Gå til innhold

Andre sykepleiere eller hjelpepleiere her? Ang sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier, og i slutten av uke 33. Merker at det begynner å bli tungt på jobb, både fysisk og psykisk. Får vonde kynnere av å løpe rundt hele dagen, ikke alltid lett å sette seg ned og hvile... Merker også at jeg de siste dagene har hatt lite å gi, mangler engasjement både til å gjøre jobben min og til å gi litt ekstra omsorg til pasientene.

Er jeg feig hvis jeg "slenger inn håndkleet" nå og ber om å bli sykemeldt? Tenker på aktiv sykemelding, slik at jeg kan ordne opp i litt papirarbeid o.l. før jeg går ut i permisjon... Vet at legen kommer til å støtte meg.

Andre som kan fortelle om jobben, formen osv? Om dere er sykemeldte eller ikke, og hvor grensen går for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykepleier eg og... Hardt yrke. Eg har vært halvt sykemeldt siden ca uke 25.

Fultsykemeld fra uke 34. Da pg den fysisk tunge jobben og masse kynnere.

Du ska tenke på deg sjøl!

Ingen andre som gjer d. Ikkje lett å bare sette seg ned å hvile når man har en så aktiv jobb.....

Skrevet

oi oi oi! det var som å lese om meg selv!!! Har vært 50 % sm siden uke 29. Og i dag ble jeg sm 100 % er nå 34+ 3. Utrolig kjipt å spørre legen om dette, men ikke noe som helst alright å gå på jobb å ikke "strekke" til. Jeg følte og jeg hadde manglende engasjement, lite energi, og i tillegg lyst til å sette meg ned hvert 10 minutt fordi jeg var sliten.. Sjelden tid til det på en medisinsk sengepost ja... Ikke ta aktiv sm, du kan jo kanskje komme til å "føle" du må yte litt ekstra, eller det kan være vanskelig å gå hvis det koker i avdelingen. Nei jeg syntes du skal kaste inn håndklet med god samvittighet!!! Du skal ha overskudd og energi til nurket kommer, jeg skal nyte tiden jeg nå, og lade opp så best jeg bare kan!

Skrevet

Grensen gikk for meg når jeg følte jeg ikke hadde noe ekstra å gi....At jeg ikke gjorde en tilstrekkelig god nok jobb. Etter min mening da, har man ikke så mye i jobben å gjøre lenger ! Gi beskjed hvordan det går da, masse lykke til!

P.S Du er ikke feig!!! Jeg har fått masse oppbacking, t.o.m fra de på jobb. Jobber som spl.

Skrevet

...operasjonssykepleier. er i uke 39. Har vært sm siden desember. Har vært vanskelig å stå steril på laaange operasjoner, og vanskelig å la vær å stå steril, da vi assisterer sterlt på annenher pasient. kjedelig at kollegaer må stå sterilt hele dagen, fordi jeg blir lett svimmel, må tisse osv... Bekkenet gjorde at jeg ikke kom meg fra parkeringsplass og på jobb. Stort sykehus - lange avstander både ute og inne - garderobe operasjonsavdeling etc...

Ellers ble det lagt tilrette slik at jeg slapp netter og senvakter. Vi har mye akutt hos oss, og da nytter det ikke å være svimmel eller sulten. Dagtid har jeg sluppet å løpe på akutte ting. Så noe tilrettelegging har det vært. Mange ting jeg ikke har kunnet være med på og - ortopedi, rtg underveis etc. Preparater legges på formalin - det har jeg da ikke kunnet gjøre heller.

Aktiv sm er sikkert fint, OM du får styre det selv! Lykke til!!

Skrevet

Er sykepleier i hjemmesykepleien. Er nå i uke 34. Har vært 100 % sykemeldt i tre uker, mye ødemer og høyt blodtrykk. Mye stress på jobben og ingen vilje eller forsøk til tilrettelegging på arbeidsplassen. Med førstemann jobbet jeg på travel sengepost på sykehus, noe tilrettelegging ved at jeg slapp nattevakter, hadde ellers vanlig to-delt turnus. Var dum og lyttet ikke til kroppen, skulle være så flink og stå på, det resulterte i fødsel en måned før termin, sliten som bare det etter fødsel og brukte laaaaang tid på å innhente meg og oppleve glede over å ha blitt mor. Angret i etterkant så mye på at jeg ikke tok være på meg selv- og babyen i magen.

Lytt til kroppen din. Og det at du har lite å gi når du først er på jobb gagner ingen....

Skrevet

Hei!

Jeg er sykepleier og jobber på en tung medisinsk avdeling. Ble fullt sykemeldt fra uke 29 pga bekkenløsning med gangvansker og mye vonde kynnere med nedpress. Syntes det var kjempekjipt å slutte så tidlig, men jeg hadde ikke noe valg. Selvfølgelig kan en jo presse seg til en stuper, men hvem takker deg for det? Ingen!

Jeg hadde dårlig samvittighet når jeg var på jobb fordi jeg følte jeg ikke strakk til som før både for kollegaer og pasienter. Så da kunne jeg like gjerne ha dårlig samvittighet for å bli sykemeldt, og ha god samvittighet fordi jeg tar godt vare på kroppen min og nurket mitt. :)

Som oftest er det riktig å sykemelde seg når en tenker på det.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...