Noensomvetmontro Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Snuppa mi er 8 måneder og har blitt skikkelig lei av puppen. Hun bare gråter og vrir seg når jeg prøver å amme henne. Hadde egentlig tenkt å amme henne til hun var ett, men har nå mest lyst til å gi opp. Pumper og gir henne på flaske noen ganger, men synes det er veldig pesete. Hun er kjempeglad i grøt, så hun spiser godt. Noen som har sluttet å amme på denne alderen? Hun har jo fått masse mm til nå, så er det egentlig noen kjempestor helsegevinst om hun får mm i 4 mnd til?
mamma og my Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har tenkt å prøve å fortsette fram til snuppa er ett år. Men må se an biting og melkeproduksjon. Bebbisene har fortsatt godt av melka, gir nyttige antistoffer frm til immunforsvaret til barnet bygger seg opp. Jeg har også forstått det slik at næringa i melka blir mer konsentrert, så det er ikke krise om det ikke blir så mye etterhvert, så lenge det blir litt. men-vet at det er en vanskelig amme-alder rundt 8 mnd. min hs trøster oss med at det blir bedre!
haater husarbeid Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Eldsten sluttet på eget initiativ da han var ni mnd, jeg hadde settor meg å amme ett år. Men han fikk styre showet selv. Første gang var det bare kos å amme, ikke noen store uoverstigelige problemer. Minsten er nå 5,5 mnd. Amming har bare vært slit og strev fra dag 1. Han svelgte fostervann og ville ikke amme første døgna. Han sugde dårlig og svelgte masse luft. Han brukte evig lang tid på amminga og ammet annen hver time hele døgnet de to første mnd. Han la for dårlig på seg, melka hadde sikkert ikke nok næring eller jeg var for sliten.Var på hs hver uke og veide fra han var to mnd til han var fire mnd. Han fikk tillegg m mme og har hatt puppenekt to ganger. Nå liker han ikke høyre puppen og d er et svare strev m å få han til å ta puppen. Det har ikke vært kos m amminga denne gangen. Jeg tror jeg sier at nok er nok når han er seks mnd. For jeg føler virkelig at jeg har stått på her... Jeg tror at snuppa di forteller deg at nok er nok. Lykke til m avgjørelsen.
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Enten til han ikke vil mer, eller til jeg selv synes han er for stor.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 enig med sparketassen. men skal nok prøve å amme til hun er rundt ett år, men da er det nok...
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 For meg blei det til ho var 6 mnd og 21 dager. Me har måtta gått over til flaske litt etter litt, og eg har pumpa og pumpa og gitt på flaska, men beholdt morgen amminga. Men i dag ville ho ikkje ha pupp, og då blei det flaska. rekne med at det er slutt nå, slutta å pumpa meg for noen uker siden, blei for mye pes, kjem til et punkt kor det ikkje er verdt det lengre å pumpe og styre på. Har fått så mye bedre tid itte eg slutta å pumpa. Men skulle ønske eg kunna amme ho så mye lengre. men av og til er det ikkje opp til oss!
jabk Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 jeg ønsker å amme til han er 2 år, men spørs om han vil det selv da. Han har alltid vært glad i puppen, og hatt overflod av melk. Men nå må jeg og sitte på et rom å amme, for alt annet er mer spennende på dagtid dersom han ikke er veldig sulten, da spiser han uansett hvor vi er. Han er snart 9 mnd. Men han har liksom funnet ut at han vil amme veldig bra om kvelden, natta og morgenen..prøver å kutte ut på natta men først ble han syk, så vannkoppene og så har han blod i avføringen som vi skal til utredning for snart...så han styre selv på natta enda og amming elsker han på natta. Men har liten tålmodighet under utdrivninga..vil at melka skal komme med en gang og da drar og klyper han i puppen, når melka kommer så svelger han unna. Med tanke på oppbygging av immunforsvar så ønsker jeg å amme til 2 år. Men skal ikke ha han i barnehagen og blir dermed ikke utsatt for så mye bakterier, men er jo borti mange mennesker likevel som kan smitte med basselusker... Jeg ønsker deg lykke til, men om du orker så kan du jo se om det bare er en periode hun er slik og at det går seg til som nevnt over her?
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 Håper å få amma til han iallefall er 4 år.
storkenerpåvei. Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 hæ 4 år..du kødder idefix.... da gullet mitt var 6 måndter måtte jeg 2 uker på antibiotika og kunne derfor ikke amme..han var lite intrisert i å begynne igjen etter det..og takk gud for det!!!jeg fikk livet tilbake ,å det var DEILIG!!!!! nå hadde han også fått mme helt fra han var født i tillegg så overgangen var jo ikke så stor...for han...
Gøril (210406) Skrevet 16. februar 2007 #10 Skrevet 16. februar 2007 Jeg tenkte å amme til jenta minst var 1 år, men hun begynte gradvis å nekte å ta puppen og til slutt nektet hun helt. (8,5mnd) Jeg gav opp å amme henne da hun ikke syntes det var kos på kvelden/natten engang.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Ja jeg kødder :0)) sorry ,men måtte bare :0) Når det er sagt så amma tanta mi kusine til hun var 4 år.jeg var 10 år og synst det var ekkelt. Jeg har aldri hatt melk lengre enn til de er 6 mnd,desverre..
storkenerpåvei. Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 hehe..morsomt..ja det finnes jo faktisk sånne folk..og jaaaa..det er ekkelt!!!!hehe...
gutt060606&jente010110 Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 så lenge eg har melk, så lenge han vil ha puppen, eller så lenge eg syns det er passende=)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 16. februar 2007 #14 Skrevet 16. februar 2007 Til hun er 1 år- eller så lenge hun vil ha. Hun er snart 10 mnd. Får mm x 5, men det er bare 3 x om dagen at hun spiser skikkelig med mm.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #15 Skrevet 16. februar 2007 jeg har tenkt å fortsette til han sier stopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå