Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Faren til barnet mitt er litt for glad i å bruke dop. Han sier han aldri vil gjøre det i nærheten av gutten,mener jeg ikke kan stole på det. Under graviditeten kom det fram at han hadde mista kontroll over dopforbruket sitt. Jeg nektet han å se sønnen pga dette. Han ble selvfølgelig fly forbanna og ba om DNA-test for å hevne seg. Da svaret kom tok han kontakt med oss og sa han ville gjøre alt for å bli kjent med sønnen. Jeg gikk med på å treffe han, da møtte han bakfull(og kanskje fjern). Jeg mener dette er totalt uholdbart og vil beskytte sønnen min. Er redd for å nekte han igjen, for da gjør han ting for å hevne seg eks kreve samvær under tilsyn(det er verst for han,men ikke gøy for oss heller). Nå saboterer jeg samværet ved å gjøre det vanskelig dvs ikke oppmuntre han, la han ta kontakt med fam.k, drøye med å svare på henvendelser osv. Noen synspunkter?
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 synes du gjør det riktige. har selv en bror som er helt fu*ed up, og han har en sønn som han helsigvis ser minst mulig. og jo eldre barna blir, det vanskeliger er det å forklare at pappaen/mammaen ikke kunne kommer fordi de hadde noe annet som var viktigere... men man får jo også håpe at den pappaen/mammaen med rusproblemer en dag våkner opp og ser seg selv i speilet og vl endre seg.. men har mista trua på det jeg da, etter å ha sett min egen bror skyve alle fra seg... men hos oss så prøver resten av familien å holde kontakt med den lille gutten, så han vet han har familie som er glad i han på den siden også. men ingneting er lett når man bor på forskjellige steder i landet og har egne barn man ta vare på og! men vi gjør nå så godt vi kan og da får vi håpe det holder:)) hehe.. du ble sikkert ikke noe klokere av det her, men ville bare du skulle vite det er flere som har det som du:)) lykke til:)
Gjest marie-s Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Hvorfor ikke bare kreve samvær under tilsyn? Det trenger jo ikke å være deg som fører tilsyn, enten blir det vel noen du velger eller så kan man få noen fra barnevernet. Så lenge du ikke kan vise til noen papirer fra politiet om at han bruker dop så kan det være dumt av deg å nekte samvær om han plutselig bestemmer seg til å gå til sak. Men du trenger nå ikke å mase om at han skal komme å være far så lenge.
winneboo Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Hadde samme problemer som deg. Det jeg gjorde var å nekte samvær alene, men at han fikk ha henne så mye han ville hjemme hos familien sin. Han gikk med på dette heldigvis. Jeg stoler heller ikke på at han er rusfri under samvær selv om han sier det, så her blir det samvær under tilsyn til den dagen han drar det til retten, så får en dommer avgjøre om han er i stand til å ha henne alene eller ikke. Kjenner jeg han rett så gidder han ikke å gå så langt, men er forbredt på det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Barnefar har ingen familie som evt kan ha tilsyn under samvær. Derfor må det i såfall bli barnevernet. Jeg prøver å unngå det, fordi jeg tror det er verken bra eller givende for gutten å se faren under sånne forhold. Tenker at dette kan bli flaut for gutten eks på skolen. Jeg vet at jeg ikke kan nekte samvær, så jeg må evt gi etter for ham et par ganger. Men da være med når sønnen skal treffe han. Jeg satser på å gjøre samværet så vanskelig som mulig i praksis eks si at det ikke passer når han foreslår å komme, utsette å svare på henvendelser fra ham ect. HI
winneboo Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Oki det var dumt at han ikke har noe familie som kan stille opp. Jeg personlig ville aldri vært der under samvær. Jeg henter og leverer hos familien hans før han kommer og etter han har dratt. Har ikke sett han på 6mnd å har ingen planer om å noen gang se han igjen. Men ønsker du at far ikke har samvær i det hele tatt? tror nok at det er bedre at du heller svarer på henvendelsene hans å krever at han møter opp osv. da er det større mulighet for at han faktisk ikke gidder mer. Enn vis du lar være å svare på mld osv.. så pluselig ligger det et brev fra advokaten hans i postkassa di, å så lager han et rent helvete for deg. Erfaringen min er at hvor mer man krever fra de, hvor mindre gidder de. Personlig mener jeg at snuppa mi har det bedre uten han, enn med han. Hadde hun vært så stor at hun hadde skjønt ting så hadde han skuffa henne rundt 1000 ganger allerede. Håper at han da heller dropper hele farsrollen, enn å fortsette sånn halveis å ende opp med å ha en datter som han skuffer gang på gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå