miss jones Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Det er sikkert flere enn meg som lager middagsmat selv. Tenkte at det kunne vært lurt å dele noen tips og råd til hva man skal lage. Selv pleier jeg alltid å lage store posjoner og fryse ned. Bruker alltid potet og gulrot som "base" Så varierer jeg med: - Potet, gulrot, kålrot, brokkoli og kyllingfilet - Potet, gulrot, brokkoli og fiskefilet. - Potet, gulrot, squash, mais, spagetti og kjøttdeig/kjøttboller - Potet, gulrot, kålrot, fiskepudding/fiskeboller. - Potet, gulrot, brokkoli, mais, leverpostei. Lurer på om jeg skal tilsette litt "smak" etterhvert. Er det noe krydder/urter man kan bruke som ikke blir for sterke? Del dine oppskrifter du også!
BettyBoob Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 du kan bruke hva du vil av krydder, hvitløk, basilikum, oregano, chili, timian, rosmarin, karri osv. Tenk på disse små som vokser opp i f.eks Mexico og India! Må si at jeg synes du er veldig flink som lager all maten selv, sånn er det ikke her i huset dessverre!
jabk Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 http://www.danielsbok.com/babymat.php her står det mange gode middagstips..med litt smak. Har ikke kommet lenger selv da enn at jeg koker potet/ris med grytekjøtt eller kylling og gulrot og brokkoli som blir fryst og tatt opp. Har lest at poteten kan få litt dårlig smak av å fryses og at mange retter kan bli erstattet av ris eller pasta. Men gutten vår spiser potet som har vært fryst..men nå har jeg brukt opp all frysematen og han har vannkoppene..så har ikke laget noe nytt enda. I går fikk han bare nykokt potet og gulrot- spiste mye raskere enn i det siste og såg ut til å nyte maten enda mer...så kanskje det er noe i det med fersk og frossen potet...men han spiser godt frossen og:)
jabk Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 og barnemat.com har mange gode middagstips...trykk på alder i meny til venstre- kan velge mellom grøter og oppskrifter etter måneder... Denne sida er enda bedre enn den første jeg viste..glemt av denne selv;)
miss jones Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2007 Er det ingen flere som lager mat selv og som vil dele oppskrifter da? Dere som bruker ris; hva slags ris bruker dere?
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 - potet,gulrot,brokkoli,tomatpure,leverpostei -spaghetti,tomatpure,kylling/okse/svinekjøtt, persille -ris,kylling,gulrot,ananas,kardemomme jeg bruker coop sin jasminris:)
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 -potet, gulrot, squash, kjøttdeig og oregano -potet, gulrot, broccoli, spaghetti, kyllingkjøttdeig og provence-urter -potet, gulrot, blomkål, ris, malt kalvekjøtt, persille og litt gressløk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå