Gå til innhold

Har lest at barn på 14 mnd bør si ord nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det gjør ikke jenta mi. Hun sier ingenting hun. Bare "ga" som betyr alt mulig rart. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hun forstår mye da ;) jeg kan si: gå bort til trappen, vi skal opp å skrifte bleie.. Ja da kryper hun bort til trappen da. he he.

HI

Skrevet

Det er veldig individuelt. Gullet mitt sier: mamma, pappa, takk, hadet, hei, nei og ja. Hun er 12 mnd. Kusina hennes snakka ikke før hun var 15 mnd tror jeg det var. Så ikke mist motet:-)

Skrevet

Nei, de bør ikke det. Ved 2 år bør de det var beskjeden jeg fikk fra flere profesjonelle hold. Vår begynte ved 18 mnd. tror jeg, og nå går skravla ustanselig (2 år). Husker jeg tenkte som deg ved den alderen.

Skrevet

14 mnd er veldig tidlig, du kan ta det med ro i flere mnd ennå :-)

Skrevet

Mi sier ganske mye, men forståelsen for ordene, det er en annen sak ;))

Skrevet

Vi har en gutt på 17 mnd og han sier ikke mye.

Mamma, pappa, meee (som betyr alt fra meg, min , vil ha, mer osv)

Yssss (betyr lys), Seda( se der).

Ikke mer enn det....men han forstår. Har også vært bekymra og lurer av og til enda for han virker ikke gira på å prøve å si noe heller. Men han eelsker å lage lyder...billlyd, løvebrøl osv...må le...

Hva sier mamma? Han svarer wuææææ...småflaut.

Men det kommer nok:) Venter også nærmere to årsalder før jeg vil sjekke noe mer..

Skrevet

Jenta mi er 19 mnd og alt hun sier (som vi forstår) er hadet, der og ja! På helsestasjonen sa de at det vanlige for 18 mnd gamle barn er at de kan 6-10 ord som FORELDRENE skjønner. Så du kan nok ta det helt med ro noen mnd til!

Skrevet

Frøkna vår på 15 mnd sier; mamma, pappa, der, nam-nam, au-au, lys, æsjh, hysj, tisssssssss (når ho vil sitt på potta. Ikke alltid det kommer no da...;-), brum-brum(bil) lydene til hest, kråke, måke, kanin, katt,hund, ku og sau.

Hun forstår enkle beskjeder som; skal vi gå ut, vannet ditt er på kjøkkenet, bamsen ligger under bordet, osv

Tror det er store forskjeller på barn i den alderen, uten at det har noen betydning for senere utvikling;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...