Gå til innhold

Skriver her,lite folk på rusforumet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger og være anonym nå. Har fått en vakker datter for uker siden. Er sammen med en halv nakoman om jeg skal kalle han det, han tar masse piller, røyker hasj, speeder,ja ++ Jeg er såret og skuffet men sliter med dårlig samvittighet for på mandag hadde vi en stor krangel om at han skulle slutte, ble så sint at jeg gikk i skuffen på bade der han har greiene sine, tok en remse speed og et par tabeletter (gjorde det litt før i tiden) følte meg skikkelig bed etter på og gjør det enda, tanken på at jeg og samboer har gått rusa begge 2 rundt datteren..gråter.. Håper ikke jeg gjør det igjen har nok med samboern som går konstant rusa om dagene. Hadde barnevernet visst det hadde prinsessen vår blitt tatt fra meg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser jeg har skrevet feil, 5uker skal det stå at jenta mi er.

Skrevet

Det håper jeg.... Skjerp deg! Du har et barn å ta deg av.... slutt å vær så jævlig egoistisk.....

synes det er ille at du bor sammen med en som speeder o.l, men enda værre at du også gjør det!!! Med tanke på det lille barnet.

Bli voksen - du er mamma nå!!!!

Skrevet

Jeg pleier jo ikke og gjøre det. Nå synest jeg at du er hard, vet at det var et stort feilgrep,blei så sint, gjør det ikke igjen.

Skrevet

Du må flytte fra han. Ikke du eller barnet har det bra sammen med han. Bare tanken på att ungen finner noen av de pillene om han er litt uforsiktig.

En gammel venninne av meg ble narkoman ble tatt fra ungene. Hun går nå på på metadon og fått dreis på livet igjen. Den elste gutten er fortatt veldig bitter og har enedel traumer og psykiske problemer etter det han har sett i sin unge alder. Den yngste er litt tøffere men er alt for voksen for sin alder. Hadde det ikke vært for bestemor hadde det ikke gått så bra med de som det har gjort.

La ikke ungen din gå igjennom det samme. Kom deg unna eller ring selv til barnevernet selv få hjelp.

Skrevet

ja barnevernet hadde antagligvis fått en finger med i spillet!

håper dere kommer dere vekk fra det stoffet,er sikkert ikke enkelt,men det er det beste for dere alle,spes. datteren deres!

Skrevet

Det er viktig nå at du og samboeren lærer av feilene nå. OK, du føler deg "bad", så ikke gjør det igjen da. Det står respekt av deg hvis du ikke gjør det igjen. Det dummeste du gjør nå er å gå rundt og føle deg ille og ruse deg mer. Lover du å ikke gjøre det igjen? Tenker på den lille uskyldige babyen din!

Samme med samboeren din, han er også pappa og må ta ansvar. Hvis han ikke kutter ut ville jeg kastet han ut. Du har ansvar for et annet liv nå og har det kanskje uten han hvis han ruser seg!

Skrevet

JEg tror ikke det er en god ide at dere holder sammen om han nekter å slutte med stoff. HVis du klarer å holde deg rein nå er jo det fint, men iogmed at du gjorde endel før om jeg har forstått deg rett blir det kanskje litt for fristende å ha det i huset... Sorry men jeg synes du burde tuppe ham ut og om du selv ikke klarer å holde deg unna bør du gå på hs og si fra. Kan hende noen andre må ta seg av dattera deres en stund, men når du har vært nykter lenge kan du få omsorgen tilbake. Det får du aldri hvis du holder sammen med en fyr som ikke vil slutte.. Du forstår sikkert godt at unger ikke kan vokse opp i et sånt miljø. Det er barnet som er viktig nå, ikke de voksnes behov...

Skrevet

Du har ansvar for et annet liv nå og har det kanskje BEDRE uten han hvis han ruser seg! (Et ord ble borte)

Skrevet

Jeg jobber i barnevernet som saksbehandler, og blir riktignok bekymret over hva du skriver. Dere har problemer, og før eller siden vil det bli oppdaget.

Jeg håper for babyen din, og deg som mor at du kontakter hjelp for dette. Det er MYE bedre at du som mor innser problemet, og ber om hjelp, enn at noen melder dere til barnevernet. Barnevernet kommer sannsynligvis ikke til å gripe inn med tvangstiltak (plassere babyen, eller deg og babyen) uten videre, hvis du er såpass oppegående som du gir inntrykk av her - altså du innser at dette ikke er bra for babyen, og du innser at du har gått langt over grensen! Håper du innser at dere trenger hjelp, og at det å bo sammen med far som er narkoman er ikke veien å gå hvis du skal ha omsorgen for datteren din i fremtiden. Det er helt sikkert!!

Jeg vil råde deg til å kontakte helsestasjonen, og be om at du må få hjelp. Aller helst burde du egenhendig kontakte barnevernet selv, hvis ikke be helsestasjonen om å hjelpe deg. Ta gjerne med helsesøster til barnevernet. Kjære deg, spill med åpne kort, og det vil gå mye bedre enn om du skjuler dette. Ærlighet varer lengst!!

Anne

Skrevet

uff blir litt trist når æ les sånn her.,. tenke ikke på dæ eller typen for dåkker vet jo kor fali det e å holde på me stoff.. men tippe " dåkker har vel kontroll" right.. men den stakkars lille ungen som må vokse opp me det.. ka du tenke som lar h*n vokse opp blant en narkoman av en pappa å du har gjort det å ????

kan godt tenke mæ det e vanskeli å slutte når man e hekta.. men uff.. ingen unga burde vokse opp i et utrygt miljø som har stoff me i bilde ialle fall.. du burde komme dæ bort fra han å tenke på barne ditt!

det e litt ego å e man ikke ferdi me fæstarlive eller e man hekta på stoff syns nu æ ialle fall man burde tenke sæ om før man får unge..

sir ikke du e det, ikke missforstå, men du vet like godt som mæ at h*n kommer ikke til å ha det bra me en pappa som ruse sæ vær dag..

Skrevet

vet jeg var hard, men du må jo tenke på babyen din!!!!!!!

ta det jeg skrev til det positive og kom deg ut av det livet. Start med deg selv først og evt søk hjelp et sted - er vanskelig å komme seg ut av det uten hjelp, spes når din samboer ruser seg daglig.

ser du ikke pleier å gjøre det, men jeg synes du har gjort det en gang for mye.... så neste gang du blir sint så gjør noe annet enn å ruse deg, for det hjelper ikke.

Vær så snill og tenk på babyen din nå, for babyen din trenger deg!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Uff...dette hørtes ikke noe bra ut!:-( Skjønner at du gråter, men gjort er gjort...nå må du sørge for at det aldri skjer igjen!!!

Du er ikke sammen med en halvnarkoman,- du er sammen med en helnarkoman! Kom deg vekk fra ham,- det er mitt eneste råd. Alle sa til meg at jeg måtte slutte med samboeren min da det viste seg at han røykte hasj, og jeg prøvde (har prøvd en del ganger), men det gikk ikke...heldigvis er han smart nok til å skjønne at fedre ikke gjør sånn, så han har slutta, så vi er fremdeles sammen. Men hadde ikke han slutta, og hadde han drevet med noe enda farligere, så hadde det vært lettere for meg å bare dra din vei, tror jeg. Men det er ikke så enkelt å gjøre det slutt...men gjør det for dattera di!!!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan være så jævla egoistiske at dem tar stoff når dem har barn jeg!!!Du risikerer å miste barnet ditt-forstår du egentlig hva det betyr???

Skrevet

Ble så provosert av innlegget ditt.Kjenner at det koker i hodet mitt. At det går an å være så egoistisk. Man doper seg ikke når man har barn. da får man heller passe på at man ikke blir med barn. Hvis du ikke skjerper deg håper jeg noen tar fra deg barnet. Sånne mennesker fortjener ikke å ha barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...