Gjest Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Den er bare helt nydelig! du trenger: -1 pk after e(ca 230 gr) -ev 3 ss konjakk(kan sløyfes) -0,5 l kremfløte -4 glass -legg til side 8 biter av after e -legg resten i en kjele ev sammen med konjakk -smelt over svak varme -sett kjelen til siden å avkjøles litt -pisk fløten nesten stiv -bryt resten av sjok i mindre biter -vend den smeltede sjok inn i krembl. Fordeles i 4 glass å pynt med sjokoladebitene! Kan avkjøles,men trenger ikke!
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Å herregud, den hørtes jo orgasmisk ut!!!! Den skal testes!!! *siklesikle*
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Hvor lang tid på forhånd kan du lage denne desserten? Eller er det best å lage den rett før servering... tenkte om en venter gjester..
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 toppen en time i kjøleskap!må passe på at kremen er temperert,hvis ikke vil det skille seg..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Best å ha fløten ute av kjøleskapet en god stund før en lager kremen da?
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 jepp,kan være lurt å prøve denne en gang før "det store selskapet" første gangen jeg lagde den fikk jeg den ikke til,men så hadde jeg konjakk i den andre ganga og da fikk jeg den til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå