Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Noen som vet om det finnes en lov som omhandler å reise på tur med barnet i mer enn 1 uke. Om man kan nekte den andre parten å gjøre det, når man har delt foreldreansvar, men ikke har fått noe samværsordning ennå? Siden han er begynt å bli vanskelig vil ikke jeg gjøre det noe lettere for han heller egentleg.
*under-vidunder* Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 dersom dere har felles forldre ansvar, må dere være enig om å reise utenalnds med mindre ikke det er snakk om sverige el danmark.. sjekka nettopp opp d samme selv )
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Tusen takk skal du ha! Er dessverre ikke snakk om utenlandstur her, men jeg får ikke sett barnet mitt på 13 dager, da de reiser på tur. Er kjempe kaos her no.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Få på plass en samværsavtale. Å begrunne ting i at den andre er vanskelig, så da er jeg det også, det holder ikke for ungen. Og det er den som er det viktigset.. eller? Snakk med famvernkontoret, og lykke til:)
Singelmamma og banden Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Han kan ikke ta med seg ungen på lengre tur dersom dere ikke er enige i det. Men uten noe skriftlig blir det ord mot ord. Jeg krevde skriftlig avtale etter at faren nekta å levere ungen tilbake etter samvær (grøss!!!!), men uten skriftlig avtale kunne jeg ikke anmelde han for kidnapping heller. Når det gjelder lengde på samvær må det tas hensyn til hvor godt barnet kjenner faren!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Skal på familievernkontoret til uken, men tviler på at vi får i gang en samværsavtale med det første, da vi er totalt uenige. Og barnet er viktigst, ikke noe tvil om det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Så dersom faren blir borte 14 dager her i Norge så kan jeg nekte det? Som sagt har vi ingen samværsavtale i havn ennå. Samtidig skal han kjøre et godt stykke på ikke så altfor gode vinterdekk, og det føler ikke jeg så mye for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå