Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 De to eldste jentene på 8 og 6 er hos faren 5 av 14 dager, bør minstejenta på 1 år få søsken å være sammen med disse dagene? Hva synes dere? :-) MAJ
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Mannen min har 2 fra tidligere, og vi har 1 felles. Jeg vil helt klart ha en til! Ungene hans er her annenhver helg, og utenom det er jo jenta vår enebarn... jeg har selv vokst opp med en bror jeg har hatt stor glede av, og vil at jenta vår også skal oppleve det. Enebarn har ofte en tendens til å bli litt ego osv. Er en fin måte å lære seg å dele på osv. ved å ha søsken, og man har en å støtte seg på når foreldre og alt "går imot deg"...
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Jeg må si at dere burde kanskje få barn ut i fra hva dere ønsker. Ikke bare pga andre.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Hva synes du selv da??Men jeg synes det er opptil dere å avgjøre det. Jeg har en stedatter på 4år som bor hos oss 50/50. Vi har en felles datter på 5mnd. Jeg har veldig lyst på et barn selv om noen år, men må gjøre ferdig utdanninga mi først.. Vi snakket litt om at vi hadde lyst på 2 sammen, så det blir 3 totalt.. Det er passe.. Skal følge de opp også.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Det må jo være ut fra om dere ønsker flere eller ikke, hvis dere er unge, kan dere jo drøye litt, kanskje får dere mer lyst etterhvert. Selv er jeg 34, har 2 felles og 2 ste. Vi skal ha enda en, og gjerne 2 til og, men det rekker jeg nok ikke før jeg blir for gammel. Synes ikke det er noe problem med oppfølging, barna lærer av hverandre, og de yngste hos oss er kjempeflinke sammenlignet med jevnaldrende uten eldre søsken. Men mannen min jobber redusert for å få logistikken til å gå opp. Jeg jobber fortsatt 100%. Det ble slik fordi jeg så at venninnene mine jobbet redusert når barn nr 2 kom, mens mennene deres fortsatte i 100%. Synes det er dumt at det alltid er kvinnen som skal tape i inntekt og pensjonspoeng pga barn:)
Gjest Antarctica Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Vil du ha en større familie, eller vil du ha lekekamerater til 1-åringen? Det er ting å tenke på....
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 JA, jeg synest hun godt kan få et hel søsken som er der hele tiden ) Blir koselig det, men om mannen din sier nei, kan det jo bli litt vanskelig. De andre er så store og er der ikke hele tiden, de har en annen mor, og det blir ikke helt det samme.
Maud Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Barn nummer tre bør vel få helsøsken hvis det er sånn at du og mannen din er enige om at dere kan følge opp barn nummer fire. Hvis hun ikke får et søsken på omtrent samme alder, klarer dere å fikse hennes sosiale behov på andre måter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå