Gå til innhold

Er barnet ditt oppkalt etter noen eller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen historie til hvorfor dere har valgt akkurat det navn.

Da vi fant ut at vi ventet en jente satte vi oss ned med et navneleksikon og begynte på A. Skrev ned alle navnene vi synes var litt fine også ble vi enige om at vi måtte snevre det ned til 15. Ja, vi hadde MANGE jentenavn:) Så da det bare var 15 igjen på hver, samlet vi listene og fant ut hvilke vi hadde felles, og støk resten. Så fant vi ut at vi måtte teste ut navnene for å se hva vi synes om de. Begynte øverst på listen med Jenny, og vi kom ikke lenger gitt:) Vi ble veldig fort vant med navnet, og det føltes rart å kalle magen noe annet:) på den måten fikk jenta vår navnet Jenny lenge før hun ble født:)

Ellers på listen vår hadde vi:

Ylva

Sigrid

Olivia

Aurora

Frida

Sofia

Hedda

Ella

Erle

På listen over guttenavn hadde vi: (før vi fant ut at det var jente)

Jesper

Georg

Filip

Eirik

ikke lett med guttenavn synes vi.. mye mer enige på jentenavn..

Hva med dere? er spennende med navn synes jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde egentlig tenkt til å kalle han Isak, men så fant vi ut at det var en annen liten gutt i fam, som også het det, og da blei det litt dumt..

Så spurte jeg mannen min om han hadde et annet forslag, og da kom han med Dennis.

Han (mannen min) er fotballidiot, og det var etter en stund jeg skjønte at det var etter en fotballspiller han hadde fått Dennis fra....

Og jeg som tenkte på tegneseriefiguren....

Så da gjenstår det å se om han blir en kløpper i fotball, eller rett og slett en ramp he he he

Skrevet

Frøkna vår har fått navn etter våre mormorer.. koselig å kunne kalle opp synes vi:)

Skrevet

Vi gjorde på samme måte som dere, satt med navneliste og markerte de navnene vi likte. Så lot vi det modnes og sto til slutt igjen med fire, så to. Bestemte oss først da vi så han - det måtte bli en Marius. Han er ikke oppkalt etter noen, vi tok det navnet vi likte best.

Skrevet

Jeg drømte at gutten vår skulle hette Mathias. Han er prøverørsbarn og når vi fant ut at Mathias betyr gave fra gud, så turte vi ikke annet enn å kalle ha, det. Også har han fått pappan sitt navn som mellomnavn.

Skrevet

Ja ,han fikk namnet til pappa som mellom namn.pappa døde i juni i fjor.

Skrevet

Snuppa mi er oppklalt etter min mamma. Hun er jo bare super stolt da, første barnebarn :-)

Skrevet

vår slekt har som tradisjon og ha sammen forbokstav i navnet som foreldrene har.

Skrevet

Nei, ikke oppkalt etter noen, tok et navn vi syns var fint begge to. Navnet til nestemann er klart allerede og, om det blir ei jente vel og merke.

Skrevet

Min først er oppkaldt etter farfaren sin, men vi hadde ikke gjort det om ikke vi synes det var et utrolig fint navn.

Skrevet

men hva heter de da? er jo nysgjerrig på det også da vet dere:):)

Skrevet

Vi ville ikke kalle opp jenta vår etter noen, men så viste det seg i ettertid at en av tippoldeforeldrene hennes har samme navn.

Skrevet

Første var det bare enkelt og greit, enten Amalie eller Adrian, da ble det Amalie. Dette var navn vi var veldig enige om, ingen oppkalling.

Andre tok det litt tid før vi fant ut, helt til vi hørte ei som ropte på sønnen sin, da ble vi veldig enige, det ble Julian. Ingen oppkalling.

Tredje stod valget mellom Linnea eller Mathilde. Vi valgte da Mathilde, oppkalt etter Pappan sin farmor og min tipp-oldemor.

Skrevet

Lille snuppen her er oppkalt etter våres fedre!!

Grunnen til det er vel at svigerfar døde så altfor tidlig..bare 56 år gammel... brått og brutalt.. og han het Jarle.

Så i og med at han aldri fikk oppleve å bli farfar så skulle han ihvertfall få den æra å bli oppkalt.

Så da ble det til at han ble oppkalt etter begge sine bestefedre (navnene paste jo bra ilag også)

Morfar er jo bare litt stolt da!!

Så her heter snuppen Stein Jarle!!

Skrevet

Siden snuppa vår ikke har noen farmor, ønsket vi å kalle henne opp etter henne. Ble ikke direkte oppkalt, men nesten (hun het Greta Marie, og datteren vår heter Margrethe). Margrethe er dessuten et slektsnavn fra min mors familie. Dessuten er det et nyyydelig navn synes vi;-)

Skrevet

Her heter småen Emilie Lorentze. Lorentze fant vi på fordi at tippoldefaren hennes het Lorentz, og synes det passet litt bra sammen også =)

Skrevet

tulla er oppkalt etter meg og moren min. jeg fikk mammas mellomnavn som fornavn når jeg ble født og nå ahr tulla fått det som mellomnavn, akkurat som mormoren sin. hun er kjempe stolt da :-) første barnebarn. også syntes jeg det er litt koselig med tradisjoner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...