Gjest Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 min tok under 2 timer fra dryppet ble satt. Og gruer meg sånn til neste fødsel for hvor sjappt det går da. Noen som har erfaringer med dette?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Skrives vel kjapp, men bare en bagatell...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Du er sikkert fra Oslo, Tineke. Synes alle derfra bruker disse "sj"-lydene for tida. Det staves "KJAPP"
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 å herregud da anonyme, skjerp dere... har dere ikke noe å komme med så kan dere like greit ikke si noe i det heletatt! Min tok 2,5timer...uten noe som startet den... de sier jo at neste blir raskere, så er litt redd for styrtfødsel på nestemann ja... hva tenkte du sngående da?
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Min tok fem timer. Treigere enn dere men mye raskere enn jeg hadde sett for meg hvertfall:) om jeg finner på å få en til drar jeg nok på sjukehuset ved første antydning til ri..Har ikke lyst til at gubben skal ta'n imot:)
stratos Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 min tredje fødsel tok knappe 4 timer fra start til mål. . Min fjerde fødsel tok ca 12 timer. Som jordmora sa, det KAN gå kjappere men også saktere.
Lille søtnos Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Jenta mi kom tre timer etter at jeg entret sykehusdøren. Neste gang tar jeg inn på Ullevål hotell i god tid før, så tar jeg bare heisen ned når riene begynner.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #10 Skrevet 16. februar 2007 Nei jeg er fra Bergen og veldig dårlig i rettskriving...hehe! Takk for svar...ja jeg er redd det går fort, men vet ikke siden jeg ble satt igang
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Jordmor trodde ikke jeg var i fødsel, men da hun sjekka åpninga var den på 10 cm! Så snulla var ute 3,5 timer etter at jeg fikk rier (altså kom hun 7 timer etter at vannet gikk)...var bare flaks at jeg var på sykehuset,- fikk aldri regelmessige rier, og det var minimum 6 minutter i mellom dem. Så neste gang drar jeg på føden med engang jeg kjenner noe...fikk faktisk beskjed fra personalet der jeg fødte snulla om at jeg måtte gjøre det neste gang jeg skulle føde! Liker forresten ikke utviklingen av at kj blir til sj...stakkars de som heter Kjell og Kjersti f.eks, sier bare jeg.
Niva Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Jeg brukte 2.5 timer på begge fødslene mine
Slostril Skrevet 16. februar 2007 #14 Skrevet 16. februar 2007 Jeg ble satt i gang med førstemann, og da tok det 3 timer fra jeg våknet med ingen vondter overhodet til hun var født. Jeg fikk beskjed av legen om at det kom (han sa ikke kanskje engang) til å gå fortere neste gang. Da andremann ble født for 2 mnd siden, våknet jeg kl.05.30 av litt vondt i magen, men ikke verre enn at jeg kunne henge opp klær og legge klar ting til storesøster skulle i bhg. Vi kjørte til klinikken (Haukeland), var der kl. 06.45, og han var født kl. 07.30. Så det gikk superfort andre gangen! Var en stund litt redd han skulle komme ut på Danmarksplass. MEN..andre fødselen var 1000 ganger "bedre" enn den første. Jeg kunne lett gjort det igjen nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå