Gå til innhold

Han skal plukke på alt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 1 1/2 år og han er så plukkete, jeg holder på å bli tullete her. Kan ikke legge noe fra meg noen plasser for da har han fått fingrene i det og enten blir det ødelagt eller så er det borte vekk. Kan ikke dekke på bordet og gå å hente mer heller for da er det jeg har dekket på enten på gulvet, i sofaen eller en helt annen plass når jeg kommer inn igjen.

Skal jeg tømme oppvaskmaskinen så er han der med en gang og plukker utav, knuser ting og hiver alt mulig rart inn i den.

Hjelp hva skal jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke gjøre noe!

Dette er jo en del alle må gjennom. 1,5 - 2,5 år er den mest travleste tiden. Noen klarer å aktivisere barna når man f.eks må lage middag, men her i hus har dette ikke skjedd. Heldigvis er pappaen flink til å hjelpe og passe på.

Skrevet

Det tyder på at han er oppvakt og interessert i å utforske verden. God egenskap det (bare litt strevsom for foreldrene).

Prøv å gi ham små oppgaver. Her er noen forslag:

- Lillemann har ofte "ansvar" for oppvasken. Da får han stå på en stol og leke med vann, noen plastkopper og oppvaskbørsten.

- Han får også kjeler, målebeger og puffet ris som han "koker" med. (puffet ris er veldig lett å feie opp igjen etterpå)

-Nederste skuff på kjøkkenet er full av sleiver, plastbokser og annet som han kan få utforske.

Skrevet

Hehe,dem er morsomme disse små.Vi har også samme problem.Idag skulle jeg bare ned å sette på en klesvask,da jeg kom opp etter 3 min hadde knerten greid å dra ut frityrkokeren med olje oppi,den lå på hodet så alt hadde rent ut!!Og dette hadde han jo selvsagt gått oppi.Da var ikke mor blid nei..(han er 17 mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...