Gå til innhold

Burde jeg kontakte legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har en dagmamma med et lite nurk som har blitt påvist en lungebetennelse som heter clamydia kneumonya. Fikk akkurat vite om dette for en 30 minutter siden. Denne er smittsom og hun har hatt den i flere måneder. Blir bekymret for nurket mitt og redd for at han kan være smittet. Den siste uken har han hatt feber og omgangssyke. Første dag i dag uten feber og maten er beholdt. Har trodd dette bare har vært vanlig omganssyke i og med at dette går. Men begynner lure om det kan ha tilknytning til denne lungebetennelsen siden dagmammaens baby hadde dette for et par uker tilbake. Dessuten har nurket mitt vært forskjølet en god stund nå. Er ganske grønn på dette. Er det noen sm vet eller har erfaring med dette?

Kjempe glad for hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet egentlig ikke, men hva med å ringe å snakke med dem på legekontoret eller ring helsestasjonen?

Skrevet

Hvis babyen din er frisk nå så ville jeg kanskje ikke kontaktet lege men om den fortsatt er litt dårlig ville jeg gått til legen. Ikke fordi jeg vet noe mer enn andre:) men lungebetennelse kan jo være tøft for så små

God bedring

Skrevet

Jeg ville fått det sjekket. Det er så ille å gå å bekymre seg altså.

Skrevet

Hadde samme dilemma for noen uker tilbake, lillegutt var surklete og tett i flere uker.....noen dager hadde han feber, noen dager ikke. Da det viste seg at en av de andre småtrollene på babytreffet vi er på hadde fått lungebetennelse, ble jeg bekymret. Så jeg tok kontakt med legevakta. Legen dær lyttet på lillegutt og mente det bare var et virus. Han sa også at visst det hadde vært lungebetennelse ville jeg merket det med en gang, da barnet vil bli veldig tungpustet.

Viss det virker som om nurket ditt er blitt noe bedre, ville jeg muligens sett det ann noen dager. Men om du er virkelig urolig, er det jo ingen skade i å ta en tlf til legevakta for å høre hva de mener.....

God bedring til dere uansett hva dere velger å gjøre!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...