vi er vel egentlig ganske heldige ja...hehe..

Skrevet

fra vannet gikk 8timer! Fikk rier halvtime etter vannet hadde gått.

pressa i 2timer og 40 min!

Skrevet

Hakke peiling men for min del så utgjør ikke det store forskjell

47 t fra vannavgang

6 t fra jeg merka rier

4 t fra 3 cm åpning

1t pressrier

så jeg hadde jo er rask åpningsfase da 3cm til full åpning på 3 timer

Førstegangs

Skrevet

Jeg synes det er greit at når man snakker om hvor lenge en fødsel varte, svarer man det som står på loggen fra sykehuset...

Skrevet

Dette skulle stå:

Jeg er litt usikker jeg altså:

64 t fra vannet gikk

30 t etter igangsetting

7 t med rier (hadde et par før den tid også, men bare tullerier)

3 t etter jeg ble flyttet over fra observasjon til føden

35 min etter 3 cm åpning

2 pressrier

Tror ikke det står hvor lange fødselen varte på skjemaet mitt..........(finner det ikke nå)

Vet det sto på første fødselen da: 12 t. Da gikk vannet 12 t før..........men hadde ikke 3 cm før 4 t før hun kom ut da.....)

Skrevet

Jeg fødte snuppa på 4timer og et kvarter. Så det gikk egentlig fort nok.

Riene kom uten pause i det hele tatt en god stund og du som lenger oppe syns åpningsfasen din gikk fort; Her gikk jeg fra 3cm til full åpning på 45 min. Det var mildt sagt ubehagelig...

Men..borte er de ubehagelige minnene hvertfall:)

Skrevet

Jordmor fortalte at de regnet fra da fødselen var aktiv - og da mente hun fra 3 cm. åpning. Så for min del hadde jeg rier i 14 timer før jeg kom dit - og 5 timer etter...

Skrevet

Fra første rie:

Nr 1 - 12 timer - helt greit

Nr 2 - 2,5 timer - au au

Skrevet

jeg hadde rier i 27 timer...(((( da hadde jeg 7 cm åpning da riene begynte)))... men fikk sånne sinnsyke rier i 7 timer oppi badekar... pressriene varte i 3 timer.. jææææævlige timer... :P

trodde rompa sku sprekke... føltes sånn ut i flere uker etterpå og...:/

Skrevet

Siden jeg ikke vet når jeg var i aktiv fødsel ut fra cm åpnig. Sier jeg på nr 1. 4 timer og 10 min. Fra første ri, (vannet ble tatt når pressriene begynte) 10 min press.

Nr 2. Ble satt igang ved at dem tok vannet. (1,5-2 cm åpning) Halvannen time senere var gutten født. Siden jeg ikke vet når jeg var i aktiv fødsel da heller, åpning ble først målt til 1,5-2 cm, neste gang 7-8) Sier jeg halvannen time fra første ri. (riene begynte rett etter at vannet ble tatt...)

Skrevet

Var i aktiv fødsel i 4timer,min første fødsel..

Hadde modnings/maserier en god stund før noe skjedde..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...