Gå til innhold

November: Mamma73 og lille Selma


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann.. hvordan går det med dere? Sniker meg inn her :-) Sendte deg en sånn post sak her, men vet ikke om jeg fikk det til. Så slenger heller inn en tråd her til deg :-) Er snuppa blitt stor eller? Leste på en tråd her at dere har hatt barnedåp. Skulle ønske vi var like kjappe i vendingen, vi har omsider fått dato vi, 12 mai. Navnefest i Arendal. :-)

 

Vi var på besteforeldre besøk for et par uker siden, skrekk og gru.. 8 timer hver helg. Det ble en helg på tog med innslag av besøk i mellom. Hehe.. det var litt heavy reise på en helg, med baby.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Meg og lille Live:0)

Så hyggelig å høre fra dere!

Her er alt endelig bra igjen....har vært noen hektiske uker med sykdom og barnedåp.......og det er superdeilig å ha alt vel overstått:):) Navnfest i Arendal - det høres jo topp ut. I mai kan jo været være med dere og! Er det i regi av humanetisk?

For et mot på deg....8 timers togtur....hvor lang tid tar det med bil da?

Tungvindt å bo så langt unna familien nå når dere har fått Live, vil jeg tro?

Vi har svigers og en drøss med tanter og onkler rett rundt svingen..Samboer har 6 søsken, og bygdefolk er ikke særlig flyttbare:=).

Har JB noe kontakt med noen fra Tromøya enda? Jeg har flyttet så mye rundt at jeg desverre har mistet kontakten med de fleste. Det eneste er MS som bor i Oslo - vi pratest rett som det er.

Skal dere på sommerferie hit iår også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Godt å høre... Gratulerer med vel overstått dåp og sykdom. :-)

Her blir det navnefest i regi at Humanetisk ja. Om ikke vi vil døpe oss i voksen alder, så er det som er alternativet :-) Svigermor har ordna opp :-)

 

Det tar ca 6 timer med bil, men pga vesla måtte vi ta tog. Hun var for umoden for bilsete i så mange timer så de på sykehuset. Hun var jo egentlig bare en halv uke korrigert når vi drog :-) Tungvindt ja, det blir lange reiser, og ikke så ofte kontakt med besteforeldrene som de ønsker. Det er litt kjeit. Mesteparten av familien vår er på den kanten av landet.. mine søsken bor i Bergen og Stavanger, og resten i Haugesund (foreldrene mine bor i spania). Og ellers er familien til Jonas spredt rundt mellom Mandal, Tromøya, Athen, Oslo, Lørenskog, Tønsberg og Sagesund. ;) Men de vi har mest med holder til på Tromøya, Athen og Sagesund :)

 

JB har stort sett kontakt med bestekompisen sin som vokste opp på Skare. Han bor nå med samboer og hennes sønn på Hisøy. De har vært samboere i mange år. Ellers har han sporadisk kontakt med noen som heter Kjetil og Roald som er fra Tromøya, og jeg kjenner litt en som heter P. Kobro. Et år yngre enn dere tror jeg.

 

Det blir nok sommerferie på Tromøya i år også ja ;) Svigerfar ble 60 år i fjor,desember. Så det skal feires i sommer ;) Og Hovefestivalen er jo også et must for JB som nå er musikksjef i rockekannalen til P4. :-)

 

Han spør om han burde huske hvem MS er.. hehee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har litt av en svigermor:).Jeg er agnostiker selv, men samboer har hatt en formening om at det er tradisjon med dåp - Har aldri vært på navnfest i regi av Humanetisk, men jeg er sikker på at det er en flott sermoni!

6 timer er veldig langt med en baby, ja....ungene mine får "makk" bare bort til Arendal....hi,hi....men, jeg har hørt at det der er litt vane....Har sikkert spurt om det før, men er husken min er midlertidig ute av drift her.....har dere tenkt noe på å flytte nedover etterhvert?

Nå ble jeg litt nyskjerrig på bestekompisen.....? Og Kjetil....er det Flakke`?

MS er Maria.Skaare..Hun er fra andre siden av øya, men vi gikk jo på Uskolen sammen.

Så han jobber i P4, ja....var han på nyhetene før? Er sikker på at jeg har hørt det navnet der....husker jeg tenkte at jeg har gått i klasse med en med samme navn....men jeg trodde ikke det var han:). Så flott! Og så moro - da er jo Tromøyferie et must iår vil jeg tro, ja!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, svigermor er toppers! ;) Overmoden bestemor! :-) Hun ordner og er kjempeflink, og ikke minst snill. Sånn type svigermor som gjerne hjelper til, men samtidig er forsiktig og kjenner sin besøkstid. Slik liker vi.. :) Jeg har aldri vært i navnefest selv, men håper det blir bra. ;) Jeg var konfirmantleder for dem i 2004, helt okei det. Men det er det nærmeste bekjentskapet jeg har med humanetisk, slapp å melde meg inn, så da var det okei. Vi har fått de argumentene ang. tradisjon vi og, men vi gav oss ikke. Dåp og kirke står for ting vi ikke stiller oss bak, og dermed vil vi ikke ;)

 

Hehe.. husken forsvant med fostervannet her.. må være noe sånn, for det er hvertfall ikke mye igjen av den. ;) Vi tenkte litt på det i fjor, men JB har så god jobb, at vi slo det fra oss. Vi har lekt litt med tanken å dra til Oslo ett år, for at å "teste" om Lhmr er stedet vi vil være liksom. Leie ut kåken og bo der nede et år, mens jeg enda er i permisjon. Men ingenting er fastsatt enda, så vi får se.. ;)

 

Aha... Han gjetta faktisk Maria S. før du sa det nå.. ;) Han lurer på hva hun driver med nå.. hehe, han ler når han hører Flakke... nei , det ikke han.. Han JB har litt kontakt med bor nede på Vågnsnes og jobba i Nrk. Bestekompisen til Jonas heter Kjell Øystein ;)

 

Hehehehe... joda, det er ikke noen andre som heter JB, så det er nok han du hørte. ;) Han har vært programingeniør der i 5 år, og jobba i teknisk avdeling. Samt vært nyhetsanker en god del ja ;) Men etter at han overtok musikk og ble programleder, så har det skjøvet nyhetsjobbinga litt til sides. Og nå med en baby, frister det han ikke så veldig å jobbe helger og sene kvelder. ;)

 

Jada, Tromøyferie er nå et must og forpliktende både, påske, jul, sommer osv.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dette var moro:):):)

Maria har endelig fått godkjent sykepleierutd. sin her i Norge....(hun tok den i USA for endel år tilbake). Hun er singel og barnløs.

Det må være Kjetil Johnsen han mener da.....jobbet i NRK nyhetene for noen år tilbake......

Kjell Øystein....rart hvordan folk en nesten har glemt dukker opp igjen......Tror broren min gikk en del sammen med Kjell Øystein en periode....han hadde jeg nok ikke kjent igjen hvis jeg møtte han på gata.

Jeg har aldri vært på Lillehammer - er det en stor by? P4 har kontorene sine der da? Er JB utdannet noe innen radio? Hva jobber du med da?

Rene kryssforhøret....he,he...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var riktig Kjetil. Er mest sporadisk kontakt det går i der.

 

KØB hadde du nok ikke kjent igjen nei... hehe. Han er samboer og har en stesønn på 15. Kjempetrivelig kar. JB sier at det stemmer at broderen din gikk med han en stund.

 

Lillehammer er sånn passe stor, ca 26 000 innbyggere i kommunen, og man kan fortsatt få kjøpt Kristin og Håkon bamser her ;)

 

P4 har nyhetene og deler av adm. her, og teknisk avdeling. Akkurat nå er jo også den nye kannalen stasjonert her. Ellers er den største avd. i Oslo, programavd. er der. Jeg har jus bak meg, men mangler fullmektig tiden min. ;) Ellers apotekteknikker fra Vgs, og svippa innom ingeniør offshoresikkerhet før jeg gikk tilbake til jus'en. Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet førskolelærer med videreutd. i spesialpedagogikk. Jeg var i et vikariat hvor jeg jobbet med barn med spesielle behov da jeg ble gravid. Har ingen jobb å gå tilbake til når permisjonen er over i juli - det er trangt om jobbene for meg her på sørlandet. Jeg stresser ikke enda, for vi har planlagt litt sånn forsiktig at jeg skal ta et ekstra år hjemme. Har ikke mye lyst til å sende lille frøkna i bhagen når hun er så liten.

Samboer jobber på et statelig akuttmottak for ungdom. Han er utdannet tømrer, men har jobbet innenfor barneværnet i 12 år eller noe.

Har du noe jobb å gå tilbake til når du er ferdig med permisjonen?

 

Med 26000 innbyggere må det være en ganske så stor by. På str med Krsand eller noe? Hvor mange år har dere bodd der?

Vi bor veldig landlig til her.....må i bil for å komme til butikker, post, lege og sånt. Vet ikke helt hvor mange innbyggere her er, men skolen har 92 elever iår - det er rekord! Ett år var der bare 38:0) Savner å bo mer sentralt til tider. Hadde vært greit at Selma hadde hatt litt flere å leke med etterhvert også. Det ble bare født 4 bebiser her iår - hvor den ene var dødfødt (huff, grusom historie det der!). Må i bil for komme til de andre - og de er attpåtil gutter:0) Ja,ja - den tid - den sorg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. okei. Of, nei, har tenkt på det jeg også. Ikke mye lyst å ha Live i barnehagen når hun bare ett år. Og 10 mnd korrigert. Så jeg har bestemt meg for å ta ett år til hjemme før jeg kaster meg ut igjen.

 

Jeg jobba som juridisk rådgiver, men sa opp på grunn av jeg ikke trivdes lenger. Så nei, har ikke noe å gå tilbake til. Men har tilbud om å komme tilbake eller gå inn i undervisningsstilling på vgs. Så jeg skal nok klare meg. Flytter vi til Oslo har jeg nok gode muligheter for jobb der jeg var ansatt tidligere når jeg bodde der. Jonas har bodd her lenge, han bor her på sitt 6 år. Han jobba i P5, før han fikk jobb i P4. Og før det bodde han også i Oslo, der han gikk på Norsk LydHøgskole, aner ikke om det heter det enda, gikk visst inn i noe samarbeid med Høgskolen i Oslo for noen år siden. Jeg flytta hit for snart 2 år siden. Jeg bodde i Oslo og gjorde meg ferdig med Jus'en før jeg jobba der en stund, for så å flytte opp til Lillehammer :-)

 

Forstått at Tvedestrand ikke akkurat er verdens navle nei.. hehe... Som sagt mye av slekta til Jonas bor i Sagesund, og det er ikke akkurat stort nei.. :-) Men veldig fint om sommeren.

 

Hmm.. ja, men kanskje det kommer seg i år, du får legge mildt press på damene i bygda og hinte om at vesla trenger lekekamerater :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg veldig privligert som har muligheten til å være ett ekstra år hjemme. Ser utifra disse sidene at det er mange som må jobbe for at ting skal gå rundt. Begge guttene mine var 3 år før de begynte i bhagen. Jeg studerte deltid, mens samboer jobber mest natt - og da klarte vi å få det til...

 

Høres ut som du har litt ballast å ta med deg når du skal ut på jobbmarkede igjen. Det er vel betryggende. Juridisk rådgiver er langt unna mitt felt. Vet igrunn ikke helt hva de gjør for å være ærlig:0). - men - spennende jobb?

Hvordan går det med lille Live da? Ser at du refererer til korrigert alder - bruker HS det i forhold til kontrollene hennes og sånt også?

Min 7 åring, som jo var 6 uker prematur - har hatt litt sånn småting opp igjennom som jeg ikke direkte kan knytte til prematuriteten - men som jeg kanskje mistenker den litt for. Har de sagt noe som du bør være obs på i forhold til Live?

Årets kull ser ut til å slå ny rekord - uten press fra meg iår:0). Tror det er 10 - 12 som venter foreløbig. Det lover godt for fremtidige lekekamerater!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig digg da. 3 år har jeg og lyst å være hjemme. Om de ikke fjerner kontantstøtten, håper jeg å kunne gjøre det. Skal jo være enklere å få plass i barnehagen også sier de, når er 3. Vi får se.. lenge til enda, heldigvis ;)

 

En jurdisk rådgiver kan være mange ting. Det kommer an på hvor du er ansatt og hva formålet er. Men hovedsaklig er det enten saksbehandler med jurdiske saker, eller konsulent på et eller annet nivå. Men felles er at man jobber med lover og regler uansett. Jeg har vært ansatt i omtrent samme stillingen både her og når jeg jobba i fylkeskommunen i hjemfylket. Drev med inntaks og yrkesveiledningssaker. ;) Okei nok det. Men man blir lei av å behandler klager, og arbeidsforholdssaker. Så nå er jeg bare hjemme og koser meg! ;)

 

Mja.. har ikke helt skjønt det der med korriger og ikke korrigert før nå senere i tid. Men bruker hovedsaklig alderen hennes jeg, 10 uker nå .;) HS brukte ukorrigert frem til nå, i henhold til vekstskjema, men regner visst nå fra uke 2. eller noe ;) Men i utviklingen har de bare korrigert henne med et par uker. Så der regner de henne foreløpig som en mnd for tidlig, etter hva hun viste at hun kunne på 6 ukers kontrollen. Hhun er visst stor og kjapp i utviklingen. _-)

De har ikke sagt noe nei, er det noe man bør passe på?

Hehe... det skulle være nok å leke med da.. :- P etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte være obs på lese - og skrivevansker og hyperaktivitet. Vi har heldigvis sluppet unna det:)

Han har slitt litt med mageproblemer opp igjennom - tilslutt fastslo de at han har laktoseintoleranse. Ingen andre i familien vår har det, så jeg har linket det til prematuriteten hans - og det at alt var så umodent når han ble født. Han slet noe motorisk en stund også. Feks hadde han lært å rulle fra rygg til mage - så kunne han det plutselig ikke lenger. Ble henvist til fysioterapaut, hvor vi gikk ett halvt års tid.

Det er jo rart at de ikke har informert deg om noe. Mange mener at 6 -7 uker ikke er så ille prematurt, men de vet jo at sånne her små ting kan forekomme.

Må innrømme at juridisk rådgiver høres en smule "tørt" ut.....men der er det jo godt at alle er forskjellige - ellers hadde vi jo sloss om de samme yrkene!

Hvordan er hverdagen deres nå da? Sover Live godt om natta? Ammer du enda? Selma er en seigpinne om kvelden - det er ikke snakk om at hun vil sove før 23. Gleder meg til å ha litt alenetid -for nå er det sånn at jeg er utslitt før henne:0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei eneste de har sagt til oss, var det med korrigering av vekta. Vi spurte hs om det etter at ei vi kjenner nevnte samme som deg, men hun bare trak på skuldrene og sa nei det tror jeg ikke. Men samme dama mente at 8 uker var ikke sååå tidlig og da.. så spørs jo hva hun vet...

 

Det er tørt, hehe... absolutt. Vi får se, men fullverdi jurist vil jeg ikke heller. Vil ikke jobbe med umulige folk som betaler meg for hovedsakelig å ljuge :-p Blir vel enten tilbake til noe ligenende eller bruke ped'en jeg har tatt nå til å bli lærer på vgs eller noe ;)

 

Nei, Live sover ikke noe særlig om natta.. hehe.. vi sliter med prosjekt sove i egen seng. Ammer enda ja.. går det greit med amming hos dere eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går ammingen bra enda. Håper på å kunne fullamme henne 1 mnd til ihvertfall - for så å begynne smått med grøt. Jeg har vært veldig ferdig med amming når guttene har vært 6 mnd - så det får være målet mitt denne gangen også_0). Hvor mange ganger i løpet av natta må du ca gi nå?

Selma er ganske så nøyaktig på sine måltider om natta - 3 timer mellom fremdeles. Eneste gangen hun har sovet lenger var natta etter dåpen - da var hun utslitt stakkars....tok 6 timer i slengen:0)

Er LIve god til å sove på dagen da?

Skjønner ikke hvor dagene blir av....nå er hun snart 3 mnd! Tiden går så altfor fort. Får liksom ikke summet meg til noe vettugt for tiden - men det er jo litt sånn innevær her også da:0)

Nei, nå maser mellomsten her...........

snakkes:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn... så har det gått i alt fra mat fra hvert 20 min til hver 3 time. I natt var første natta på snart 10 uker, hun har sovet hele natta i vugga si. Mat ca annenhver time, det var nydelig! :-) Så jeg håper det er en god trend man er på vei inn i ;)

 

Mja, sove på dagen.. Joda, hun har vært, og ikke vært.. hehe.. som du forstår så er ikke helt sovegreiene på plass her i huset enda. Men hun sover formiddagshvil og litt smålurer i løpet av dagen ;) Selma da?

 

Tiden går sykt fort. Tenker på det jeg og. Vesla er 10 uker i morra, helt utrolig! MEn vi har baby enda da.. hehe.. det er kos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten liten berte du har:0). Det tar på å amme så ofte....Selma var sånn hun og de første mnd - men nå er vi oppe i 3 timer - heldigvis får jeg jo si da.).

 

Selma er ett sovedyr om dagen....sover 3 timer - oppe 2, sover 3 igjen og oppe 2....tja stort sett er det sånn hver dag. Det hender jo at guttene er litt høylytte....og da skjærer gjerne hele dagen seg ang sovingen videre - men gosj - jeg klager ikke! Det var min tur til å få en snill og rolig baby nå.......etter 2 som nesten ikke sov og mye styr - tror jeg endelig noen ovenfra har hørt på meg:0)

 

Husker da eldstemann vår liten - så alltid frem til at han skulle nå en alder eller ferdighet...gledet meg til han skulle krabbe, sitte, snakke ol......Nå vet jeg at den tiden kommer forrtere enn fortest - og nyter virkelig hver dag sammen med henne. Klart jeg gleder meg til å høre henne snakke og gå, men hver tid er helt unik og ugjennkallelig:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helsesøster sier hun er glupsk... hehe.. Vi veide nå på onsdag, og da veide hun 4230 gram. Så hun begynner å bli riktig så stor ;) Doblet og vel så det siden fødsel på ti uker. 1723 på det laveste i uke 1 og 1943 ved fødsel.

 

Så heldig du er da.. jøss.. sover jo masse hun! Her går det i bølgedaler som vanlig. Men nå har hun sovet snart en uke i egen seng! I natt sov hun fra 2130 til 0115, det er rekord her! Og så ca annenhver time frem til 8. Men det er luksus her i huset.. hehehe

 

Kledde på henne en joggedress i dag i str 62. Den var liksom ikke for stor, men ikke helt akkurat passe heller. Men absolutt slik at vi ser at oi vi må visst begynne med den str nå og pakke bort mye 50/56 ;) Litt vemodig. Satt å kikka på str 40 som hun brukte i starten, og da var det for stort!!! ;) De vokser så fort.... :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps... har du msn L. ? Hadde vært litt moro å holdt litt kontakt der... Om du har og ikke vil legge den ut her, kan du jo sende den i en post til meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...