Milletrille Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Har lyst til å ta med jenta vår på babysvømming Bare lurer på hvor gammel hun må være (er 3 uker nå), har de på se en form for bleie når de bader? må vel det... og hvordan gjør du det med dusjing etterpå, tar henne med? Jeg er førstegangs som dere skjønner...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Vet dessverre ikke aldersgrensen, men vet barn ned i 8 uker går på babysvømming.. Vi var første gang sist fredag, men vi var litt sene da.. 6mnd... Men det var kjempe gøy! Barna bruker badebleier, de får du kjøpt stort sett der de selger bleier.. jeg måtte lete litt da jeg først skulle ha, men ellers har jeg funnet de alle steder.. Vi dusjen barna etterpå.. tok de med inn, måtte spyle av de klorvannet. De andre la så ungene på gulvet..og dusjet selv-.. de som ikke hadde hjelp med seg som kunne ta seg av ungen da... Jeg bare skylte av meg der, og dusjet da jeg kom hjem. Jenta mi var ikke så glad i å ligge på gulvet, Nå har jeg kjøpt stellematte fra IKEA; de tåler vann og er myk å ligge på, så blir spennende å se hvordan det går idag:-)
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Når me er på svømming så tar eg med bilsete, og så sitter ho i det mens eg dusje og sånn. Smøre ho med ein go krem ittepå. Trenge ikkje vere badebleier heller, eg har ei som minner litt om brillebukser, berre eit anna stoff. Synes den var litt kjekkere enn bleiene, slepp å kjøpe nye bleierdå og så var den ganske billig.
Sina73 Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Jeg lurer på om aldersgrensen er 2 mnd, men jeg husker ikke helt. Norges Livredningsselskap arrangerer babysvømming. www.nls.no Vi har kjøpt badebukse på Babyshop. Det er en badebukse med innertruse. Man trenger ikke badebleie bare man har en truse som er tett rundt lårene. Mange steder har de lekegrind man kan "oppbevare" barna mens man dusjer.
Tiddelidu Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Vi går andre kurset nå, og han er 5,5mnd og storkoser seg. Vi begynte da han var 7 uker, og det var nok litt tidlig. Han hadde ikke så mye glede av å være på det. Det er ved 3mnd alder jeg så han begynte å kose seg. Nedre grense er 6 uker, der vi går ønsker de at babyen er 8 uker.
-Mamman- Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 fra 2-8 måneder er barna der vi går, resten har du jo fått svar på, ser jeg. Ring svømmehallen og spør du, det kan jo være ulikt fra sted til sted kanskje?
trebarnmam Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Jeg tror jeg har lest et sted at så lenge navlestumpen har ramlet av kan babyene være med på babysvømming.
kajak&Daniel Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 Var på babysvømming i går. Yngste som var der, var 5 uker. Jeg kjøpte en badebleie i svømmehallen. Når jeg dusjet etterpå, la jeg han på en matte like ved, og tok han med i dusjen når jeg hadde dusjet ferdig, men de anbefalte å være to voksne da, så da går det jo an at den ene tar babyen mens den andre dusjer...
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 vi gårpå babysvømming, han er 5 mnd nå, begynte for en mnd siden.. er kjempestas! går alene med ham:) syns det går kjempebra, men må jo da gjøre alt selv og passe ham samtidig som eg ordner meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå