Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Har lest en del her inne, og mye av tema er fedre eller mødre (mest fedre) som dope seg og som får samvær med barnet sitt. Er det lov?? Selv om det bare er samvær, så skal vel barn ikke ha omgang med noen som dope seg i det hele tatt?? Selv om man har sine rettigheter, og skal bli kjent med barna sine, men barna trenger vel ikke å bli kjent med en far eller mor som er dopa???
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Jeg er jo i utgangspunktet enig med deg. Men i noen tilfeller er det altså ikke barnets beste som kommer først. Min ex doper seg, men det skal MYE til for å nekte han samvær. Så lenge han ikke doper seg under samværene, så kan jeg ikke nekte han noe. Er litt vanskelig for meg å vite hvorvidt han doper seg eller ikke under samværene, for ikke å snakke om at JEG må bevise at han gjør det. (Hvis han gjør det da...) Jeg mener jo egentlig at de som doper seg ikke bør ha kontakt med barn, uavhengig av når de doper seg. Før eller siden sklir det ut, og så doper de seg når barna er til stede.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Jeg fikk inntrykk av at barnevernet ikke tillater dop, men i hvilken utstrekning er spørsmålet. Jeg ble kontaktet av bv fordi de hadde fått en bekymringsmelding fra politiet om xen. Da hadde jeg søkt om separasjon så det ble ikke noe sak ut av det ettersom det kun var et spørsmål om hans omsorgsevne og ikke min. De ville snakke med meg så jeg hadde et møte med dem. Der fikk jeg ganske klar beskjed om at jeg ikke måtte la han ha samvær om han ruste seg (eller var rusa under samvær). Og at det i samværsavtalen skulle stå dette. ble ikke dette overholdt ville bv ta opp saken sa de. Jeg ble veldig skuffa da jeg var der, fordi jeg hadde håpet at de kunne være behjelpelige med tilsynsfører, noe de ikke kunne. Er jo ganske håpløst om man ikke har noe familie, og ikke orker å være tilstede under samvær selv ( på grunn av feks rus og vold som i mitt tilfelle) Nå har vi fått til en relativt velfungerende avtale ( hvertfall akkurat nå), hvor xen tar urinprøver for å dokumentere at han er rusfri. og jeg har fått tid på meg så jeg har klart å stable meg såpass på beina at jeg klarer å være i samme rom som xen. (Jeg har sagt til han at bv krever urinprøver, noe de ikke sa. De snakket om å ikke være synlig rusa under samvær. Hallooo, tenker jeg da!! folk som ruser seg får en annen psyke, og er ikke normale selv om de ikke er under rus)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Er det ikke slik at man må betale urinprøvene selv, eller hvordan gjøres det?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Der regner jeg med. Må jo sendes inn.
winneboo Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Her får pappen samvær selv om han ruser seg, men det er under tilsyn. Men så lenge de er nyktere under samvær så har de rett på samvær. Desverre vokser ungen min opp med en pappa som aldri kommer til å slutte å røyke hasj(noe han bekrefter selv at han aldri kommer til å slutte med) men jeg får desverre ikke gjort noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå