Gå til innhold

total ruptur og ny fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har hatt totalruptur og som har fått føde vaginalt etter dette? I så fall hvordan var det? jeg har fått beskjed om å ta keisersnitt etter totalruptur

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ta keisersnitt etter totalruptur grad 4. Måtte krangle meg til det da mitt sykehus er med i en ny opplæring ang. det å unngå fremtidige total ruptur. (de største sykehusene er med i denne opplæringen hvor jordmødre fra Finland skal lære opp norske jordmødre. I Finland har de nesten ikke total ruptur).

I fremtiden vil det bli vanskeligere å få keisersnitt for oss.

Og vaginale fødsler skal vissnok ikke være noe problem.

Ikke helt det du spurte om da.....

Skrevet

Man revner fra A til Å under fødsel - og må opereres etterpå.

Skrevet

Jeg har ikke hatt totalruptur, men graden rett før, revnet ikke fra A-Å altså, men omtrent fra A-Æ ;-) Innvendig dette her. De trodde først det var totalt ruptur innvendig, men jeg slapp unna det så vidt det var. Ble sydd i en evighet både av jordmor, fødselslege og til slutt en kirurg. Revnet litt utvendig også, men lite. Jeg har født igjen etter det og det gikk helt fint, bare bitte litt rifter utvendig og ingenting innvendig.

Skrevet

Jeg revnet veldig, i alle retninger. Ble også sydd i en evighet etterpå, men ikke av kirurg. Har lyst å pynte litt i etterkant, er det noen som har gjort det? Er det noe man gjør privat, eller hvordan går man fram? (Ikke noe jeg MÅ nødvendigvis, men VIL).

Skrevet

Jeg hadde totalruptur, og grudde meg vedlig til å føde nr to.Jeg var inne til samtale med legen som sydde, en måneds tid før fødselen, og han bestemte da at jeg skulle klippes. Det var for å forebygge ny total ruptur. Fødselen gikk veldig greit!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...