Gå til innhold

ordforråd ved ca 23 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange ord omtrent kan deres barn? har de begynt med setninger, to-ords eller mer, og hvor ofte bruker de det?

ville gjerne vite hvordan min datter ligger an, hun hører dårlig på grunn av væske i mellomøret. håper å høre fra mange...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 22 mnd setter sammen flere ord, "pus borte" , "pappa nede". Noen ganger blir det enda flere ord, " pappa bil sete mitt", hun mangler det som binder ordene sammen, men vi skjønner som regel det hun vil frem til.Også sier hun takk og værsågod, men hun blander de litt sammen, sier værsågod når hun får ting.

hvor ofte hun snakker.. gjennom hele dagen.

Blir hun sinna er alle ordene glemt, da kommer hennes egen hemmlige sinna regle.

Skrevet

Hei!

Min sønn blir 2 i april, og han begynner å få ganske mange ord (synes jeg, iallefall:-) ) Jeg har forsøkt å telle omtrent hvor mange forståelige ord han bruker jevnt, og kommer til ca 120. Da har jeg ikke regnet med ord som han stadig gjentar, men som vi ikke forstår betydningen av;-)

Han setter også sammen ord til enkle setninger, men han bruker aldri mer enn 4 ord. det kan f.eks være "Pappa ute kjøre lastebil" eller "toget Bias sin". Han viser imidlertid at han forstår mye mer enn han klarer å uttrykke selv, så kommunikasjonen begynner å gli ganske lett! Heldigvis :-D *hehe*

Når det gjelder hvor ofte han bruker det, så er det vanskelig å svare på...da han skravler i ett sett, hele dagen;-D

Skrevet

Sønnen vår på snart to år, har veldig få ord ennå.. Uvant, fordi datteren vår snakket som en foss tidlig...

De sier at hvis det ikke er noen ord før fyllte to år, så begynner de å sjekke det..

Skrevet

her snakker småen som en foss, tytter hull i hodet på meg:)

23mnd og både ord og setninger få ord jeg ikke forstår men av og til blir setningene satt litt feil sammen(ordene blir byttet rundt)

men pass munnen deres, har kommet to ord jeg kunne vært foruten her, kommer fort når de først begynner:)

Skrevet

her blir også lillegutt 2 år i april.

han har ikke så mange forståelige ord, men det begynner da å bli noen...

pus, der, mamma, pappa, detta er, se der, elg, nei, ja - sånn ord, men ingen setninger!

men det skal sies at han skravler heeele dagen, sånn babbel og prøver å snakke med meg dagen lang! har nok en hel del å fortelle, - og jeg svarer i hytt og vær, hehe! og da sier han "ja" - og går.

så selv om han ikke har så mange ord enda, så er jeg ikke bekymret, ettersom han får med seg alt, og sier ting når han vil! :-)

jeg har en liten fetter som blir 3 til høsten, og han sier ikke så mye han heller. veldig utydelig, og de har tatt test av han i bhg. det er ingen grunn til bekymring der heller, han forstår alt, - de trodde kanskje han hadde litt svake muskler rundt munnen, så han har begynt å bruke en del fløyte, for å styrke musklaturen rundt.

Skrevet

vår gutt blir to år i mars, og prater som en foss..En klassiker er " nei, mamma kal sifte bleie, pappa gå ute døra".Synger også flere sanger nesten helt rent. Han får mye gratis hos sine søstre på 8 år og 6 år, de tøyser og synger med han så mye de kan.

Han kan også navnet på veldig mange dyr, til edderkopp sier han eddertopp, til krabbe sier han grabbe.. apetatt....så søt atte...

Det viktigste er uansett at de viser forståelse for det som blir sagt:)

Skrevet

Vår gutt blir også 2år i mars. Han har begynt å få en del ord nå, men setter ikke sammen setninger enda! Han har akkurat begynt i barnehagen, og jeg merker at det kommer mye nytt derifra =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...