Gå til innhold

Hva skal jeg gi til ei som er syk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun vil ikke ha noe mat, har nesten ikke spist siden søndag. Men hun drikker det hun pleier å drikke. Spiste en frukt pure i dag. Noen med gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gi henne hva som helst som hun liker! er vel helst det som er friskt og lett som slår an. her er yoghurt en sikker vinner. og sist lillemann var syk kjøpte jeg en pakke nestlé "mild fullkorngrøt" fra 8 mnd som jeg moste en halv banan oppi. den gikk også ned litt etter litt. den er veldig lett og særlig god med frukt oppi.

ellers bør du gi drikke med masse næring om hun ikke får i seg næring i maten...

Skrevet

bland eplejuce og farris. Da får hun i seg næring og mineraler. Og ikke stress med maten,det kommer seg. Mange går i fellen med å gi masse "lokke-mat" som bare blir en uvane..Og når man har nedsatt matlyst og blir "presset" av en stresset mor kan man virkelig få avsmak på det man får servert.

Masse lykke til:-)

Skrevet

Jeg pleier å gi Nan, dvs morsmelkerstatning. Vi pleier å ha det liggende i skapet i tilfelle sykdom. Da får hun jo i seg både væske og næringsstoffer. Dette går ned på høykant.

Skrevet

Hei. Hadde ikke bekymret meg for at hun ikke får i seg mat. Drikke er viktig først og fremst. Flott at hun drikker. Kroppen har nok med å bekjempe virus og bakterier og trenger derfor ikke så mye mat. Når mi blir syk, prøver jeg å gi yoghurt, fruktpure, noe med salt (saltstenger, potetskruer). Det hun vil ha. Men jeg stresser ikke med det. Matlysten kommer tilbake. Hvis du er bekymret, er det også noe som heter GEM (søk på felleskatalogen). Næringsrik pulver som blandes med vann. Lykke til. Håper den lille blir frisk igjen snart :)

Skrevet

Ho får litt morsmelkerstatning sammens med melk til måltidene, men som sagt så er det bare drikke hun vil ha. Skal jeg ikke stresse med å få i ho mat da, har prøvd med grøt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...