~Tjorven,overtid~ Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Hadde dere en positiv opplevelse omkring fødselen? Med tanke på jordmor,lege og barnepleiere.. Jeg hadde en veldig positiv opplevelse..jordmor var kjempe grei..glad jeg klarte å "holde"meg til etter vaktskifte den dagen:) Jordmora på forrige skift var uutholdelig...
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Jeg hadde 3 forskjellige jm og sitter igjen med et godt minne av de alle! (Jupp fødselen tok sin tid her..)
~Tjorven,overtid~ Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2007 Jeg tror jeg hilste på alle jordmødrene som jobber på sykehuset..hehe..kom inn på føden med mase/modningsrier,så det tok en stund før det var fødsel i gang:)
Mamma'n til Vilde & Amina Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Endte med hastesnitt her, så ble litt kaotisk det hele, men jeg jobber selv på sykehus, så tok det hele med knusende ro. Skjønnte fort at det bar den veien selv om de ikke sa det.... Bortsett fra det synes jeg det gikk veldig greit. Kjempegrei jordmor, men hu legen var ikke helt god... Jævlig vondt når hu tok sånn blodprøve på hode av babyen mens hu lå inni meg enda, og samtidig kateteriserte meg uten å si ifra.... Uff, høres ikke så positivt ut alikevel dette her, men det jeg er misfornøyd med varte kanskje 5 min, så det er bare en liten bagatell egnentlig.
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Hehe.. Kjenner til den.. Den siste jm jeg hadde jobbet til og med overtid så jeg kunne bli "ferdig" Snille gode jm..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Fødslen var grei, hadde ønsket å bli satt igang før. Kos jormødre og leger. Vil føde der igjen =0), løpe å søke =0)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Ja jeg er kjempefornøyd! Hadde en jordmor som tok i mot oss på natten da vi kom 0230 - så fikk jeg ny ved vaktskifte kl,07... var først etter det at det begynte å skje noe... Husker ikke at jeg hilste på henne, men hun var kjempehyggelig.. En time etter at jenta kom til verden, var vakten hennes ferdig:-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 ja.. skulle ikke være anonym da....
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 1. fødsel NEI, da var jeg akkurat fylt 20 og jeg følte det som om de overså meg og ikke tok hensyn i det hele tatt. Kunne stå rett ved siden av meg å prate som om jeg ikke var der i det hele tatt. 2 fødsel både og. jordmor krangla med mæ om fødselen var i gang til 1/2 time før ungen var ute, men fødselen var grei og vi var super lykkelige, barselen var hærlig. 3. Som en drøm, verdens skjønneste jordmor, vi flirte å lo alle 4 og koste oss gjennom en 3 timers lang fødsel. Å pratet om alt mellom himmel og jord. Kvelden etter kom hun og fortalte om sin første fødsel og at hun hadde hatt d som jeg hadde min. Følt seg oversett og vært veldig ung. Født på 3 forskjellige sykehus jeg
rødhette* Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Jeg hadde haste-ks, vanlig fødsel satte aldri ordentlig i gang. Så det hele var fort overstått for meg. Hadde en kjempeflott opplevelse! Fantastisk personale som tok supergodt vare på meg, både på føden, på operasjonsstua, på oppvåkninga og på barsel. Fikk god info hele tida om hva som skulle skje og skjedde, og følte at jeg ble tatt godt vare på. De tok også godt vare på sambo, og han fikk like mye info (om ikke mer) som meg, og de passet på at han hadde det bra også
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 Hadde verdens beste jordmor !! Alt var bare flott, helt fra jeg ringte til føden da vannet gikk, til vi dro hjem fra barsel etter 9 dager, er så takknemlig Fikk litt sjokk en natt da en mann kom inn å skulle hjelpe til med ammingen da
animal Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Vel, da vi kom inn på sykehuset ble vi glemt, dette fordi de hadde det veldig travelt. De hadde 10 fødsler fra kl 14 til 24, og kun fire fødestuer. Jeg var med på fire vakskifter før vi endelig fikk møte vår prinsesse. Hele opplevelsen bærer vel noe preg av hvor travelt de hadde det, men er stort sett fornøyd. Jobber på sykehuset selv, så jeg vet hvordan det kan være innimellom. Prøvde å gjøre så lite utav meg som mulig, de hadde nok annet å stri med. Gynekologen som tok henne ut med vakúm og sydde meg etterpå var rar. Føler i ettertid at jeg kunne vært heldigere med akkurat gynekologen, hun sydde meg igjen på en veldig spesiell og uvanlig måte. Ble også klippet veldig unormalt (vanligvis klipper de på skrå, men hun klippet rett ned mot endetarmen. Tror det er derfor jeg revnet så mye). Har ikke egentlig hatt en negativ opplevelse, men i etterpåklokskapens lys, så tror jeg hele fødselsforløpet mitt hadde gått bedre hvis de hadde hatt bedre tid. Det værste tror jeg egentlig var på barsel, da de ville stue enda et menneske inn på tomannsrommet, og vi allerede var tre der fra før. Men ble heldigvis bedre plass andre dagen. Stakkars personalet der, de hadde det virkelig travelt!!
Vildur Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Hadde en veldig positiv opplevelse. Som førstegangsfødende var jeg rimelig engstelig da jeg kom på sykehuset, men ble rolig da jeg ble tatt imot av ei utrolig koselig jordmor. Fødselen gikk så raskt at jeg slapp vaktskifte, og jordmora var hos meg nesten hele tiden (3 timer). Jeg følte at jordmora tok veldig hensyn til min opplevelse av fødselen og hun tilpasset seg mine reaksjoner. Det ga meg trygghet til å slappe av og konsentrere meg 100 % om fødselsarbeidet.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 16. februar 2007 #14 Skrevet 16. februar 2007 Første fødsel var ikke noe positiv følesle, den siste jordmora var en heks som ødela alt!! Andre fødsel var jordmora jeg fikk bare helt fantastisk, fødselen gikk også mye fortere og sitter igjen med flotte minner:) Heldigvis!
Tibra Skrevet 16. februar 2007 #15 Skrevet 16. februar 2007 Hadde en veldig positiv opplevelse Lillegutt ble født i seteleie så vi ble veldig godt tatt vare på! Følte meg trygg hele veien
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #16 Skrevet 16. februar 2007 Ja fikk en grei opplevelse, grei jordmor. Men det tok bare 2 timer, så hele opplevelsen ble litt intens og hasti
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #17 Skrevet 16. februar 2007 husker nesten ikke jordmora jeg hadde jeg ,kunne aldri pekt henne ut på gata. lillegutt var ute 2 timer og 15 min etter at jeg kom til fødeavdelingen, og 3,5 time etter første rie. i løpet av den tiden jeg var på føden var jeg så borte vekk i meg selv, men jeg sitter igjen med et veldig positivt inntrykk, og husker at hun var veldig rolig og behagelig.
♡ A & E ♡ Skrevet 16. februar 2007 #18 Skrevet 16. februar 2007 Jordmor og barnepleier og hele fødeavdelingen var helt fantastisk, barselavdelingen var forferdelig...
Heira☆ Skrevet 16. februar 2007 #19 Skrevet 16. februar 2007 Jeg ser tilbake på fødselen som bare positiv. Jeg var gjennom 3 skift på føden, så jeg var der en stund ja. Jordmora som tok i mot gutten min var helt fantastisk. Jeg var litt skeptisk til ho med èn gang jeg så ho, ho var så "gammal", men jeg merket jo fort at ho visste hva ho dreiv med ) Hadde lege en liten stund på slutten, for jeg måtte ha hjelp med sugekopp. Han fikk en omgang med kjeft, når det sto på som verst. Han var så jæ***** provoserendes, men det var jo litt av meninga det, for at jeg skulle bli sint og hente de siste kreftene mine. Og det klarte han med glans. Bad om unnskyldning etterpå da, når han kom inn etter at de hadde vaska og stelt gutten min. Selv om det var vondt der og da, så gjør jeg det gladelig igjen. For aldri har jeg vært med på noe så fantastisk før!
mamman`te2flottegutter Skrevet 16. februar 2007 #20 Skrevet 16. februar 2007 Jeg hadde en kjempefin opplevelse av fødselen. Hadde jordmor og en student. De var helt nydelige begge to. Jeg var på en fødestue som var jordmorstyrt og kun med alternativ smertebehandling. Hadde egentlig bestemt meg for å føde i vann, men jeg fant ingen god stilling i badekaret så jeg måtte opp før jeg skulle presse. Det endte med at jeg fødte i en vanlig dobbeltseng i fanget på sambo. Det var en utrolig opplevelse som har gjort at vi har et mye sterkere forhold nå enn før fødselen:)
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 16. februar 2007 #21 Skrevet 16. februar 2007 Nei, dessverre..... =( Følte meg lite trodd på og hørt... Jordmoren var en STA kjerring, og det endte med masse komplikasjoner!
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #22 Skrevet 16. februar 2007 Det var en super jordmor som tok i mot oss på kvelden. Var veldig spent når nattevakta skulle komme. Var redd hun ikke var like super, men det var hun. Kanskje bedre:) Jeg stolte 100% på henne, og gjorde alt hun sa. Jeg fikk ikke møte henne noe mer, så jeg kjenner jeg tenker en del på at jeg ikke husker hvordan hun så ut... Jeg vil vite det:) Men jeg blir helt varm om hjertet når jeg ser babybilder i avisa, og de som takker "min" jordmor:)
BettyBoob Skrevet 16. februar 2007 #23 Skrevet 16. februar 2007 leger, jordmor og barnepleier under fødselen var flotte. Det ble litt dramatisk på slutten. Det var "servicen" på barsel jeg kunne vært foruten. Dro hjem etter 24 timer jeg, og det var såvidt de lot meg. Lege som kom innom senere på dagen etter fødselen var skikkelig hoven og tittet påpapirene og sa : ja, dette var jo ikke noe dramatisk, er det noe du lurer på? Drittkjerring. JO DET VAR DRAMATISK, de løp ut med seb for å få ham til å puste....Jeg slet med skikkelig vonde tanker og flashbacks i flere måneder....
Freyja Skrevet 16. februar 2007 #24 Skrevet 16. februar 2007 Jeg var veldig fornøyd med begge jordmødrene som jeg hadde. Begge skjønte at jeg ikke ville dulles med. De snakket med min kjære hvis det var noe. Og hvis det var noe de ville jeg skulle gjøre så sa de det bare og jeg gjorde det. Hoppet og spratt i fødesengen jeg he he.. Barsel var jeg ikke noe fornøyd med. Lå på 4 manns rom slitsomt jaaaa.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #25 Skrevet 16. februar 2007 Litt lang fødsel som var tøff, men tenker positivt tilbake på det nå...å gleder meg til neste gang!!!:-) Hadde en fantastisk jordmor som jeg gikk til hele svangerskapet , og hun var en utrolig støtte under fødselen:-)! Barnepleieren, den andre jordmoren og til slutt legen som kom med vakkum husker jeg ikke så mye av...var helt lost i min egen verden!! Husker jeg var sur på legen da, for jeg ville IKKE ha vakkum...noe jeg måtte siden hodet satt bom fast der inne!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå