Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Jeg er i skrivende stund 7 dager over... Utrolig frustrerende,selv om jeg vet at det ikke er lenge til babyen min kommer... Men hver dag føles helt seriøst ut som en uke...timene står liksom stille hele dagen og kvelden lang =(
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Du er ikke på overtid før 14 dager etter ul-termin, dvs 22.februar. Du er fortsatt innenfor termin.
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2007 Må alltid være sånne idiotiske anonyme!! Ja jeg vet at det EGENTLIG er sånn,men når både jordmor og lege sier jeg er på overtid sier jeg og det!! Tørr du ikke si meningen din og signere med nick?
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Er ikke helt på overtid har fortsatt en uke til termin men overlegen på føden sa at jeg ville føde når som helst for 4 uker siden så jeg er også blitt dritt lei og føler at dagene går i sneilefart. Du kan syte litt til meg hvis du har lyst, jeg kjeder vettet av meg.
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2007 Så du har gått rundt i en mnd du å bare ventet?? Ååå bra kjedelig det og da!!! Men i følge anonym her er jeg ikke på overtid så jeg har vel kanskje ikke lov og klage =))
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Det er vel ingen som sa at du ikke har lov til å klage vel! Poengterte bare at du ikke er på overtid. Syns du har all mulig rett til å være lei jeg.
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Den anonym knappen skulle ikke vært mulig å bruke, den er plagsom og brukes stortsett kun av hormonstyrte surpomper som kun vil kritisere ( eller som de selv kaller det poengtere). Når man begynner å nærme seg termin føler vel de fleste av oss at vi går på overtid, alt er tungt og kroppen er et deprimerende syn. Det å gå ovet termin dato er en psykisk og fysisk påkjenning og av den grunn er det helt greit å kalle det overtid. Tiden etter termin dato kalles overtid blant oss gravide og sånn er det. termin.08.02.07-venter jente:) har du fått time til overtidsvurdering? Har du fått tid for evt igangsetting? Jeg har fått time for overtidsvurdering to dager før termin men min situasjon er litt spesiell, jeg ble gravid på pillen så det er nesten umulig å sette en termin på meg.
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2007 Så enig i det der anonym greiene!! Hvis jeg har en sterk mening som jeg vet kan bli tatt ille opp osv driter jeg bare i og svare...gidder ikke være tøff i trynet hvis jeg ikke kan vise frem nick. Har ikke fått noe time enda,men skal til legen på mandag å hvis ikke noe hadde skjedd til da skulle hun bestille overtids kontroll til meg... Hva termin har du til nå da??
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 He he terminen min varierer fra kontroll til kontroll, jeg var på tidlig ul i uke 6 da var det snakk om ca 23 feb, på ordinær ul var det vanskelig å måle fodi den lille rullet så voldsomt rundt men termin ble satt til 9 mars, var på ul i desember og da mente legen at termin var senest 23 feb, gutten er nå estimert til ca 3,8kg så ikke vet jeg men nå begynner han å bli veldig stor. P-piller er ikke helt sikre selv om man tar dem hver dag Hvordan er formen? Har du hatt ul med vekst estimering nå i senere tid?
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2007 Ble selv gravid på pillen første gang så stoler ikke helt på de =) Jenta mi veide ca 3900 i begynelsen av uka så hun bør seriøst komme snart.. Hun skal ut og =)
Gjest otilie79 termin idag Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Er vel ikke på overtid før i mårra, men har termin i dag, og er klar som et egg. Og drittlei.
Berma Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 jeg har termin idag!! så jeg er heller ikke på overtid enda, hadde mens termin 9 så jeg har liksom venta siden da...er så fokusert på fødselen nå at jeg nesten har glemt at det kommer en liten person ut av magen også...syns enda det er litt rart...kommer ikke til å gå opp for meg før hun faktisk er kommet ut!!! skjønner godt at dere på overtid er frustrert, man kan jo ikke gjøre så mye annet enn å vente, og det er jo tungt nok på slutten om man ikke skal gå overtid også.
♥ Linn venter på nr.2 ♥ Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Er 2 dager på overtid... Hadde termin valentins dagen.. Så nå er det bare å vente på lille gullet mitt.. Skal til jodmor om en uke, da melder hun meg opp til sykehuset ( hvis ikke gullet har kommet da)
mamman til sander og mathilde Skrevet 16. februar 2007 #14 Skrevet 16. februar 2007 Er 6 dager på overtid, tror snart ikke at det kommer et lite nurk. Tror nesten jeg skal gå her med magen for evig tid... neida, skal vel ikke klage, for jeg føler meg frisk og rask. Skal på overtidstime til mandag 19. ( 9 dager over) og blir satt igang senest den 22. ( dette er i fredrikstad, tror de setter igang tidligere, har sett flere som ikke blir vurdert før 14. dager etter ul-termin) Så om en uke er jeg mamma
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 16. februar 2007 Heldigen du da som vet du er mamma om en uke.. Virker som de har så forbanna god tid her..!! Jeg skal til legen på mandag,da skulle hun sende meg inn på overtidskontroll,men er overbevist om at det tar en uke etter det og..! Legen min vil jo at de skal sette meg i gang nå for jeg er i utrolig dårlig form,men på sykehuset driter de i hvordan formen min er =(
Pink&Lucky Skrevet 16. februar 2007 #16 Skrevet 16. februar 2007 Jeg er også på overtid, 9 dager i dag, hadde termin 7.februar (Jo! dette er overtid!!) Er utrolig lei av å gå og vente og "se" etter tegn på at det er noe på gang, for her skjer det virkelig ingenting.. Men jeg skal vel heller ikke klage, er stort sett frisk og rask uten de heeeelt store plagene i hvert fall... Jeg har fått time til igangsetting på mandag 19, da er jeg tolv dager over! Det var godt å få en "deadline" på svangerskapet, selv om jeg selvsagt håper fødselen starter naturlig før den tid... )
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #17 Skrevet 16. februar 2007 joda 10 dager på overtid her, og jeg er L E I... storesøster kom 1 uke før termin, i tillegg startet fødselen denne gang i uke 29, så jeg var ikke forberedt på å gå så lenge over nei... Skal til fastlegen når jeg er 14 dager på overtid (tirsdag) og da skulle han visst sende meg videre til sykehuset for vurdering... Men dit får man vel ikke komme på dagen uansett, så det kan nok ta lang tid før jeg får hilse på gullet vårt... :-(¨ Jeg vil ikke bli satt igang, jag vil at dette skal starte av seg selv - hørt at det er mye hardere når man blir satt igang... (?) Håper på fødsel iløpet av helgen for alle av oss!!!!!!!!!!!!!! Og håper at neste gang vi treffes så er det på dib :-)
mamman til sander og mathilde Skrevet 16. februar 2007 #18 Skrevet 16. februar 2007 Huff, stakkars deg. Barnet er jo fiks ferdig det nå, ikke noe i veien for at de kunne ha satt igang, siden det ikke skjer noe av seg selv. Jordmor bestilte overtidstime til meg den 7. feb, og da hadde jeg jo ennå 3 dager til termin. (snille jordmora mi ) Men jeg håper jo at han kommer av seg selv i løpet av helga nå. Vil helst ikke bli satt igang. Krysser fingrene for at det skjer noe hos deg i løpet av helga Lykke til !!!
Pink&Lucky Skrevet 16. februar 2007 #19 Skrevet 16. februar 2007 Åja, hadde ikke det vært ellevilt hvis vi fikk babyene våre alle sammen i helgen?? En kollega av meg påpekte at det var nymåne i helgen og at det visstnok var bra i så måte, hehe, men det gjenstår vel å se... (trodde ellers det var fullmåne som virket inn på fødsler??) Legen min ville egentlig ikke at jeg skulle gå mer enn 10 dager over, men jeg er fornøyd med 12, de setter ikke i gang i helgene, sikkert mindre folk på jobb da... 14 dager pluss overtid høres uutholdelig ut, håper virkelig du sparker i gang før det er gått så langt!! Eller ønsker jeg lykke til til dere alle sammen også, og vi får krysse alt (utenom bena da, hehe!) for at det blir baby på oss snart! )
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #20 Skrevet 16. februar 2007 kult - da legger vi vår lit til nymånen da :-) Blir du satt igang på mandag da? Jeg fikk beskjed om at sykehuset først ville vurdere meg - og da skal jeg syte å klage det jeg klarer... De som sier at "neida, det går sikkert greit" dem lar dem gå ennå lengre over, og bare er på ofte kontroller... Og jeg går IKKE frivillig lengre på overtid enn absolutt nødvendig!! Nå har jeg harr min 2,5 åring hjemme hele uka - syk - og vi har stort sett fått 1 -2 timer søvn i døgnet, så jeg er sliten, men nå begynner hun å bli frisk, så i natt har vi fått sov en del. Er egentlig glad det ikke skjedde noe midt i denne sykeperioden, det hadde vært tungt å skulle fø helt uten energi og på så få timer søvn... Og er glad jeg ikke hadde en liten baby på 1 -2 uker i tillegg til hun på 2,5 denne uka. Men som sagt, nå er hun på bedringens vei, og vi er mer enn klar for å ta imot lillegullet i magen!! :-) Lykke til alle sammen da!
Silker Skrevet 16. februar 2007 #21 Skrevet 16. februar 2007 Kan jeg få kalle meg det idag også? Føler meg ganske klar og på overtid iallefall! Nei, jeg spørr ikke deg anonym, men dere andre som ikke bare er ute etter å være utrivlige...
14.februar Skrevet 16. februar 2007 #22 Skrevet 16. februar 2007 hadde termin på onsdag 14.2. har ul kontroll på mandag og legen skrev overtids kontroll. da er vi som har passert termin på overtid!!!!
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #23 Skrevet 16. februar 2007 Jeg håper,håpe,håper at vi alle får føde i helgen.. Dette tar på altså! Nå har jeg prøvt og vaske litt klær.tørke støv osv men herregud så vondt jeg får!! Er dritt lei av og ikke fungere!! Å på besøk til folk gidder jeg ikke å reise for det er bare et forbanna mas.. Bare i dag har jeg fått 8 sms med mer eller midre likt innhold : skal du ikke føde snart?eller er det noe på gang?? Å så har jeg 5 stk som har ringt.. Vet jeg er stygg men orker ikke svare!! Er det ingen som forstår at jeg blir utrolig trist og lei av og gå og vente sånn??
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #24 Skrevet 16. februar 2007 jeg fikk beskjed i beg av feb at jenta mi var gjennomsnittlig fødselsvekt da, og hvis jeg gikk til slutten av feb så kunne jeg godt regne med en unge på mellom 4 og 5 kg........... Og jeg som så ut som et korsstings broderi nedentil etter forrige fødsel, og hun veide 3 kg............... GRUER meg noe så sinnsykt til å måtte få ut denne kjempen.....
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #25 Skrevet 16. februar 2007 http://www.ammetaka.no/fodsel/setteigangfodsel.php Noen tips =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå