Gå til innhold

Den jæv....ungen bare sutrer og griner

Anbefalte innlegg

Skrevet

omtrent hele tiden, dette begynner å gå oss så på nervene,og forholdet blomstrer ikke om dagen. Har vært hos legen og forskjellige behandlingsformer, men ingenting ser ut til å hjelpe.

Hun er snart 5 mnd.. Er det noen som opplever noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm..kan hun vere allergisk mot noe?..noe som gir ubehag?hva får hun av mat??

Skrevet

Hun får bare mme, men har tenkt å prøve grøt i løpet av helgen

Skrevet

I stedet for å tenke på at dere har det vondt så tenk på at h*n ikke har det så bra.Noen barn har kolikk til de er nesten året,det er synd på de små.

Som voksen må en bare bite tennene sammen og prøve og gjøre det beste for sine barn.Å ha barn er tøft for forholdet. Begge må forstå at det ikke kommer til å bli slik det var før en fikk barn,en må forandre seg litt.Lykke til iallefall.

Skrevet

Har dere begynt med grøt? Kanskje hun ikke får nok barn.Men noen er ømtåelige til de er over 6 mnd.Bit tenna sammen og lykke til videre fremover.Får hun mme? Kanskje hun ikke tåler den? det opplevde ei jeg kjenner..Han sov ikke og bare gråt og gråt.

Skrevet

mulig hun bare er mer sulten da..begynte med frukt glass til min da han ver tre måndter...eller så kan det jo vere kolikk..men har det begynt nå i det siste eller vert sånn en god tid?

Skrevet

Det er ille nå, men det kommer bedre tider! Bare vent, om noen måneder er alt bedre! Dere må bare holde ut. For det kan bare bli bedre. Klem.

Skrevet

synes det er en veldig lite fin betegnelse du har på barnet ditt!

Det kan være mange grunner til at barn griner og er sutrete

-mangel på kos/oppmerksomhet

-frustrasjon over å f.eks ikke få til det barnet ønsker(f.eks komme seg rundt-det var slik med jenta mi på den alderen-ville så mye mer enn det hun fikk til

-tannfrembrudd

-kolikk

osv...

Prøv å gjør det beste ut av situasjonen- finn ting som roer henne(tilletur, leking, kos osv)

Skrevet

siden hun får mme så er det anbefalt å starte med grøt fra 4 mnd alder..så skulle kanskje prøvt det? og noen kan reagere på melkeproteinene i mme...magesmerter, luft og lign...lykke til:)

Skrevet

Får vel pepper nå ,men om dere er like sure mot henne som dere høres ut her så hadde pinade jeg også grått.

Skrevet

Til og med så små barn merker om foreldrene er engstelige, sinte, lei og triste. Kanskje problemet ligger hos dere, det at dere ikke føler dere trygge og er slitne. Det virker som dere sliter endel, siden forholdet ikke blomstrer. Det kan påvirke alle tre, og kan bli til en ond sirkel. Får dere avlasting? Tid til å være par? Håper det løser seg for dere. Lykke til!

Skrevet

Hei, ser du har fått mange lite hyggelig svar her.

Men vet du hva, jenta mi er også 5 mnd og helt likedan...

Den jævla ungen bare sutrer og griner!

(sånn, nå har jeg sagt det samme, skyt meg!)

Det er sinnsykt slitsomt og ikke minst irriterende. Ikke kan hun leke for seg selv, ikke er hun fornøyd med å bare være på fanget eller armen, man må enten herje med henne eller gå med henne på armen, eneste som funker.

Er litt av en overgang fra å ha blitt vant til en baby som trivdes med å leke i opptil en time alene...

Aner ikke hva det er med henne, har forsøkt å spørre her uten å egentlig komme fram til noe mer. Vi har prøvd litt forskjellig, mer mat, grøt, mer drikke, andre leker, annen lekeplass, musikk, tv, osv osv, så får bare håpe dette er noe som går seg til!

Har da som du ser ingen gode råd å by på, bare er i samme situasjon, finner du løsningen, si gjerne fra, da vil jeg vite det, så gjør jeg det samme!

Skrevet

Mangler ingenting denne klumpen her, jeg sitter og duller og daller med henne hele dagen, hun må ha oppmerksomhet hele tiden, og det får hun. Ofrer hele dagen, hele livet mitt på henne, ville ikke byttet henne bort for noe, men det er så slitsomt mens det står på, jeg føler at jeg er helt på randen.

Jeg har prøvd alt som er av mme, jeg har vært hos leger og prøvd forskjellige behandlingsformer, så ingen kan komme å si at jeg ikke gjør det beste for barnet mitt.

Takk for svar jenter, det er ikke så ille som overskriften tilsier, men jeg fikk jo i allerfall deres oppmerksomhet, takk takk:)

Skrevet

Takk tilab...den trengte jeg:)

Vi får ingen avlastning, alt vi har av familie bor langt borte.

Men som dere sier,vi får bare bite tennene sammen, og håpe det roer seg snart.

Skrevet

Det er nesten som om du beskriver min lille tass her, han er 4 mnd. og veldig urolig. Vi har også prøvd litt forskjellig, Akupunktur og osteopati, osteopaten var vi hos i dag, så da gjenstår det å se.

Han sutrer og krever oppmerksomhet hele tiden, men når han er blid og fornøyd er han selvfølgelig verdens herligste. Tenkte å prøve med litt grøt til uka, kanskje det kan hjelpe litt, at han ikke er fornøyd med bare mme som han får.

Jeg har full forståelse for din frustrustrasjon. Lykke til:)

Skrevet

Huff, ja da er det ikke så greit for dere :) Vet akkurat hvor tungt det kan være, når man ikke får avlasting. Prøv å få tid til dere to. Har opplevd mye av det som du sier. Jeg må bare si, husk å ta vare på hverandre som par, selvom dere har en liten som krever mye. Bare det å finne en ung jente i passende alder, til å sitte barnevakt etterhvert, kan hjelpe masse.

En ting er sikkert, DET BLIR BEDRE ;)

Skrevet

Mente ikke å være så rå ,men det var måten du skreiv det på liksom...Har selv min 3 kolikk unge.Han sover ennå ikke på natta og gubben er for det meste på jobb så biter tenna sammen og prøver å overleve på beste måte med 4 barn..

Håper det ordner seg for dere.Lykke til videre.

Min er bare 3,5 mnd,men jeg håper hver dag at neste dag skal bli litt bedre.....

Det blir bedre hos dere også snart.Helt sikkert :0)

Klem fra

Skrevet

Man må vel bare regne med å få litt pepper, så du er tilgitt idefix:)

Lykke til du også, ser ut som om vi trenger det begge to.

Skrevet

Tusen takk :0) Den stormen her står vi over begge to eller skal vi si alle fire (gubbene også)..

Snart er de så store at vi lurer på hvor tiden ble av.

Jeg satser på å starte tidlig med grøt på min sutre kopp.

Skrevet

Alle 8?!

Både jeg og nicita og gubbene våre og... (siden vi begge har svart på denne tråden liksom?!)

Får vi være med i gjengen?! :P

Gleder meg til hun blir stor jeg, for da er jeg i form til å lage en sutrekopp til! Hehe...

Skrevet

Hehe kan være med dere også tillab :0) tenkte på meg og lillegutt,Hi og vesla da,hihi ;0) Men lykke til alle som sliter...

Så du lengter etter en liten en til allerede ;0)

Skrevet

Har du lagt merke til om det er verre f.eks når h*n ligger på magen, ryggen, når du ammer osv? Min sutra veldig når han spiste og når han lå på magen, gikk til kiropraktor med ham og fant ut at han hadde låsninger i nakke, mellom skulderblad og i bekkenet. Etter 3 behandlinger var han en ny gutt, mye mer fornøyd. Sutrer jo litt enda, men det tror jeg de fleste babyer gjør.

Skrevet

Nei, det er ikke verre da, har sjekket han ut hos både fysioterapeut og osteopat, ingen låsninger. Vi får tro det bare er en fase.Det er tydelig at det er flere enn meg som har urolige barn i den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...