TurboPrinsessen:-) Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 ....fordi HIPP skulle være så bra.. økologisk og greier.. Kjøpte potet og maispurè med kalkun. Jenta bare rynket på nesa og spyttet det ut igjen,, Likte det ikke.. og det skjønner jeg godt! Det smakte jo papp!! Skal nok forsøk litt flere middagsglass, men aller helst vil jeg lage det selv... gi barnet mitt noe jeg faktisk kan klare å smake på selv.... :-)
*toppris* Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 guttenn min gjorde d samme med grønnsaker m lam fra nestle... vr jo ikke godt heller!!! hehe...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2007 Kjøpte mormors lapskaus fra nestlè... Prøvd den?
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 det har eg ikke... er det ikke mye biter i den?... han er 5mnd og ikke vant til "klumper".... hva med salt?
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Da sønnen min var baby lagde jeg all mat selv. Han likte ikke kjøpematen, men elsket mamma mat! Jeg kokte brokkoli,blomkål,poteter,gulrot,kjøttdeig + en til ingrediens som jeg ikke husker. Han vokste seg stor og god på hjemmelaget mat, jeg er generelt skeptisk til middags glass, er så mye rart som er funnet oppi maten. Holder med deg i å lage maten selv, lykke til!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2007 Er usaltet... hm... får prøve i morgen. Vi er vel ikke helt ferdig med tilvenning på grøt, men hun vil ikke ha, så må bare prøve noe nytt. De gangene hun har fått i seg litt grøt, så har den vært ganske tykk.. Men det kan også være at hun har fått en soppinfeksjon i munnen! Ikke rart brystvortene mine ble så vonde!! Kan jo være derfor det ikke har vært lett å gi henne annet enn mm.. men vi får gi det en sjangse--- Selv om jeg mistenker denne lapskausen til også å smake papp.. hehe .. synes alt smaker det samme av de glassene jeg har smakt på ( via andre da )... Datteren min er forresten 6mnd..
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 har faktisk kjøpt meg mixer og greier;) hehe.. og har barneoppskrifterbok osv... men tenkte å prøve litt forskjellig til ham... han er en gutt som vet hva han vil! grøten fx er best kald;) hehe... i morgen skal eg prøve banan:) most banan:) han liker bringebær og eple:) frosne bringebær i babysafe feederen er vidunderlig for gummene, hehe... ment ok tid før han skjønte d... DE grimasene pga det var kaldt, men måtte smake igjen pg det var jo godt:) artige greier! frem og tilbake med masse grimaser:)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2007 Har også en oppskrifts bok, med mange spennende oppskrifter i.. og ikke bare barnemat heller...Vil også prøve litt forskjellig...Prøvde med potet, men det falt ikke i smak.. hehe... Banan liker hun merkelig nok ikke.... Kanskje senere..
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 har du prøvd å ta litt slik derre fruktmos i grøten? gutten min ville ikke ha før eg begynte med det... men grøten smakte ikk enoe særlig heller da så det er forståelig:)
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #10 Skrevet 16. februar 2007 soppsopp ikke trøske du mener? uffa...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. februar 2007 vet ikke, legen sa sopp og det som står på medisinen... Var tilfeldig at jeg spurte legen også.. var på kontroll, og nevnte bare i forbifarten at jeg hadde så vondt i brystene når jeg ammet. Så sjekket hun munnen til jenta... ikke tvil.. Jeg trodde det bare var rester av melken, etter at hun hadde spist.. Leste her inne at trøske gikk ikke vekk hvis du prøvde med litt papir/klut.. Har ikke plaget henne heller.. spist masse og ofte, så synes ikke det er rart jeg ikke fikk mistanke... Forhåpentligvis blir det bedre.. merker det allerede etter 1dag med medisin at det snart er over:-) Hurra!! :-) Har prøvd forskjellige fruktmoser også, men hun liker ikke det heller.. Men jeg får no prøve igjen om noen dager:-) Kan jo ikke gi opp ved første forsøk heller!:-)
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 kjipern da... jaja... går nok vekk:) hatt litt trøske her, bruker da cosylan munnskyll som eg dypper en klut i og smører i munnen hans, det er knall! gutten min liker ikke så godt fruktmosen i seg selv (nestle sin t 4mnd) men liker d blanda med grøt:)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 VI har også prøvd en del middagsglass nå etter hvert. Synes alle smaker helt likt, jeg! Den eneste som skiller seg litt ut er "nudler med grønnsaker og skinkekjøtt" fra Hipp. Den smaker litt mer tomat enn de andre. Ellers synes jeg stort sett alt smaker som slapp lapskaus, inkludert "mormors lapskaus" som vi kjøpte fordi snuppa ble henrykt over sin oldemors hjemmelagede lapskaus. Barnelapskausen likte hun ikke. Derimot faller følgende i smak: Hjemmelaget purè av bakt potet, med morsmelk og en liten klype urter Hjemmelaget søtpotetpurè med morsmelk I dag skal vi prøve purè av brokkoli og potet. Blir spennende.
♥ strikkemor ♥ Skrevet 16. februar 2007 #15 Skrevet 16. februar 2007 Kjøp Hipp sitt glass med nudler.. Det gejkk ned på høykant det! Den maispureen falt ikkje i smak her heller..
mammmamia ** Skrevet 16. februar 2007 #16 Skrevet 16. februar 2007 Hipp er hvertfall hundre ganger bedre enn Småfolk og Nestle..! De smaker hvertfall papp..! :-P Blææ! Prøv den med mais i..! Det er ikke uvanlig at de spytter ut de første gangene, her tok det nesten 2 mnd før hun begynte å spise glassene, men aller helst vil hun ha hjemmelaget da, så det får hun så ofte jeg klarer å lage :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå