Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 er det noen her som har hatt totalruptur og som har fått føde vaginalt etter dette? I så fall hvordan var det? jeg har fått beskjed om å ta keisersnitt etter totalruptur.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Totalruptur, da tok du lukkemuskelen også da? Jeg revnet tilnærmet totalruptur, men det hang igjen en liten slimhinne som reddet lukkemuskelen. Sydde på operasjonsstua i narkose. Jeg har fødet en helt normal fødsel etter dette, og måtte ikke sy et eneste sting )
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 det var lukkemuskel, endetarmsmuskel også ja. ble og sydd i full narkose. godt å høre at du har fødet vanlig etter dette. jeg vil nemlig det selv, litt skrekk for keisersnitt og det er jo noe helt spesielt å føde synes jeg, vil oppleve det en gang til!
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Jeg hadde total ruptur. Og skal aldri føde mer. Blir keisersnitt på meg neste gang. Hadde heller tatt abort enn å føde en gang til!
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Jeg hadde totalruptur og får ikke noe keisersnitt på grunn av det. De mente at om jeg blir gravid igjen er det uansett mindre sjans for å revne..Titti: har du fått beskjed om at du kan få det neste gang?
Mynona Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Jeg kan få keisersnitt pga fødselsopplevelsen, ikke kun pga at det ble totalruptur tror jeg. MEN de skal følge nøye med størrelsen på ungen denne gangen. Velger nok keisersnitt ved en evt neste gang ja.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 jeg fikk beskjed at jeg kunne "mase" meg til hva som helst nå for tiden... Jeg skal mase meg til keisersnitt!!! Kjenner en som hadde planlagt keisersnitt av samme grunn som oss, og da hun fikk rier før tiden, ville de overtale henne til å føde normalt. Hun nektet å føde og måtte ligge hele natten og vente på operasjon fordi legene måtte ha seg en pause... Jeg fikk bare spinalbedøvelse og måtte ligge våken i fire og en halv time mens de sydde meg sammen igjen. kunne godt fått narkose. det var helt jævlig å ligge der så lenge...
Mynona Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 4,5 time??? Hadde du revnet helt opp til navlen??? Stakkar deg!!! Jeg fikk beskjed at de beklaget, men jeg hadde nok fått total ruptur grad 4. Noe som jo er det verste har jeg lest i ettertid? Jeg fikk epidural, hadde allerede den i ryggen fra fødselen, og måtte ligge i en time og sy. Ventet i 2,5 time først da, men regner ikke med det. Lå bare og ristet på op.bordet. Var så utslitt tror jeg. Stakkar deg. 4,5 time.....
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Hei.. Fekk total ruptur under fødselen og har fått beskjed at om eg ønsker fleire barn blir det keisersnitt...
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #10 Skrevet 16. februar 2007 Jeg fikk beskjed at jeg kunne få keisersnitt pga rupturen og fødselsopplevelsen
animal Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Elin og Tøffingene Hadde du kanskje som meg Subtotalruptur? Jeg fikk grad 3, så kunne jo vært enda værre, men med slik ruptur tar man lukkemuskelen da også, men slimhinnen til endetarmen står igjen. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om, jeg ble sydd på fødestua jeg da.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 jeg fikk beskjed om at jeg må ta keisersnitt etter total ruptur grad 4, fordi det er så mye arrvev i omr, og skulle det skje en gang til får de ikke sydd og fått det like bra igjen. da kan man få skader for resten av livet med prob med endetarm og foran. det fikk jeg beskjed om
snull Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Fikk også totalruptur grad 4 og ble sydd i 3.5 t med epiduralbedøvelse(som fortsatt satt i etter fødselen) ! Lå som ett aspeløv på operasjonsbordet ja....søkksliten og utsultet ;-( Føder ALDRI vaginalt igjen,,,,og det har heldigvis legene full forståelse for, så det står skriftlig i journalen min!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå