Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har forelska meg i en kollega, og det er gjensidig... Men vi har valgt og ta ting med ro... For å se ann hvordan ting utvikler seg... Det jeg lurer på er hvordan presentere han for gutten min når evt den tida kommer...? Er det noen der ute som har noen erfaringer å dele kanskje...??
*under-vidunder* Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 ja det er et evig dilemma det der... Jeg er av den typen hvorav det er viktig og huske på at vårt liv skal gå videre selvom vi er blitt foreldre. Jeg har vært på kurs i nettopp dette, riktignok før jeg visste jeg havnet i situasjonen selv, fordi jeg er pedagog, og det er jo som kjent et meget aktuelt tema i dag! Det viktigste er at dere er sikre på at dere vil satse på hverandre. Ikke lurt å la han komme hjem til dere første gang. Ta en skogstur sammen, en mc donalds e.l. Ikke for lenge. Siden kan han komme en kort tur innom dere, mange korte turer. Evt en middag, gjøre noe hyggelig sammen etc etc. Bruk god tid, lang tid, før han overnatter , og husk og prat med barnet ditt. Husk hvem som er pappan til barnet, og aldri si et vondt ord om han, for d vet du alltid vil elske han fordi han ga deg noe så vakkert som barnet ditt ! Men forklar han er en venn, og at du er glad i han.. Trur god tid, kommunikasjon, åpenhet er det viktigste. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Bruk litt tid bare dere to for å bli skikkelig kjent med hverandre før han blir presentert for gutten. Og når det kommer, ta det gradvis som hun over skrev. La han bli litt kjent med han, før han blir presentert som din kjæreste. Unger kan ofte gå litt til "angrep" da. Da ser du om dem går greit i hop eller om det er mye som må jobbes med. Nå aner jeg ikke hvordan forhold du har til barnets far, men da jeg ble sammen med min nåværendre mann fortalte jeg det til barnas far før barna traff min mann. Ikke fordet at han har så mye med det å gjøre, men jeg synes ikke han skulle høre det av mine barn. Om han synes det hadde vært sårt og trist, skulle ikke barna få se det. Nå har vi ett veldig godt samarbeid og forhold, så det har ikke vært noe problem. Men da viste også min ex mann hva han skulle prate med barna om, om de tok det opp. Om de var redde for at min mann skulle ta hans plass osv osv. Jeg tror det er viktig at barna får nesten samme verson av mor og far. Så frem begge foreldrene har ett greit forhold til hverandre, hos enkelte vet jeg at det ikke er mulig eller enkelt. Men jeg ville ventet med å introdusere min kjæreste til den største forelskelses brusen hadde lagt seg litt. Slik at jeg var sikker på at dette ikke bare var en mann som ville være i mitt barns liv en liten stund. Har tilfelle i familien min der barnet stadig har møtts mammas nye kjærester, for så å se de forsvinner når hun har fått knyttet litt kontakt. Nå prater hun ikke til morens forlovede og samboer, selv om de har vært sammen en god stund. Eneste hun vil prate med og prater om er en ex hun har. Og der er hun igrunnen gangske heldig siden tanten er venn med han, så de har litt kontakt i ny og ned. Men må si jeg synes synd på denne lille jenta. Så vær sikker før du begir dere inn på noe. Men nå var ikke jeg så treg med å introdusere min mann for mine barn. Men vi var først sammen som venner, med venner av oss. Slik at vi alle ble kjent før vi tok skrittet vidre. Og jeg hadde ikke gjort det så tidlig om ikke mine og han sine barn hadde kommet så godt overens. Men en kjenner igrunnen selv når ting er greit, så lenge en er klar over ting og ser litt utover forelskelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå