Gå til innhold

Hun biter snart av meg puppen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tulle på snart 5 mnd, som har to sylskarpe tenner nede. Jeg har vært veldig nøye på at dersom hun biter meg i puppen når jeg ammer, får hun ikke mer mat. Det virket en stund. Nå derimot, har hun begynt å bite meg flere ganger om dagen. Når jeg skriker til, begynner hun å le!

Det gjør så sinnsykt vondt, så trenger tips til hva jeg kan gjøre for å få henne til å slutte.

For orden skyld: jeg fullammer, har prøvd å introdusere mat, men hun nekter foreløpig. Hun tåler ikke de morsmelkerstatningene jeg har prøvd, så er veldig tungvindt dersom jeg må slutte å amme pga dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

au!!!

har en jeg også,men han har heldigvis ikke fått tenner enda....

bare et lite spm ang introdusering av mat; har du prøvd grøt du blander med vann? gutten vår nektet også de andre med mme, men elsker grøt fra Hipp med eple og pære. Er fra 6mnd , men ingen problem å bruke som indroduksjonsmat til de på 5mnd. Min gutt er 5,5mnd....

Jeg tar forresten puppen ut med engang og sier han ikke får lov, for så å la han få puppen igjen. Men jeg har funnet ut at når han begynner å bite så er han ikke så sulten lenger!!! Men fy flate og vondt det gjør!!!!

Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet. Snuppa mi på 5 1/2 mnd har fått to tenner nede og to oppe. Brystvortene mine er kjempesåre og ammingen er bare såå vondt. Jeg tror nok også at hun biter mest når hun begynner å bli mett eller trøtt, men uansett så gnisser tennene mot brystvortene hver gang jeg ammer. Introdusering av fast føde går supersakte, og mme tåler hun ikke smaken av. Så jeg blir nok pent nødt til å tåle disse smertene en stund til.

Det var ikke akkurat noen trøst dette, men ville bare si at jeg forstår hvor vondt det gjør.

Skrevet

Jeg ringte ammehjelpen og fikk noen gode råd. Min var 7 mnd og da sa hun at de forstår godt nei. vet ikke om det gjelder når de er 5. Jeg var bestemt, så han inn i øynenen og sa nei, prøvde å ikke skrike, for det er så morsom reaksjon for dem, og tok han bort fra puppen. Dette hjalp veldig fint for meg, og nå biter han nesten aldri i puppen lenger (er snart 10 mnd og har seks tenner). En annen ting er at han oftest bet hvis jeg var ukonsentrert og snakket med andre osv. Nå ser jeg han inn i øynene når jeg ammer og prøver å sitte et rolig sted. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...