Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fullammet frem til nå,men vurderer å gi mme og begynne med grøt(pga dårlig vektoppgang)Er det mulig å amme feks kun om natten,å gi mme og grøt om dagen?(Tenker da på melkeproduksjonen)Hvordan er rutinene til dere som ammer,gir mme og grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke svaret på det du spør om, men om du skriver hva det handler om i overskriften, vil nok flere se på det du har skrevet. Jeg leser stortsett de som skriver noe i overskriften som interesserer meg..:)

Men det er jo de som kun ammer en gang om dagen, så tror det er mulig å kun gjøre det om natten..:)

Skrevet

Hvor gammel er babyen da?

Kan jo gi mer grøt kanskje for å få fart på vektoppgangen (eller velling). Tror man får mindre mm jo mindre man gir, men nå er ikke jeg noe ekspert. Jeg ammer og gir grøt til jenta mi på 5,5 mnd, fikk beskjed av hs å begynne med grøt etter 5 mnd kontrollen pga liten vektoppgang.

Skrevet

Hei.

Hvis det er pga dårlig vektoppgang så trenger du ikke å slutte og amme på dagtid for det.... Jeg har samme "problem"

Her løser jeg det med å gi grøt to ganger om dagen med vann til, og han får mm etter det.

Har hørt om andre som blander mme i grøten slik at de får litt ekstra!!!

Er jo slik at ungene skal egentlig sove om natten, og et måltid pr natt tror jeg kan forårsake for lite produksjon slik at du mister mm.

Så jeg anbefaler slik vi løser det... Du kan jo gi mme etter at du har gitt mm på måltidene uten grøt, hvis du mener du har for lite mm....

Ellers skal de klare seg på mm og grøt.

Skrevet

hvis du vil øke melkemengden så er det lurt å legge barnet ofte til puppen eller håndmelke, også på natten... På nattestid/morning er melkeproduksjonen høyere enn på dagtid,... så hvis barnet sover pump deg:) Hvis barnet våkner og vil ha melk så ammer du:) Selv pumper eg om natten når eg skal spare opp litt melk til å ha i fryseren til senere... puppene blir da fortere fyllt opp og det er mer melk enn på dagtid... (har håndmelket på dagtid også på tidspunkt der eg ikke har ammet på flere timer pga vært vekke fra barnet, så er ikke lite pga han har tømt meg)

selv har eg begynt med grøt på kvelden før han legger seg, merker det godt på vekten hans... det er da bare ett grøtmåltid...:)

lykke til:)

Skrevet

Takk for alle svar.Får gjøre et tappert forsøk til på å øke melkeproduksjonen og prøve meg frem med grøt.Håper det hjelper på vekten.Ingenting er jo bedre enn å fortsette å fullamme,fordi om det frister å gi opp avogtil:)

Skrevet

stå på;) vil amme lengst mulig her oxo, praktisk å ha med maten over alt i puppene da:)

legg barnet ofte til puppen og pump når han har lagt seg for kvelden... da har du også melk du kan fryse:) eg håndelker i avent sine kopper med lokk:)

Skrevet

Gjør det du føler er rett for ditt barn. Jeg ga tulle litt mme om kvelden da hun gikk ned i vekt. Masse lykke til følg hjertet mamma vet best=0)

Skrevet

Vil også anbefale følgende; ammete, havregrøt, havresuppe, havrekjeks. Både teen og havren hjelper til å øke produksjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...