Gå til innhold

Baby på 6 mrd. "prater" ikke!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg får helt vont i magen!! Dette virker ikke vanlig. Er helt stille, kun når der er noget han er utilfreds med kommer der lyde, men ikke baby prat.

Har selv undesøkt ørene hans, men det virker som han hører normalt?!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

husk at alle barn er forskjellige. Jeg har en som prater voldsomt, mens ei venninne av meg har en som din.... Ikke bekymre deg, du skal se at en dagen setter han i gang, og da vil han nok ikke holde still!!!!

Så slapp av og nyt tiden med den lille - og snakk med han du og vent på svar fra han og gi masse skryt både verbalt og non-verbalt når han gir uttrykk for å si noe - ikke bare når det kommer lyder...

Skrevet

Takk for svar!!

Det er vel som en venninde sagde til mig da jeg fortalte jeg var gravid:

Velkommen til de bekymredes verden.........

Skrevet

ja, det var godt sagt !!!!!

for det er utrlolig mye vi skal bekymre oss over, men som regel er det ikke noe problem....

så vi får heller prøve å nyte tiden sammen med de små - de vokser jo så fort

Skrevet

snuppa her har hatt opphold i ca en mnd der hun ikke har "snakka"-og nå er hun plutselig i full gang igjen:-)Syns ikke du skal bekymre deg for det,plutselig setter han i gang:-)

Skrevet

det er så godt og høre at det er normalt??

Skrevet

Jenta mi begynte ikke med noe særlig babbling før hun rundet 7-8 mnd. Helt normalt å begynne med slike "pratelyder" et sted mellom 6 og 9 mnd, tror jeg.

Skrevet

Jeg husker jeg var bekymret for dette allerede på første legekontroll med mini (har virkelig ikke peiling jeg- hihi!) Legen sa da at det skulle jeg overhode ikke tenke på- mange som ikke begynte med pludring før etter fylte seks måneder, så poden din er nok helt normal!

Skrevet

takker igjen!!

Det føles litt bedre nu :-)

Skrevet

Jeg hadde nok vært bekymret hadde jeg vært deg.

Om babyen din er 6 mnd og ikke "prater" er det veldig uvanlig!

Min er 3 mnd å "prater" hele tiden!!!

Skrevet

Sånn var min eldste også,nå 9 år etter skulle jeg kanskje ønske at han var hakket stillere :0))

Du har nok fått den en liten tenker du ;0) Ikke bekymre deg du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...