Gå til innhold

en dag i ditt liv


nourateadni

Anbefalte innlegg

er bare såå nysgjerri hvordan en dag hos dere med desemberbarn er, rutiner osv.. trenger ikke være kompliserte tekster eller no, kjenner ikke noen i samme situasjon som meg og baby..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har begynt å få litt rutiner nå, babyen er 2 1/2 mnd.. Han våkner ca 7-8 om morgningen, får mat og sover til ca 10. Innimellom der dusjer jeg og spiser frokost. Skal vi noe spesielt står jeg opp etter første mating. Når han våkner ca 10 steller jeg han, mater han om han er sulten, og legger han litt i babygymmen.. Prøver å vaske litt klær og sånn.. Dersom vi går ut, gjør som regel det hver dag, går vi ut ca 11-12, går 1-2 timer, noen ganger lengre, men da fordi jeg shopper litt;) Pleier å være hjemme til ca 14, da våkner han med en gang vi kommer inn døren. Steller han, gir han mat, setter han i vippestolen eller i babygymmen, spørs humøret. Prøver så å rydde litt før jeg begynner på middag i 16-tiden. Så kommer samboer hjem, vi spiser middag, babyen dupper kanskje litt da.. Så er han våken, får litt mer mat, leker litt med han.. plutselig er klokken 19, da er det stelletid, evt badetid, for så å få dagens siste måltid i 20-tiden.. Da spiser han en god del, får flaske denne gangen, så pappaen kan mate og jeg slappe av litt:) Alt etter formen er han i seng fra 21-22. Da sover han til 7-8, noen ganger 9-10 neste morgen:) For ett rutineliv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, varierer litt avhengig av mye Mira sover på dagen, men kan jo prøve :-) un har nettopp fått litt ny døgnrytme etter hun ble 2 mnd ser vi. Vi lar henne regulere selv.

 

Mira våkner mellom 0630 og 0700. Får mat , også pumper jeg. Så tar hun seg gjerne en lur fram til mellom 09 og 11 engang. Hvis jeg er veldig trøtt så går jeg og legger meg igjen. Deretter koker jeg pumper og flasker. Pumper ca kl 07.30, 11,14,17,20 og 22. Har droppet nattpumping, har nok melk fordet.

 

Så våkner Mira, koser med henne, bærer i slynga og legger henne kanskje i gymmen eller i sprinkelsenga under uroen. Så spiser hun litt igjen. Jeg pumper igjen. Koker etc. Deretter går vi kanskje 1 times tur, eller så er vi inne og koser oss. Mira sover av og til fra 13-14 til sånn 15, eller så er hun sprell våken. Jeg gjør litt husarbeid eller sover kanskje hvis hun sover, pumper, koker og koser med Mira. Sambo kommer hjem og lager middag.

 

Så sover hun kanskje litt på ettermiddagen fra 18 til 19. Våkner, spiser og koser. Er veldig pratsom og sosial på denne tiden. Tar kveldsstell sånn 20.30. Ca 21 begynner hun å bli trøtt. Koser seg på fanget med smokk (fast kvelds-ting) og teppe inntal kinnet. Så legger vi henne i sengen 21.30 ca.

 

Hun våkner engang mellom 03 og 05 for mat. Er det kl 05 lar jeg henne ofte sove inntil meg etterpå (for da våkner hun for dagen snart uansett) for det er så kos :-)

 

Er ikke mye husarbeid jeg får gjort, tar så mye tid med all pumpingen, pluss at jeg er trøtt døgnet rundt av en eller annen grunn selv om hun sover mye på natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal dere ha:) morsomt å lese hvordan andre gjør d, her i huset så finnes det ikke rutiner! bortsett fra at vi triller tur hver dag i 13-14tiden:) men rutinene får komme når formen kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bubbe og jeg er ganske så synkronte i vårt daglige liv, ser jeg! Trenger ikke å skrive hvordan dagene vår går, bubbe har jo skrevet det for meg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke noe særlig med rutiner her i huset heller... men han pleier å sove fra ca 23 til 04.. det er da noe :) ellers liker han å ligge mye i babygymmen og skravler med dyrene som dingler over han :P får mat ca hver 4. time på dagtid, når været tillater det går vi en tur midt på dagen... handler middag på vei.. men det er det... har heldigvis en svigermor som elsker å hjelpe til.. så jeg slipper det meste av husarbeidet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...