Mamman til Christiane Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Er 9 mnd. Holder på å få fortenner. Vil nesten ikke ha mat. Spiser minimalt. Brekker seg når hun får grøt og middag. Aldri gjort det før. Spiser akkurat det samme som hun har gjort siste mnd. Ringte leegen i dag og sa så lenge allmenntilstanden er ok og ikke ha feber så kan jeg se det ann. Bestemt meg for å bare gi henne melk i dag så hun ihvertfall får i seg væske. Kan skjønne at hunhar dårlig matlst når hunfår tenner,men ikke brekker seg og kaster det opp igjen? Er ikke omgngssyke. Det hadde hun for 1 mnd siden,så det vet jeg alt om. Skal kjøpe minifom og sviskesaft i dag. Er hard i magen og har mye luft. Så kan jo hende det er derfor? Får malt da. Ble langt det her. Spørsmålet mitt er egentlig ang brekking. Skjønner ikke hvorfor.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Det er nok ubehagelig for henne å få mat i munnen pga tennene. Gutten min har dårlig matlyst hver gang en tann er i ferd med å bryte gjennom. Han brekker seg ikke, men jeg har hørt om babyer som kaster opp i forbindelse med tannfrembrudd. Har du forsøkt å smøre på dentinox før måltidet? Det hjelper bittelitt her, men gjør ikke underverker desverre. Får håpe tennene straks dukker frem!
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 En ting til. Noen barn får luft og mageubehag av malt. Gutten min ble faktisk treg i magen av malt. Bare en ting å være obs på, dersom du ikke har gitt malt hele tiden.
Mamman til Christiane Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2007 Ja, smører 5 ganger om dagen. Er blid og fornøyd. Er bare det mat styret. Får håpe det er tenner da og ikke noe annet dritt sm hun brygger på Takk for svar
Mamman til Christiane Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2007 Fått malt omtrent i hver flaske siden hun var 2 mnd. Har vært helt greit med magen hennes,men får i henne for lite væske nå kanskje. Når skal jeg slutte med malt? Redd hun blir stein hard hvis jeg kutter ut også.
2 barnsmammaen Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Heisann! Jeg er absolutt ikke ekspert,men det kan godt hende det er pga fortennene ja.. Vår datter på 6 vil heller ikke ha verken grøt eller middag,så hun har bare drukket melk de siste dagene..Skriker og brekker seg når hun får fast føde..Vi var hos legen med dette,for hun vil knapt sove itillegg,og bare gråter når vi legger henne fra oss.Legen mente hun var litt sår i halsen(mye som går nå),og trodde også at det var tenner nede på vei,men jeg klarer ikke å se noe..Så kanskje det har en sammenheng?Vent litt,og se an hvordan han har det...Virker han kvikk og ok,så er nok alt i orden! Du kan jo prøve å gi ham bare et halvt glass,og se om han spiser litt av og til..Hvis ikke ville jeg ventet litt til,er jo ikke så bra å tvinge i dem maten heller. Håper det ordner seg for dere! Vi er selv inni en vanskelig periode akkurat nå,lite søvn på oss alle.. Huff det skal ikke være enkelt,håper det snur seg for dere(og oss) snart!
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 Hun er stor nok til å få Biola. (Min HS sa jeg kunne begynne med Biola da han var 8mnd). Kjempefint for regulering av magen og bakteriefloraen i magen!!
Mamman til Christiane Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2007 Biola kan jeg kjøpe ja. Hvor mye skal de ha?
Mamman til Christiane Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. februar 2007 Hun sover og er blid og fornøyd heldigvis. Noe mer sutrete er hun vel kanskje. Ja,kan godt hende hun er sår i halsen. Vi får bare se ann i løpet av helgen. Tusen takk for svar :0) God bedring til dere også
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 Jeg ga 1/3 biola-yoghurt til å begynne med. Nå får han en hel om han vil. Han liker best den med eple og pære, men jeg må i blant plukke ut klumpene.
Mamman til Christiane Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. februar 2007 Ok. Takk for råd. Ja klumper er skummelt her i gården. Hehe Ikke snakk om. Alt må finmoses enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå