Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har en herlig sønn på snart to år. V i ønsker oss flere barn,men pga sykdom hos meg MÅ jeg gjøre meg ferdig med graviditeter innen to år. Forrige svangerskap var preget av en rekke komplikasjoner og lange sykehusopphold. Men resultatet ble bra,og jeg har heller ikke fått skrekken for å gjennomgå alt en gang til.... Hva mener dere? Er det egoistisk å prøve å få flere når man vet man går til et høyrisikosvangerskap? mest sannsynlig blir et evt nytt svangerskap også preget av lange sykehusopphold og mulig prematur fødsel. Ønsket om et barn til er sterkt, og skal vi forsøke få flere innen to år, bør vi starte prøvinga nå.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Vanskelig, vanskelig... Jeg er i samme båt, å vi prøver å få barn nummer to selv om vi vet det kan bli tøft. Tenker at leger og sykehus er så flinke til å ta være på oss gravide, og vet jo at jeg ligger der for noe som forhåpentligvis ender bra! Det er "bare" noen måneder av et langt liv at jeg må være på sykehus og ha det fælt.
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 I og med at den du har nå er såpass liten så kommer ikke vedkommende til å huske at mamma ikke var hjemme vet du;) Og dersom du føler at du klarer og orker å gjøre det en gang til og har lyst på et barn til så vil jeg anbefale deg å kjøre på!
Stine*Mor Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Jeg hadde samme problemstillingen som deg. Vi ønsket oss veldig ett barn nr 2, og ønsket at vår datter skulle få søsken. Men visste at d kunne bli en risiko da jeg ble anbefalt aldri å få barn i d heletatt. Så fikk jeg beskjed om at jeg uansett ikke kunne få flere barn. Så vi måtte jo bare glemme d, og slå oss til ro med ett barn. Men mirakelet skjedde og jeg ble gravid alikevel. Da kom problemstillingen om vi skulle ta sjansen, eller om jeg skulle gjøre som legene anbefalte å ta en abort. Samboeren min var oxo litt redd for at han skulle sitte igjen alene med ett barn, og miste meg. Og mange mente jeg var egoistisk hvis jeg tenkte på å få en til. Ettersom jeg risikerte å bli borte fra datteren min. Men etter mye frem og tilbake, og mange diskusjoner, valgte vi å beholde barnet. Da jeg ikke kunne klart å leve med en abort. Og alt gikk kjempebra for oss. Svangerskapet var veldig tøft, og fødselen enda værre, men d var verdt d. Og nå har jeg en 5 uker gammel baby hjemme og en veldig stolt storesøster. Men uansett, for din del, er d bare du som kan ta valget og avgjørelsen. Dere må gjøre d dere føler er best for deres lille familie. Håper du finner ut av d,.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Vi har ett barn og har veeeeldig lyst på ett til. Men det blir et risikosvangerskap (men ikke såå ille), men det blir vanskeligere etter fødselen på grunn av sykdom. Venner og familie er svært tilbakeholdne og gir klart inntrykk av at jeg må " nøye meg" med den ene. Noen sier det til og med rett ut. Men jeg vil! Selv om det blir problemer. Jeg vet det blir tøft, men et barn er så utrolig mye verdt! Sliter med å ikke la andres meninger styre mitt valg. For det er jo ikke ideelt. Men det er jo mitt liv!
Solskinnsjenta Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Basert på de jeg kjenner som er enebarn, har deres høyeste ønske alltid vært søsken. Et valg om flere barn er derfor ikke bare for dere som foreldre, men handler også om å gi gutten deres et søsken. Jeg vil derfor si at hvis dere vil og kan, kan dere prøve på et barn til. Go for it! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Vi hadde samme problemstilling. Endte med å ikke gå gjennom et svangerskap til, men å bli fosterforeldre isteden. Et fosterbarn på planlagt langtidsplassering.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Her har vi det samme problemet. Har to barn fra før, men ønsker oss så inderlig et til. Nå har vi så og si bestemt at vi skal prøve en gang til. Uansett, lykke til med avgjørelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå