Gå til innhold

Mistet barn med hjertefeil


adele85

Anbefalte innlegg

I desember 2005 ble jeg gravid for andre gang. kjempe glad for at det endelig gikk etter en SA i september.

 

23 mars 2006 var vi på første ultralyd og gledet oss til å se den lille babyen som virret rundt i magen og selvfølgelig få vite om det var en gutt eller jente. Men disse små tingene ble ingenting i forhold til hva vi fikk vite. Den lille gutten vår hadde alvorlig hjertefeil og i tillegg var det fare for kromosonfeil..

Vi ble kalt inn igjen en ukes tid etterpå og tok fostervannsprøve.. svaret måtte vi vente 2 uker på og jeg husker jeg var helt i min egen verden disse to ukene. Vi fikk beskjed om at hvis barnet hadde kromosonfeil ville de ikke kunne gjøre noe operasjon på barnet og han ville dø etter et par dager. Men heldigvis var han helt frisk ellers:)

 

Månedene gikk og en måned før termin reiste vi til oslo på rikshospitalet for å vente på fødsel.

lille Christoffer kom til verden 25 august 2006 og ble tatt med på nyfødt intensiven med en gang.

5 dager gammel ble gutten vår shuntoperert. Han virket helt fin etter operasjonen men dagen etter fikk han hjertesvikt og det holdt på å gå skikkelig gale, men han klarte seg ved hjelp av dyktige leger. Han ble lagt på respirator og ble liggende slik i en uke uten at vi fikk holde han.

Dagene våre var preget av opp og nedturer i et sett men etter hvert begynte han å bli bedre. Vi ble sendt til haukeland Sykehus i bergen etter et ti ukers opphold i oslo og skulle være her mens vi ventet på neste operasjon.. christoffer ble bare bedre og bedre og endelig snakket legene om at vi kunne få ta han med hjem på permisjon.

Men så langt kom vi ikke. Christoffer døde plutselig i november

3 måneder gammel og vi sitter igjen med mange spørsmål som vi aldri får besvart..

 

Savnet er stort etter en liten sjarmerende gutt som både smilte og pratet med oss..

 

Er nå gravid igjen i 6 uke og er kjempe nervøs for at det samme skal skje igjen.

 

Noen som har opplevd lignende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Så utrolig trist å høre om lille Christoffer... Hjerteskjærende!! :o(

 

Jeg har ikke vært borti lignende selv, men jeg har mistet en tvilling i uke 21- 22 og vet hvor vondt og meningsløst det er å miste et barn...

Ville bare tipse deg om www.englesiden.com, et lukket forum for oss som har mistet noe av det kjæreste vi har!

Hvis du ønsker å komme i kontakt med andre i samme situasjon.

 

Ønsker deg lykke til med nytt svangerskap, krysser alt jeg har for at denne gangen skal det gå bra for dere denne gangen!!

 

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord.

Leit å høre om din tvilling også. Va det bare den ene som døde forresten??

Skal ta meg en tur innom englesiden.

 

Mange klemmer tilbake til deg fra meg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :o)

 

Ja, det var bare den ene gutten som døde... De er eneggede og utviklet TTTS, en sykdom i morkaka som gjør at de ikke klarer å dele likt på næringen.

Vi var i Hamburg til operasjon og begge guttene fikk det bedre etter det, men to uker etterpå døde minsten i magen...

Gikk med en levende og en død gutt i magen i 17 uker, og det var ikke spesielt morsomt...

 

Har laget hjemmeside hvis du vil lese hele historien vår... :o)

www.blomquisthope.piczo.com

 

Kanskje vi sees på englesiden etterhvert da!:o)

Klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Leste historien din nå og jeg føler virkelig med deg. må ha vært helt forferdelig det du/dere gikk gjennom.

Vet dere hva som gjorde at den ene døde? var ikke operasjonen vellykket?

 

Håper det går bra med dere:o)

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjonen var til dels vellykket, men i og med at de ikke så akkurat hvor i morkaken de delte blodårene visste vi ikke hvor stor del av den de fikk hver.

Men etter hva jeg har skjønt så ble den delt ca 70- 30, og det for lite til at den ene kan overleve. Og det var det som skjedde.

 

Begge guttene var friske, ingenting annet enn at de ikke klarte å dele morkaka så begge fikk stor nok del hver, så Theodo fikk for lite næring til å overleve...

 

Det var en utrolig påkjenning å gå med en levende og en død gutt i magen så lenge, mange blandede følelser. Jeg hadde veldig vanskelig for å virkelig glede meg over han som levde, fordi jeg ikke visst om han plutselig kom til å dø å...

Midt i sorgen og savnet er vi jo utrolig heldige og takknemlige for at vi fikk beholde en, men det er jammen ikke lett å blande sorg og glede på den måten!

Det er vannvittig vondt å vite at han vi fikk beholde må gå gjennom alt alene, sine første skritt, sine første ord, uten broren sin... Jeg tror at eneggede tvillinger har en telepatisk evne (kanskje ikke det det heter, men at de har en tilhørighet til hverandre som ingen andre har eller kan skjønne...) og jeg gleder meg til å høre om han sier noe om det når han blir større.

 

Han er veldig opptatt av ultralydbildene vi har av tvillingbroren hans på veggen, vil bort dit å se hele tiden. Det er veldig spesielt å se på...:o)

 

Heldigvis går verden framover, midt oppi sorgen... Men den jammen meg ikke lettere som tiden går, hvertfall ikke for min del...

 

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ta gjerne kontakt med meg.. mistet 19aug 2006, ikke helt samme historie.. men har mistet (og det er jo det den største frykten er nå.. å miste på nytt).. er i dag 5+6uker på vei.... ta kontakt hvis du ønsker det... vet hvordan angst du sitter med.. det er fælt... og blir nesten værre jo lengre på vei jeg kommer.. tror ikke jeg kommer til å greie å slappe av før jeg er i uke 32-34.....(mistet prematurt barn, uke 23+6)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off vet ikke hva jeg skal si engang.

Ja tenker eneggede tvillinger har en spesiell tilhørlighet. Han kommer nok alltid til å ha en viss følelse av at det er noe som mangler. selv nå når han er så liten..

 

Det e nok vanskelig å vise både sorg og glede samtidig, og kansje du får dårlig samvittighet hvis du en dag er for glad.. Jeg merker iallefall av og til det hvis jeg har hatt en bra dag så er det akkurat som jeg tenker at " herregud.. hvordan kan du stå her å smile og le og late som ingenting".. men kan jo ikke tenke sånn.. jeg for min del prøver å glede meg over den tiden vi fikk med gutten vår. alle de gode minnene.

Og det er da jeg skjønner at du angrer på at du aldri såg den andre gutten din. og holdt han i armene dine. Jeg for min del er veldig glad for at jeg holdt gutten min etter at han var død.. fikk på en måte sagt hade på en spesiell måte.

 

prøvde å komme inn på englesiden forresten men mailen funket ikke.. får prøve igjen en an dag..

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

 

så trist å høre:o(

var det gutt eller jente dere fikk?

 

Ja angsten nå er ikke noe serlig.. går hele tiden rundt å tenker på om det går bra denne gangen.. føler ikke jeg kan slappe av skikkelig før vi har vært på ultralyd og fått visst at ungen er helt frisk.

 

Får du noe tettere oppfølging denne gangen?

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med englesiden, ikke sikkert den fungerer helt nå, de driver å ordner over til nytt forum... :o)

Men snart skal det være i orden.

 

Har du msn? Så kan vi holde kontakten der i stede hvis du vil... :o)

Men jeg har hele navnte mitt i den adressen og vil helst ikke legge den ut her... Hva med deg?

Ellers kan du gå inn på hjemmesiden vår å sende meg en mail derfra så kan jeg legge deg til...:o)

 

Dere er heldig som fikk den tiden med gutten deres, at dere fikk se han og holde han, lukte han, høre alle lydene hans... Alle minnene dere har av han. Det må være ubeskrivelig godt!!

Hva jeg ikke skulle gjort for å bare holde minsten vår!!! Prøver å tenke at jeg fikk gitt han all kjærligheten jeg kunne, mens han enda lå i magen min... Og jeg håper vi ender opp på samme sted, så jeg kan gi han all kjærligheten jeg ikke får gitt han nå...

 

Vel vel, nå triller tårene igjen... Hehe, skal ikke så mye til før de plutselig kommer gitt!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har msn. men vil heller ikke jeg vil legge min adressse ut her.. har hele navnet i jeg også..

Sender deg en mail jeg:o)

 

he he nei skal ikke mye til før tårene kommer.. er bare en tanke eller et syn eller gjerne bare en lyd som utløser tårene.

kan være både godt og vondt å gråte innimellom

 

Leste du forresten diktet jeg la inn??

vi fikk det av sykepleierene på haukeland sykehus..

var så utrolig fint syns jeg:o)

 

klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja, jeg leste det diktet... Og tårene trillet igjen... :o)

Utrolig sterkt!!

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med deg, via msn! :o)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sendt meg mail? Hehe, litt usikker på om mailen funker gitt...

Og den mailadressen som kommer opp er ikke samme som msn adressa altså, i tilfelle du prøver å legge meg til med den...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei har ikke helt samme historien...Men var på riksen fra 14 juli til 1 september med min lille gutt som ble født prematurt..Han døde 7 uker gammel..lå gutten deres på nyfødt intensiven? vet hvordan det er å gå gravid igjen...Er veldig slitsom.Jeg er akkurat fullgåtte 23 uker nå, og er veldig spent på om vi kommer i mål denne gangen..Vil også anbefale englesiden.en veldig fin side, med mange andre som har hvert gjennom det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gutt.. Fabian. Han veide 755 gram, og var 34cm lang.. en veldig stor gutt til sin alder.. en altfor liten gutt for verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei linda87..Er du medlem av englesiden? trist du mistet gutten din. kan jeg spør hvor du fødte? vet du hvorfor du fikk han så tidlig. Jeg har aldri fått noe svar på hvorfor min lille gutt kom så tidlig som han gjorde, så er jo veldig redd for at dette skal skje igjen, nærmer mg nå samme uka som jeg fødte i sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var vi nok på riksn samtidig vi da.. vi var på nyfødt intensiven fra 25 august til oktober..da har vi gjerne truffet hverandre vi da.. hmm ..

gratulerer med nytt svangerskap.. håper det går bra denne gangen.. Ble gutten din født mye for tidlig??

Har prøvd å komt meg inn på englesiden men fikk ikke til å sende mail.. var sikkert noe som ikke var som det skulle.. får prøve igjen..

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd noe som kan sammenlignes med dette. Stakkars deg. Ville bare sende deg noen ønsker om at alt skal gå bra nå.

 

Masse,masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han ble født i uke 24 og 5 dager..så kom veldig tidlig..men det gikk jo veldig fint med han helt til han fikk en GBS infeksjon som de ikke klarte å bli kvitt..kom veldig uventa.Ja vi lå tre barn på intensiven, så tror jeg vet hvem du var, for kjente den ene gutten som lå der fra før, han var bare en uke eldre en min gutt..håper det går bra denne gangen, lykke til med svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet e urettferdig.. ingen kan si noe annet.. Det e iallefall urettferdig når han i utgangspunktet var helt frisk..

Lå gutten din helt inne i kroken bakerst på intensiven?? 2 premature og så oss?? isåfall tror jeg at jeg husker deg og.. hvor gammel er du?? på alder med meg kansje? hmm ble så nyskjerrig jeg nå..

Håper det går bra med ditt svangerskap også!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er på alder med deg...ett år yngre hvis du er født i 85..ja det var han som lå inne i kroken der ja..var to premature...vet du hvordan det gikk med den andre premature gutten som lå der? Er du medlem av englesiden eller? jeg har samme navnet der hvis du skulle være innom, og vil prate:)

Ja livet er urettferdig, er bare så utrolig lite man kan gjøre med det, og det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da husker jeg deg veldig godt.. Husker veldig godt den dagen gutten deres døde også.. det stakk i hjertet mitt skal eg si deg..Håpte på at det aldri skjedde meg..men den gang ei..

Den andre gutten gikk det veldig fint med tror jeg.. de fikk iallefall reise hjem før vi reiste der i fra..

 

Jeg skal prøve å komme meg inn på englesiden.. men fikk det ikke til sist jeg prøvde.. var noe med mailen.. men skal prøve en gang til..

SNakkes der inne da forhåpentligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...