mamax Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 hei acrem brukes her i huset,til alt...oxo som kuldekrem.. kjøpes på apoteket til rundt 150 kr.
Nickeguri Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Jeg ble anbefalt A-creme i en helsekostbutikk og kjøpte det. Men det står at den inneholder vann, og det skal vel ikke kuldekremer inneholde? Jeg har derfor ikke brukt den. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Hvis man skal bruke det som kuldekrem, kan det IKKE inneholde vann... Bruker Ceridal her, den inneholder ikke vann og fungerer ypperlig som kuldekrem! Få`s på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 a-krem kan brukes som kuldekrem selv om den inneholder vann.
Nickeguri Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Ja, det står utenpå A-creme at den kan brukes som kuldekrem. Jeg begynte nettopp å lete litt på nettet om dette. Jeg fant en side der det står at det ikke gjør noe at A-creme inneholder litt vann, samt en side der det anbefales å ikke bruke kuldekremer. Hm, vet ikke om jeg ble så mye klokere..... http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/7/naturligvalg/subdet1.htm http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3527416.html
cashewnøtta Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Hvis kremen inneholder vann, så bør du smøre huden minst en halv time før du går ut, da er vannet fordampet fra huden. Bruker også A-creme til vesla her.
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 sniker litt her inne;) bruker sebamed sin kuldekrem... har ikke vann i seg, olje.... er kjempegod:)
Tredjemann på vei :D Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Har hittil bare brukt babyline sin ansiktskrem, står at den skal fungere ute i kulda, men den funker i hvert fall ikke på lillemann! Mamma hadde en gammel rest av ceridal kremen, som hjalp veldig bra, så den skal jeg kjøpe. Den er veldig fet og ligger utenpå som beskyttelse.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #10 Skrevet 16. februar 2007 Vi bruker også bare Ceridal,har jobbet med hudpleieprod.en gang,og har lært at hvis en krem inneholder vann er den ikke egnet som kuldekrem
Nuss Nuss Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Brukte Ceridal i Norge i fjor vinter! Nå bruker jeg bare vanlig krem i ansiktet om morgenen. Er sjelden -grader her.
Ranveig R Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 Har ikkje brukt kuldekrem så langt. Smører han når vi kjem inn viss han er raud. Hadde det vore veldig kaldt måtte vi kanskje brukt kuldekrem og hadde då brukt ein krem frå Mary Kay (husker ikkje kva den heiter) for den er utan vatn.
Beama Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Har brukt sebamed sin... Funker helt greit.. men nå er det ikke så veldig kaldt her da så kuldekrem er sjelden nødvendig..
Lille nurk Skrevet 17. februar 2007 #14 Skrevet 17. februar 2007 Bruker Nutrix fra Lancome som kuldekrem på hele familien -super. Det blir diskutert her ang vanninnhold i kremer -alle kremer inneholder litt vann, også kuldekremer, da dette er en ingrediens som "binder" kremen sammen. Men, i kuldekremer er det så små mengder at det fordamper ved påføring.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. februar 2007 Takk for mange svar:) Har selv kjøpt ceridal for noen dager siden...og er til nå veldig fornøyd.
Gjest mphs Skrevet 17. februar 2007 #16 Skrevet 17. februar 2007 Vi bruker ikke krem i annsiktet på jenta vår. Ikke så langt i allefall. Barnehagen er ute hver dag men jeg har ikke sett at det har vært nødvendig med kuldekrem. Er det slik at noen unger blir mer påvirket av kulden enn andre? Hvordan merker dere at deres unge har behov for kuldekrem?
Lille nurk Skrevet 18. februar 2007 #17 Skrevet 18. februar 2007 Vi har alle behov for å beskytte huden mot vær og vind. Man, kan fort få frostskader i huden om man ikke beskytter den. Når barna har vært ute å kommer inn skikkelig røde i kinnene, så er det en begynnende frostskade man ser. Beskytter man ikke mot dette kan man fort ødelegge huden.
vanillaface Skrevet 18. februar 2007 #18 Skrevet 18. februar 2007 Vi bruker Weleda sin kuldekrem som fåes på helsekosten. veldig bra krem
anni ke n - med ny baby Skrevet 18. februar 2007 #19 Skrevet 18. februar 2007 en jeg kjøpte i Frankrike; inneholder kun fett og ingefær. Veldig god. Heter: Baume du Yunnan
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #20 Skrevet 18. februar 2007 Ceridal er veldig god. 100 kr på apoteket. Brukt den i flere år )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå