Gå til innhold

Hvilken prevensjon skal dere bruke etter ammeslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på hva jeg skal bruke. Liker ikke å tilføre kroppen hormoner, men vi ønsker ikke å bare bruke kondom heller

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke at du tror at amming er en form for perv.

Mange som blir gravide under amming. Jeg er gravid og skal på minipillen så snart barnet er ute.

Skrevet

Regner med det blir p-piller (Trinordiol) igjen. Vet ikke om jeg orker begynne m spiral eller noe sånt...!

Skrevet

Hadde teknt å gå tilbake til Trionetta etter amming, men den blir visst ikke produsert lengre, har jeg hørt...

Skrevet

aner ikke... blir ikke p-pillen ivertfall, for eg ble jo gravid;)

Skrevet

Trinordiol har gått ut av produksjon i følge mine to venninner som har vært helt avhengig av denne (pga hormonelle problemer med humørsvingninger og vanncyster).

Selv har jeg satt inn hormonspiral. Hadde 2.5mnd med småblødninger og uren hud, men ikke merket noen ting etter dette.

Menstruasjonen er kun noen dager med bittelitt utflod.

Skrevet

Her går d i M-piller.. kan ikke ta noe annet!!

Skrevet

Babycomp. Har akkurat kjøpt den.

Skrevet

hehe ..vi brukte ingenting..skulle liksom hente ut ppiller ..men det ble ikke...så nå sitter jeg her 3 mnd på vei :)

Skrevet

Jeg satte inn spiral. Ikke stol på ammingen som prevensjon, det høres litt skummelt ut:o)

Skrevet

bruker ikke amming som prevensjon. Skrev det bare slik, for de fleste går på cerazette mens de ammer, jeg og. Lurte på hva folk ville bruke etterpå

Skrevet

Jeg har vært å fått P-ring nå...fikk anbefalt den av flere fornøyde venninner

Skrevet

*gnir-meg-i-hodet*

Tja, sannelig om jeg vet. vi er på "tenke stadiet" enda. Siden det bare er 14 måneder mellom våre minste tilsier det at vi er dårlige på prevensjon!!!

Lurer litt på baby comp.Spiral har jeg forsøkt å det var jo en meget preventiv sak-jeg blødde og blødde og blødde.Etter 4 måneder gav jeg opp. Kanskje jeg burde holdt ut litt til dengang.

Kondom synes jeg er noe herk rett og slett.Det hender jo at man vil "årdne seg" andre steder enn på soverommet.og jeg er ikke den som vandrer rundt med en gummi på rævlomma!

Nei, konklusjonen er nok at jeg enda ikke vet. Huff, det var ett dårlig svar

Skrevet

Satte inn kobberspiral på 6 ukerskontrollen for 4 mnd siden, av samme årsak som du nevner. Har mye vondt av den og fortsatt blødningsforstyrrelser, blør mye ved mens, men ikke lengre enn vanlig. Gleder meg til å få den ut, men tør ikke før gubben steriliserer seg, som er neste trinn i prevensjonsplanen her i gården. Vi skal ikke ha flere barn.

Skrevet

har brukt amming og babycomp som prevensjon etter de to første fødslene.Det har fungert supert.

Men nå skal vi nok ikke ha flere.

P-piller er utelukket her i gården pga jeg er distre.Glemmer ofte å ta pillen.

Vurderer spiral,men er litt skeptisk pga bivirkningene.Når vi har bestemt oss 100% for ikke flere barn,blir det sterilisering.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg brukte kondom og amma, men det kom likevel en spire...så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre neste gang,- tåler ikke hormoner og kobberspiral høres ikke så godt ut...må vel bare leve litt i sølibat.

Skrevet

jaja damer.. vi får heller ta det store steget, bite i det sure eplet... rett og slett knipe sammen bena;) hehe

Skrevet

Enten skal jeg fjerne livmora eller så steriliserer gubben seg etterhvert..Nå brker vi kondom.Tåler ikke noe annet.babycomp tør jeg ikke pga venninner som har blitt gravide likevel ved rett bruk.Ene full amma i tillegg.

Skrevet

Jeg er ikke i tvil, jeg skal tilbake til p-ring (Nuva-ring)!!! Ingen over og ingen ved siden, av det jeg har prøvd hvert fall. Det er en liten ring du setter inn og lar sitte i 3 uker. Så tar du den ut en uke og får en blødning, og setter den inn igjen. Jeg legger inn varsling på mobilen min når det er på tide å ta ut og sette inn igjen. Funker kjempebra for distre meg som ikke husker å ta pilla. Jeg merker den ikke og sambo sier også at han ikke merker den ved sex. Aberet er at det er hormoner i den, men det skal visst være mindre enn i p-piller. Anbefales!!!

Skrevet

Noen som vet hvorfor en ikke fortsetter med Cerazette etter ammeslutt?

Skrevet

Det er fullt mulig å fortsette med cerazette etter amme-slutt også. Men mange ønsker ikke denne pillen lenger pga bivirkninger (uren hud, depresjon, vektøkning, nedsatt lys, uregelmessig blødning). Og etter ammeslutt er det mulig å bruke østrogenholdige prev.midler igjen som p-piller, p-plaster og p-ring. Østrogenholdige midler anbefales ikke under amming pga det kan redusere melkemengen. Mange ønsker å bruke østrogenholdige midler fordi mensen da (normalt) kommer hver 4. uke.

Selv har jeg kobberspiral. Tåler ikke hormoner. Dersom kobberspiralen ikke fungerer i lengden (plages av en del rygg-og magemurringer - og har ikke fått igjen mensen etter fødsel), må vi vurdere en ladycomp. Vi har jo uansett sex veldig sjelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...